کسب و کار ایرانی

گیر کردن کاغذ در پرینتر Paper jam Error

افرادی که از پرینتر ?️ استفاده می کنند، احتمالا با ارور Paper Jam و مشکل گیر کردن کاغذ آشنا هستند. در اینصورت باید به صورت دستی کاغذ را خارج کنید. اما گاهی با برداشتن کاغذ نیز مشکل رفع نمی شود. امروز در انزل وب می خواهیم روش های رفع مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam در پرینتر و اسکنر را به شما آموزش دهیم. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

حل مشکل پیغام خطای Paper Jam در اسکنر و پرینتر

حتی اگر شما از پرینتر های حرفه ای هم استفاده کنید، یک کاغذ چروک شده می تواند عملکرد دستگاه شما را متوقف سازد. معمولا در هنگام گیر کردن کاغذ و مشاهده ارور Paper Jam، با برداشتن کاغذ مشکل رفع می شود اما گاهی ممکن است این ارور همچنان باقی بماند.

رفع مشکل Paper Jam در پرینتر جوهر افشار رومیزی

برای ابتدا پرینتر خود را خاموش کنید. صبر کنید تا چاپگر به طور کامل خاموش شود و سپس کابل برق را برای امنیت بیشتر جدا کنید.

کاور بالای دستگاه را باز کرده و کاغذ های گیر کرده را به صورت دستی خارج کنید. (از نیروی خیلی زیاد استفاده نکنید)

کاغذ ها را به آرامی بکشید و این کار را آهسته انجام دهید. قابل ذکر است برای برداشتن کاغذ هنگامی که قسمت کمی از آن بیرون است، می توانید از موچین کمک بگیرید. سعی کنید کاغذ پاره نشود.

کارتریج ها را جدا کنید. اگر کاغذ پاره شده وجود دارد، آن ها را خارج کنید.

سینی خروجی را نیز بررسی کنید. کاغذ ها را جدا کنید تا مطمئن شوید در این قسمت کاغذی گیر نکرده است.

اگر چاپگر هنوز عملکردی ندارد، باید پنل های مختلف دستگاه را جدا کنید. برای این کار از دفترچه راهنما کمک بگیرید.

هدر ها را تمیز کنید و هر جایی خورده کاغذ و گرد و خاک و.. دیدید، آن را تمیز کنید.

مجدد دستگاه را منتاژ کنید. اگر هنوز مشکل رفع نشده است، باید با تکنیسین تعمیر پرینتر متخصص تماس بگیرید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل ۸ روش و پرینت نگرفتن در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر، حل مشکل Paper Jam در پرینتر لیزری رو میزی

پرینتر را خاموش کنید. صبر کنید تا دستگاه به طور کامل خاموش شود. سپس کابل برق را نیز جدا کنید. همچنین درپوش اصلی را نیز باز کنید.

حدود ۳۰ دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا دستگاه خنک شود. فیوزر های دستگاه (در پرینتر لیزری) به شدت داغ می شوند و تماس با آن ها خطرناک است.

پس از اینکه دستگاه خنک شد، کاغذ را بیرون بکشید. اگر کاغذی نمی بینید، کارتریج را بیرون بکشید. برای جلوگیری از پارگی کاغذ، آن را به آرامی بیرون بکشید. (از زور استفاده نکنید، اگر کاغذ گیر کرد، به مرحله بعد بروید.) همچنین اگر نمی توانید به کاغذ برسید، از موچین استفاده کنید.

غلتک ها را بررسی کنید. اگر آن ها می چرخند، آن ها را بچرخانید و کاغذ های گیر کرده را آزاد کنید. همچنین می توانید این قطعه را نیز خارج کنید. برای آزاد کردن غلطک، پین را فشار دهید. (دفترچه راهنما را مطالعه کنید.)

قطعات بیشتری را خارج کرده و بررسی و سرویس کنید. مجدد دستگاه را منتاژ کنید. اگر مشکل رفع نشده است، باید با یک تکنیسین تعمیر پرینترهای hp تماس بگیرید.

رفع خطای Jam in Cartridge Area در پرینتر اداری

اکثر پرینتر های اداری، یک دکمه برای رفع مشکل  دارند. شما باید آن دکمه را پیدا کرده و فشار دهید.

اگر مشکل رفع نشده است، پرینتر را خاموش کنید. چند لحظه صبر کرده و مجدد آن را روشن کنید. برخی از مشکلات با ریستارت کردن پرینتر رفع می شوند.

