اقتصادیکسب و کار ایرانی

خرید پرینتر دست دوم بهتر است یا پرینتر نو؟

 مزیت مهم خرید پرینتر دست دوم

پرینتر دست دوم، پرینتری است که به‌مدت مشخصی، توسط یک یا چند کاربر، مورداستفاده قرار گرفته است. بدون شک، این پرینتر، مزیت‌هایی دارد که در تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار خواهد بود:برای اطلاع از بهترین قیمت پرینتر لطفا کلیک کنید.

آشفتگی |اسکن |اسکنر

 خرید پرینتر دست دوم بهتر است یا پرینتر نو و ارزان قیمت؟

مانند تمام وسیله‌ها و دستگاه‌های کارکرده دیگر، پرینترهای دست دوم هم معمولا ارزان‌تر از مدل‌های نو و کارنکرده هستند. درواقع، خرید یک پرینتر دست دوم، گزینه اقتصادی‌‌تری نسبت به خرید پرینتر نو به‌نظر می‌رسد؛ البته اغلب هزینه‌های پنهانی هم وجود دارند که در هنگام خرید دستگاه کارکرده به آنها توجهی نمی‌شود و در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

سازگاری خرید پرینتر دست دوم با محیط زیست

همه ما باور داریم که با خرید وسیله‌های کارکرده سالم و دست دوم، از تولید اقلام جدید جلوگیری می‌کنیم. این موضوع، در مورد پرینترها و سایر تجهیزات اداری هم صدق می‌کند؛ به همین خاطر بسیاری از کاربران، در جهت حمایت از محیط‌زیست، خرید پرینتر دست دوم را به پرینتر نو ترجیح می‌دهند. استدال این افراد برای ترجیح پرینتر دست دوم این است که فرایند ساخت یک دستگاه پرینتر، نه‌تنها باعث تولید کربن می‌شود و آلودگی زیست‌محیطی را در پی دارد، بلکه مواد اولیه و انرژی بسیار زیادی هم مصرف می‌کند.

کارکرد اثبات‌شده پرینتر دست دوم

گاهی خرید پرینتر دست دوم می‌تواند به‌معنای عملکرد رضایت‌بخش و اثبات‌شده این دستگاه برای خریدارش باشد. بسیاری از کاربران، نگران استفاده از یک دستگاه نو با رابط کاربری جدیدی هستند که هیچ شناختی نسبت به آن ندارند؛ این در حالی است که پرینتر دست دوم، قبلا توسط یک کاربر دیگر آزمایش شده است و می‌تواند اطمینان‌خاطر بیشتری برای این افراد در پی داشته باشد.

۶ نکته منفی و بازدارنده برای خرید پرینتر دست دوم

خرید تجهیزات الکترونیکی دست دوم، همواره برای مصرف‌کنندگان آن‌ها با شک‌وتردید همراه بوده است. بدون شک، کاربری که قصد خرید پرینتر دست دوم را دارد نیز با دغدغه‌های مشابهی روبرو خواهد شد. در این قسمت، سعی کرده‌ایم تا از معایبی حرف بزنیم که یک پرینتر دست دوم، با داشتن آن‌ها، می‌تواند هزینه‌های بیشتری برای شما به‌دنبال داشته باشد:

هزینه‌های تعمیر و نگهداری پرینتر دست دوم

اگر به‌خاطر داشته باشید، در بخش مزیت‌های پرینتر دست دوم، به موضوع هزینه‌های پنهان اشاره کرده بودیم. اصولا این پرینترها، برای آنکه عملکرد صحیح خود را حفظ کنند، نیاز به خدمات و نگهداری ویژه دارند. این موضوع، در بسیاری از مواقع، منجر به هزینه‌هایی می‌شود که از قبل توجهی به آن‌ها نشده بود.

