اقتصادیکسب و کار ایرانی

عیب یابی پرینتر hp، درایور را آپدیت کنید

روش اول : آپدیت درایور پرینتر اچ پی به صورت دستی

برای آپدیت درایور پرینتر hp به صورت دستی در جهت رفع مشکل پرینتر اچ پی در ویندوز ۱۰ می توانید به وب سایت شرکت hp مراجعه کرده و با بررسی امکان پشتیبانی سیستم عامل ویندوز 10 از پرینتر شما درایور های مربوط به آن را دانلود کرده روی کامپیوتر خود نصب کنید.

خرید پرینتر لیزری: اما چنانچه سیستم عامل ویندوز 10 از پرینتر شما پشتیبانی نمیکند و یا در لسیت دایور های ارائه شده از شرکت hp نمیتوانید درایور مربوط به پرینتر خود را در لسیت قابل مشاهده شده در سایت پیدا کنید ممکن است بتوانید از نرم افزار های راه اندازی که برای سیستم عامل های 7 و یا 8 توسط این شرکت برای پرینتر اچ پی معرفی شده است استفاده کنید.

آپدیت |اچ پی |اسکن

برای آپدیت درایورهای پرینتر hp در ویندوز 10 به صورت دستی مراحل زیر را طی کنید:

1- وارد منوی کنترل پنل شوید.

2- از میان آیتم های نمایش داده شده در پنجره پیشرو گزینه Device Manager را انتخاب کنید.

 3- در قسمت Device Manager نام پرینتر مورد نظر خود سیستم عامل ویندوز ۱۰ با آن را انتخاب کنید غالبا باید در کنار نام پرینتر باید یک مثلث زرد رنگ با علامت هشدار قرار داشته باشد.

 4- بر روی نام تینتر کلیک راست کرده و گزینه Update Driver Software را انتخاب کنید.

 5- در صفحه باز شده دو قسمت قابل مشاهده است پیشنهاد می کنیم تا Search automatically for updated driver software که به صورت اتوماتیک همه کارها انجام میشود انتخاب کنید.

 روش دوم : استفاده از سرویس آپدیت ویندوز

با استفاده از مراحل زیر میتوانید توسط سیستم آپدیت ویندوز ۱۰ درایورهای مربوط به پرینتر اچ پی را به روز رسانی کنید:

1- بر روی گزینه Start کلیک کنید و از منوی پیش‌رو Settings را انتخاب کنید.

 2- در پنجره Settings گزینه Update & security را انتخاب کنید.

 3- در بخش Windows Update آیتم UPDATE & SECURITY را در منوی سمت چپ انتخاب کنید.

روی گزینه Check for updates کلیک کرده و منتظر بمانید تا ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به دریافت آپدیت های جدید کند.

 4- چنانچه درایور و یا آپدیت جدیدی برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ موجود باشد به صورت یک لیست به شما نمایش داده می شود از لیست پیش رو درایور مورد نظر انتخاب کرده و آن را تایید کنید سپس گزینه Install updates را انتخاب کنید تا درایور بر روی کامپیوتر نصب شود.

شما عزیزان اگر در هر زمان نیاز به  داشتید می توانید به صفحه مربوط در سایت مراجعه کنید و با قیمت ها و نحوه ثبت سفارش آشنا شوید. (برای دسترسی به صفحه مورد نظر بر روی لینک کلیک کنید)

ترمیم ایرادات اسکنر و پرینتر

دانلود نرم افزار قابلیتهای نرم افزار HP Print and Scan Doctor

با کمک برنامه HP Print and Scan Doctor شما می‌توانید در هر زمانیکه دستگاه شما دچار مشکل شد، ایراد آن را پیدا کرده و تا حدودی آن را برطرف کنید.

کمپانی اچ پی، برای رفع مشکلات پرینترها و اسکنرهای خود اقدام به ساخت برنامه‌ای به نام HP Print and Scan Doctor کرده است. این نرم افزار رایگان بوده و لازم نیست هیچ هزینه‌ای بابت نصب آن بپردازید. بعد از نصب این برنامه شما قادر خواهید بود، تنها با چند کلیک، تمام مشکلات نرم افزاری دستگاه اچ پی را حل کنید. این نرم افزار، کارکرد اسکنر و پرینتر را تجزیه و تحلیل کرده و با چند کلیک ساده مشکلات نرم افزاری چاپگر و اسکنر شما را برطرف می کند. مشکلاتی که در زمینه ارتباط با سیستم عامل شما هستند باید از طریق بررسی درایورها انجام شوند و ارتباطی به این نرم افزار ندارند. برای نصب این برنامه به سایت رسمی کمپانی اچ پی مراجعه کنید. نکته دیگری که همواره باید، آن را به یاد داشته باشید، این است که این برنامه رایگان تنها برای محصولات اچ پی است و برای برند‌های دیگر دستگاه‌های اداری کار نمی‌کند.