به صفحه نمایش پرینتر نگاه کنید. اغلب دستگاه ها محل گیر کردن کاغذ را نشان می دهند. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

کاغذ های اضافی را بردارید. گاهی اوقات کاغذ بیش از حد و یا خیلی کم در سینی، به عنوان مشکل گیر کردن شناسایی می شود. مقدار پیشنهادی سازنده را قرار داده و مشکل را تست کنید.

دستگاه را کاملا خاموش کنید و از برق جدا کنید. سینی های کاغذ را جدا کرده و پنل های دسترسی را باز کنید. همه قسمت ها را چک کنید تا کاغذ گیر کرده را پیدا کنید. همه قسمت ها (داخل کشو و..) را کاملا بررسی کنید. توجه داشته باشید که دستگاه حتما خاموش باشد.

چاپگر را خاموش کرده و بگذارید ۳۰ دقیقه خنک بشود. برای امنیت بیشتر آن را از برق جدا کنید.

سپس داخل دستگاه، کاغذ گیرکرده را پیدا کرده و به آرامی آن را بردارید. پاره شدن کاغذ می تواند مشکل را بیشتر کند. از زور استفاده نکنید.

پس از در آوردن کاغذ از دستگاه پرینتر داخل دستگاه را به طور کامل تمیز کنید.

مجدد چاپگر را روشن کنید. قل از روشن کردن، تمام سینی ها و پنل ها را ببندید. منتظر بمانید دستگاه به طور کامل راه اندازی شود.

حال مشکل را تست کنید.

اگر مشکل نکشیدن کاغذ در چاپگر رفع نشد با تکنیسین تعمیرات تماس بگیرید.

همینطور برای رفع مشکل اسکنر هم مطالعه مطلب ۶ روش رفع و عدم شناسایی اسکنر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

رفع ارور Paper Jam بدون گیر کردن کاغذ

پرینتر را خاموش کرده و از برق جدا کنید. کاور دستگاه را باز کنید. اگر پرینتر لیزری است، ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

غلطک های خوراک (غلطک های پلاستیکی که کاغذ را وارد دستگاه می کنند) را پیدا کنید و و مطمئن شوید سالم باشند. در صورت آسیب دیدن باید تعویض شوند.

هنچنین بررسی کنید که چیزی در بین غلطک ها گیر نکرده باشد.

یک پارچه تمیز و مایع تمیز کننده آماده کنید. گرد و غبار و آلودگی روی غلطک و.. را تمیز کنید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن پرینتر های لیزری، از ماسک استفاده کنید زیرا ذرات تونر می تواند ریه ها را تحریک کند. همچنین می توانید از مواد تمیز کننده مخصوص نیز استفاده کنید. برای تمیز کردن فضا های باریک می توانید از نخ دندان هم استفاده کنید. همینطور صفحه شیشه اسکنر را فراموش نکنید. صفحه شیشه ای را هم به خوبی تمیز کنید.

همچنین سایر قسمت های دستگاه را چک کنید. توصیه می کنیم، از دفترچه راهنما کمک بگیرید و در صورت عدم آشنایی کامل با دستگاه، سرویس کردن را به عهده تکنیسین ها بسپارید.

در پایان اگر این مشکل شما رفع شد اما با مشکل خط انداختن و.. در پرینتر مواجه شدید، مطالعه مطلب ۷ روش ، سیاه زدن ، گیر کردن کاغذ و.. دستگاه کپی را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam در اسکنر و پرینتر را به شما آموزش دادیم. اگر نکته دیگری برای علت نکشیدن کاغذ توسط چاپگر را می دانید که در این مطلب به آن اشاره نشده است، آن را به همراه سایر نظرات و پیشنهادات در زمینه ارور Paper Jam را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

خطای Paper Jam در پرینتر hp را می توان به عنوان یکی از شایع ترین و متداول ترین خطاهای ایجاد شده برای کاربران دانست که دلایل مختلفی برای ایجاد paper jam error یا خطای گیر کردن کاغذ در پرینتر hp عنوان کرد.

برای مرتفع کردن این خطا  می‌بایست هر گونه کاغد یا مشکلی را که موجب بروز این خطا در روند چاپ شده را برطرف کنید. چنانچه عامل ایجاد خطا رفع  گردد پرینتر مجدداً شروع به کار کرده و می توانید بدون هیچ مشکلی فرایند چاپ را ادامه دهید، در غیر این صورت یک بار اقدام به خاموش و روشن کردن پرینتر خود کنید.