دشواری پیداکردن قطعه‌های مصرفی و یدکی

اکثر برندها، به ویژه برندهای مطرح و بزرگ، هر دو تا سه سال یک‌بار، خط تولید خود را تغییر می‌دهند. این کمپانی‌ها، تا چند سال پس از تغییر خط تولید، قطعات مدل‌های قدیمی خود را برای پشتیبانی از آن‌ها تولید و عرضه می‌کنند؛ اما با این حال، پس از مدتی، این قطعات از بازار حذف یا کمیاب می‌شوند. کمیاب‌شدن این لوازم، گران‌ترشدن آن‌ها را هم در پی خواهد داشت و این موضوع، دقیقا همان دغدغه‌ای است که بسیاری از کاربران را از خرید چاپگر دست دوم منصرف می‌کند.

نبود اطمینان از عملکرد درست پرینتر دست دوم

این موضوع، همان معیاری است که اگر در هنگام خرید، به‌دقت موردتوجه قرار نگیرد، می‌تواند هزینه‌های سنگینی در پی داشته باشد. یک پرینتر دست دوم، اگر به‌درستی کار نکند، زمان و پول شما را به هدر خواهد داد؛ به همین دلیل نیز هریک از قطعات چاپگر، مانند هد چاپ، فیوزر، و جوهر، باید قبل از خرید، به‌دقت مورد بررسی قرار گیرند.

توجه داشته باشید که نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با میزان کارکرد دستگاه هم انتخاب مناسبی را برای شما رقم نخواهد زد. اگر نمی‌توانید از صحت و سلامت کامل یک پرینتر کارکرده‌ اطمینان حاصل کنید، خرید پرینتر نو و ارزان قیمت، قطعا گزینه‌ی بسیار مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

گارانتی غیرقابل‌اطمینان پرینتر دست دوم

گارانتی را شاید بتوان مهم‌ترین عنصر در هنگام خرید یک پرینتر دست دوم دانست. چاپگرها، باید دارای ضمانت‌نامه‌هایی باشند تا خرابی‌های پیش‌بینی‌نشده آن‌ها را پوشش دهند؛ اما بیشتر فروشندگانی که پرینتر دست دوم عرضه می‌کنند، گارانتی‌های محدود و کوتاه‌مدتی را به خریداران ارائه می‌دهند. با توجه به این موضوع، اگر برای خرید پرینتر کارکرده مصمم هستید، حتما از مدت گارانتی و پوشش‌دهی آن اطمینان حاصل کنید.

نبود خدمات پس از فروش برای پرینتر دست دوم

خدماتپسازفروش هم، درست مانند گارانتی، از اهمیت بسیار زیادی در خرید چاپگر دست دوم برخوردار است. تعداد قابل‌توجهی از دستگاه‌های کارکرده‌ی موجود در بازار شامل ارائه خدمات‌پس‌ازفروش نمی‌شوند؛ بنابراین چنانچه فروشنده موردنظر شما هم هیچ خدماتی در این زمینه ارائه نمی‌دهد، بهتر است که از خرید پرینتر دست دوم منصرف شوید.

سیاست‌های ضعیف مرجوعی محصول

سیاست مرجوعی محصول، از فروشگاه به فروشگاه و از سازنده به سازنده متفاوت است؛ با این وجود، یک پرینتر نو عموما ساده‌ترین و راحت‌ترین سیاست‌های بازگشت و تعویض را دارد. این در حالی است که بیشتر فروشندگان پرینترهای دست دوم، علاوه بر ارائه‌نکردن گارانتی قابل اطمینان، در صورت عدم رضایت شما، درخواست مرجوعی محصول را هم نمی‌پذیرند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، همیشه قبل از خرید در رابطه با این موضوع با فروشنده مذاکره کنید.