در این ویدیوی آموزشی نحوه استفاده از این نرم افزار را برای شما آماده کرده‌ایم. شما می‌توانید با مشاهده آن، نحوه کار کردن و عیب‌یابی پرینتر و اسکنر خود را یاد بگیرید. توجه داشته باشید که این برنامه فقط برای محصولات اچ پی است.در نظر داشته باشید، مشکلات جدی سخت افزاری یا نرم افزاری یا مشکلاتی که باعث عدم ارتباط دستگاه شما با پرینترتان می شود، باید توسط یک کارشناس متخصص در زمینه پرینتر بررسی شود، اقدام به باز کردن قطعات دستگاه یا تعمیر آن بدون داشتن مهارت لازم مشکلات مهمی را برای چاپگر شما به وجود می آورد، برای بررسی و کارشناسی پرینتر خود می توانید روی لینک کلیک کنید تا کارشناسان فالنیک پرینتر شما را درمان کنند.

قابلیتهای نرم افزار HP Print and Scan Doctor

قبل از اینکه نحوه کار با نرم افزار HP Print and Scan Doctor را بگوئیم، لازم است به چند قابلیت ویژه آن، که در هنگام کار با نرم افزار باید بدانید اشاره کنیم.

  •  این برنامه با تمامی ویندوزها سازگار است.
  •  سازگاری هر دستگاهی اعم از پرینتر و اسکنر که بصورت کابلی و یا شبکه روی سیستم شما نصب باشد.
  •  اعلام ایراد و روش حل آن.
  •  امکان بررسی اطلاعات مربوط به کارتریج پرینتر شما(با این امکان اگر پرینتر شما نیاز به داشته باشد نرم افزار به شما اعلام خواهد کرد)
  •  مشاهده وضعیت ارتباط چاپگر شما با شبکه
  •  رفع مشکلات پرینتر مربوط به فایروال
  •  نمایش اطلاعات کامل پرینتر شما مثل شماره سریال دستگاه،وضعیت گارانتی و غیره

نحوه کار با نرم افزار HP Print and Scan Doctor

اگر اشکالی در کارکرد پرینتر، اسکنر و یا حتی پرینتر چندکاره اچ پی خود می‌بینید و نمی‌دانید باید آن را چگونه برطرف کنید، کافیست به سایت رسمی کمپانی اچ پی رفته و نرم افزار HP Print and Scan Doctor را دانلود کنید. بعد از نصب این نرم افزار، با انجام دادن مراحلی که به آن اشاره می‌کنیم، به راحتی می‌توانید اسکنر و پرینتر خود را عیب یابی کنید.

بعد از نصب نرم افزار باید روی آن کلیک کرده و نرم افزار را اجرا کنید. خوانده شده و اجرای نرم افزار روی سیستم ممکن است کمی طول بکشد، برای همین بهتر است کمی به آن زمان داده و صبر کنید. بعد از گذشت چند ثانیه، نرم افزار اجرا می‌شود، شما باید جهت شروع گزینه start را بفشارید.

با فشردن دکمه start، نرم افزار برای شما لیستی از پرینتر‌های متصل به سیستم را بالا می‌آورد، شما در این مرحله باید با دیدن مشخصات و عکس‌های موجود، پرینتر مورد نظر خود را انتخاب کرده و با زدن دکمه next به مرحله بعد بروید. در این قسمت نرم افزار باید به پرینتر شما متصل شده و ارتباط برقرار کند، پس در اینجا هم بهتر است، کمی صبر کرده و به دستگاه زمان بدهید. بعد از برقراری ارتباط و وصل شدن نرم افزار و دستگاه به هم، نرم افزار فرایند پرینت و اسکن را از هم جدا کرده و از شما می‌خواهد قسمتی که دچار مشکل شده و به عیب یابی نیاز دارد را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب قسمت مورد نظر ، برنامه HP Print and Scan Doctor کارکرد قسمت انتخابی را، به خوبی اسکن و آنالیز می‌کند، تا متوجه مشکلات نرم افزاری دستگاه شود. بعد از آنالیز، برنامه به شما لیستی از کارکرد نرم افزاری دستگاه را ارائه می‌دهد، اگر برنامه‌های آنالیز شده، دچار مشکل و ایرادی باشند، با رنگ قرمز و علامت ضربدر، از مابقی موارد بررسی شده متمایز می‌شوند. همچنین در پایین صفحه توضیحی درباره ایرادات یافت شده در پرینتر به شما داده خواهد شد. در اینجا شما باید با توجه به پیغام و راهنمایی‌های داده شده ایراد را برطرف کرده و سپس گزینه Retry را انتخاب کنید. بعد از بر طرف کردن مشکل، برنامه بار دیگر دستگاه را چک کرده و اینبار، رنگ قرمز از روی مورد بررسی شده برداشته شده و تمامی برنامه‌ها با رنگ سبز نشان داده خواهند شد.

بعد از سبز شدن تمامی موارد، شما دو گزینه پیش رو خواهید داشت، Test Print و Skip. در اینجا شما باید دکمه Test print را برای ارزیابی عملکرد دستگاه بفشارید. بعد از گذشت چند ثانیه، در صورت بر طرف شدن ایراد دستگاه برای شما یک پرینت می‌گیرد، اما اگر این اتفاق نیفتاد، گزینه no print را انتخاب کرده و سپس دوباره تمامی مراحل گفته شده را اجرا کنید.

شما میتوانید از لینک زیر، نرم افزار را دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنید

 فروش انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک

پرینترها یکی از دستگاه های جانبی کامپیوتر هستند که امروزه کاربرد بسیاری در انجام کارهای روزمره دارند. هریک از مردم استفاده های خاصی از پرینترها دارند، با انتخابی هوشمندانه می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، پس همین حالا شروع کنید..

نمایش بیشتر