توجه:  خطای Paper Jam (گیر کردن کاغذ) در پرینتر hp دلایل متفاوتی داشته که برخی از آنها به صورت کاملا اتفاقی رخ میدهند و با مرتفع کردن عامل ایجاد خطا می‌توانید کار با پرینتر خود ادامه دهید،اما زمانی که این خطا به دفعات و بدون هیچ دلیل قابل ملاحظه ایی ایجاد می گردد باید این نکته را مد نظر داشت که قطعاً می تواند نشانه بروز مشکل یا خطا در برخی قطعات داخلی پرینتر باشد، بنابراین توصیه می شود در این حالت به هیچ عنوان اقدام به چاپ بیشتر با پرینتر معیوب نکرده و فورا آن را برای بررسی و رفع مشکل به یکی از مراکز فروش و خدمات اچ پی ساپورت انتقال دهید چرا که ادامه کار می تواند آسیب‌های جدی به پرینتر وارد کرده و هزینه تعمیر را چندین برابر افزایش دهد.

1-  ورود همزمان  چند برگه به درون پرینتر اچ پی.

2- کشیده شدن کاغذ به صورت کج و مچاله شدن کاغذ در هنگام چاپ و یا در زمان خارج شدن از پرینتر.

3- مچاله بودن و یا وجود تا خوردگی در کاغذ ورودی.

4-  وجود برخی قطعات خارجی مانند سوزن یا منگنه روی کاغذ.

5- آسیب دیدن غلطک های هدایت کننده کاغذ و یا حرکت غیر استاندارد آنها که بعضاً با متوقف شدن آنها همراه است .

دومین عامل که باعث ایجاد خطای paper jam در پرینتر می شود گیر کردن تکه ای کاغذ در مسیر چاپ می باشد،  که این امر می‌تواند در اثر جدا شدن بخشی از کاغذ در طول فرایند چاپ و ایجاد مشکل در سیستم چاپ به واسطه تکه کاغذ جدا شده، در پرینتر باشد همچنین این امکان وجود دارد که در هنگام ورود کاغذ به پرینتر تکه‌ای کاغذ به همراه برگه های سالم به درون دستگاه کشیده شد و وارد پرینتر گردد بنابراین به سادگی در مسیر چاپ گیر میکند و شما را با خطای Paper Jam در پرینتر hp مواجه میکند.

Clear jam and then press OK |Jam in cartridge area Open door and clear jam |Jam in cartridge area یعنی چی

همچنین امکان آن وجود دارد تا در زمانی که یک کاغذ در مسیر چاپ گیر کرده و کاربر جهت خروج برگه کاغذ را به بیرون میکشد بخشی از کاغذ جدا شده و در در مسیر باقی بماند که  این امر موجب می‌شود تا پرینتر همچنان خطای Paper Jam را نمایش دهد.

آسیب دیدن و یا کثیف شدن قطعات داخلی پرینتر و سنسورها در اثر عوامل مختلف می تواند باعث ایجاد خطاهای متفاوتی از جمله خطای Paper jam  در پرینتر گردد.

عواملی همچون گرد و غبار و تونر کارتریج حاصل است پودر ریزی در پرینتر می تواند باعث ایجاد لایه ای بر روی سنسور کاغذ در بخش های مختلف  پرینتر شده که این امر می‌تواند باعث ایجاد خطای Paper Jam در پرینتر میگردد.

تعدادی از سنسورهای داخلی پرینتر hp به صورت مکانیکی بوده که با عبور کاغذ  و برخورد به قسمتی از این سنسورها باعث حرکت آنها شده و پس از عبور کاغذ می بایست دوباره سنسور به حالت قبلی باز گردد. به دلایل مختلفی امکان دارد که سنسور گیر کرده و به حالت قبل باز نگردند که این امر می‌تواند موجب ایجاد خطای Paper Jam در پرینتر اچ پی گردد.

بروز مشکل در برد فرمتر و یا کابل های ارتباطی سنسورها  نیز می‌تواند باعث بروز خطاها بسیاری از جمله خطای Paper Jam گردد، برای این منظور  می بایست قطعات پرینتر به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته و تمام کابل ها و کانکتورها مورد بررسی قرار گیرند. همچنین صحت کارکرد برد فرمتر نیز می بایست بررسی گردد.

در صورتی که با انجام موارد ذکر شده موفق رفع خطای Paper Jam در پرینتر hp نشدید می‌توانید با مرکز فروش و تعمیر پرینتر در محل ساپورت تماس گرفته و از مشاوره و دانش کارشناسان این مرکز بهره مند شوید.

خدمات سرویس پرینتر میتواند به 2 روش صورت پذیرد :

و

استفاده از پرینتر ها در مجموعه اچ پی ساپورت

این مطالب در خصوص خطای Paper Jam در پرینتر hp توسط تیم hpsupport ترجمه و تولید شده است

نمایش بیشتر