دلایل منطقی برای خرید پرینتر نو و ارزان قیمت به‌جای پرینتر دست دوم

یک پرینتر می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد و به همین دلیل نیز خرید پرینتر نو و ارزان قیمت، به‌جای پرینتر دست دوم، بدون شک تجربه بهتری را برای شما رقم خواهد زد. این انتخاب تضمین می‌کند که جدیدترین مدل‌های پرینتر را مطابق با نیازها و خواسته‌های خود در اختیار خواهید داشت. با توجه به تنوع بالای چاپگرهای موجود در بازار، می‌توانید مطمئن باشید که در بین مدل‌های عرضه شده، حتما یک پرینتر نو و ارزان قیمت هم وجود دارد که پاسخگوی نیازهای شما باشد. از مهم‌ترین مزایای خرید پرینتر نو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت‌های منحصربه‌فرد پرینتر نو

ازآنجایی‌که تولیدکنندگان پرینتر، هرساله قابلیت‌های بیشتری به محصولات خود اضافه می‌کنند، می‌توان گفت که حتی یک پرینتر نو و ارزان قیمت هم می‌تواند گزینه بهتری در مقابل چاپگری دست دوم و قدیمی‌ باشد. تقویت قابلیت‌هایی مانند سرعت چاپ، افزودن قابلیت اسکن و کپی، از مزیت‌های قابل‌توجه این دستگاه‌ها به‌حساب می‌آیند.

استفاده ساده‌تر از پرینترهای جدید

امروزه بسیاری از پرینترها به قابلیت Wi-Fi مجهز شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که شما را از آشفتگی و شلوغی ناشی از سیم‌های مزاحم نجات می‌دهند. یکی از بهترین مثال‌ها برای پرینترهای مجهز به این قابلیت، پرینتر hp مدل Laserjet Pro MFP M135w است. این پرینتر، نه‌تنها قیمت بسیار مناسبی دارد و از اتصال Wi-Fi برخوردار است، بلکه عملیات اسکن و کپی را هم انجام می‌دهد.

سازگاری با محیط زیست در پرینترهای مدرن

سرعت بالای پرینترهای تولیدشده در سال‌های اخیر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در پی دارد. از سوی دیگر، ظهور کارتریج‌های قابل‌بازیافت که در پرینترهای مدرن پشتیبانی می‌شوند، به شما در حفاظت از محیط‌زیست کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

کاهش هزینه‌های عملیاتی در پرینتر نو

پرینتر نو، حتی اگر ارزان قیمت هم باشد، کارآمدتر از یک چاپگر دست دوم خواهد بود؛ زیرا چاپ بیشتری را در زمان کمتری به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر سرعت بالای چاپ، میزان مصرف جوهر یک پرینتر نو هم کمتر از یک چاپگر کارکرده است.

اطمینان خاطر از گارانتی و خدمات پس از فروش پرینتر نو و ارزان قیمت

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، اگر پرینتر دست دوم شما به‌طور ناگهانی از کار بیفتد، پشتیبانی چندانی از سوی سازنده صورت نخواهد گرفت؛ به‌خصوص که ممکن است زمان گارانتی دستگاه به پایان رسیده باشد و حتی آن چاپگر دیگر تولید نشود. انتخاب یک پرینتر نو، باعث شروع یک دوره گارانتی جدید می‌شود و به شما این آرامش را می‌دهد که اگر هر اتفاقی بیفتد، تحت پوشش خدمات‌پس‌ازفروش قرار خواهید گرفت.

با خرید یک پرینتر نو، دیگر لازم نیست نگران خدمات و پشتیبانی‌های پس از خرید باشید و این موضوع، نه‌تنها کاهش هزینه‌ها را در پی دارد، بلکه شما را از دردسرهای ناشی از خرابی‌های متعدد پرینتر دست دوم نیز آسوده خواهد کرد؛ همچنین در صورت نارضایتی شما از محصول، فروشندگان برای تعویض و مرجوعی دستگاه، با سیاست‌های منعطف‌تری برخورد خواهند کرد تا رضایت‌خاطرتان را جلب کنند.

نمایش بیشتر