اقتصادیکسب و کار ایرانی

مسکونی نقشه خانه سه خوابه 150 متری ویلایی

نمونه طراحی ویلا 150 متری با چوب

ساکنین این خانه ویلایی یک زوج شاغل هستند. مرد خانه، عاشق موسیقی، و زن خانه، عاشق فضاهای پرنور است. این دو به دنبال جایی بودند که این دو عنصر را باهم ترکیب کنند. قبل از بازسازی ساختمان ، این خانه شامل 3 اتاق خواب و تعدادی پنجره بزرگ می شد. ولی ما یکی از اتاق های تاریک جلویی را حذف کردیم و با گسترش بالکن، نور بیشتری وارد محیط کردیم. این بالکن سرسبز و زیبا، محور اصلی خانه به شمار می رود.

 متریال اصلی در  طراحی نمای داخلی ساختمان مسکونیچوب می باشد که با رنگ طبیعی خود دلربایی می کند. هردو اتاق خواب و سرویس های بهداشتی، درب های چوبی دارند. یکی از دیوارهای سالن پذیرایی، با چوب آکوستیک پوشیده شده که کیفیت صدای موسیقی در حال پخش را بالا می برد.

آرین پاراکس |اقامت |بازیافت

طراحی داخلی رستوران ایرانی: یک سقف چوبی که یادآور اتاق های مدیتیشن یا چایخانه های سنتی است، اتاق غذاخوری و بالکن را به هم متصل می کند. در این طراحی خانه ویلایی 150 متری مبلمان و اثاثیه این طوری طراحی و چیده شده اند که افراد بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز نشسته و در حال نوشیدن چای از منظره شهر لذت ببرند. یا در کنار دوستان خود به موسیقی محبوب خود گوش کنند.

در طراحی ویلا  150 متری وجود پاسیویی بزرگ که محل قرار گیری گیاهان است به عنوان نقطه عطفی در نظر گرفته میشود که به فضا دلبازی و زیبایی خاصی داده است.

سوال : طراحی ویلا 150 متری برای چه کسی مناسب است؟

طراحی داخلی دکوراسیون اداری: خانه های ویلایی 150 متری هم برای ساختمان های دوبلکس مناسب است و هم ویلاهای یک طبقه اما در نظر داشته باشید اگر یک ویلا دو طبقه و مجموعا به مساحت 150 متری بخواهید بسازید قسمتی از آن برای راه پله و فضاهای جانبی کسر می گردد که بطور مفید برای هر طبقه 60 متر مربع باقی می ماند اما اگر باشد دیگر فضاهایی مثل راه پله از مساحت ساختمان کسر نمی گردد .

بررسی فضاهای خانه 150 متری

در خانه هایی با متراژ 150 متر و به بالا امکان طراحی فضاهای متعددتر و متنوع تری را داریم. تی وی روم، اتاق مهمان و تراس های بزرگ از این دست فضاها هستند. در خانه هایی با این متراژ میتوان برای هر اتاق خواب یک سرویس مجزا طراحی کرد.

همانطور که در تصویر زیر میبیند آشپزخانه به صورت جزیره طراحی شده است و فضای مطبخ هم در نظر گرفته شده. تراس دلبازی دارد که فضای کافی و مناسبی برای نشستن دارد. فضاها به خوبی تفکیک شده و عرصه بندی شده است.

 در این خانه ویلایی فضاها به صورت متفاوت تری طراحی شده اند. ورودی خانه از یک تراس وسیع شروع میشود و رو به نشیمن باز میشود و از طرف دیگر یک ورودی خصوصی تر از پشت خانه و به آشپزخانه راه دارد. این ویلا هم دارای 3 اتاق خواب است که یکی از آنها مستر و دو اتاق دیگر معمولی میباشند. این ویلا برای گذراندن تعطیلات بسیار مناسب است اما برای اقامت دائم پیشنهاد نمیشود.

 خانه سه خوابه صد و پنجاه متری

این خانه 150 متری سه خوابه طراحی شده و فضای ناهار خوری با فضای تی وی روی تفکیک شده است یک تراس یه طول هفت متر و یک بالکن در جبعه جنوبی ساختمان قرار دارد برای درک فضایی  بهتر بصورت سه بعدی طراحی گردیده است.

 طراحی ویلا 150 متری با آجر

اگر به دنبال با آجر با ظاهر گرم و کلاسیک، مقاومت بالا و فضای ارگانیک هستید از ساختار آجری استفاده کنید. این ماده بسیار مقاوم، منعطف و مُد روز بوده و جذابیت غیرقابل انکاری دارد. این خانه مدرن با ترکیبی از آجر و چوب در حاشیه شهر واقع شده، از طراحی داخلی دلباز و نورگیر برخوردار بوده و بین فضای داخل و محوطه بیرونیِ آن، ارتباط محکمی برقرار است.

 در این طراحی خانه ویلایی با آجر نه تنها از سازه های آجر قرمز زیبا و خطوط صاف معماری استفاده کردند، بلکه یک قدم بزرگ در راه حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف مصالح برداشته و مصالح و قطعات خانه متروکه ای که قبلا در این نقطه بود را بازیافت و در ساخت خانه به کار بردند.

البته از دیگر زحمات این افراد در این راه باید به تعبیه سیستم پاکسازی آب فاضلاب، پنل های خورشیدی، سیستم تصفیه هوای طبیعی و چیدمان و طراحی محیطی هوشمند هم اشاره کنیم که به ساخت یک بنای مقاوم و حفظ منابع زیست محیطی کمک به سزایی می کنند.

 معماری موزون و ظریف این خانه، باعث ایجاد جریانی روان و راحت بین اتاق ها و یک طبقه همکف کاملا مستقل با تمام وسایل و امکانات لازم شده. سالن اصلی طبقه همکف، از طراحی باز و یکسره ای برخوردار است که اجازه داده این فضا به راحتی به باغ جنوبی، پاسیوی داخلی و آبنمای کوچکش، و محوطه کبابپزی با دودکش بیرونی راه داشته باشد. این دسترسی و تردد از طریق درب های شیشه ای بزرگ انجام می شود. این نوع با آجر باعث می شود مرز بین فضای داخلی و محوطه خارجی خانه از بین برود.

 اشکال چهارگوش و درب های مدرن در این طراحی ویلا 150 متری با آجر از ویژگی های بارز معماری این خانه به شمار می روند که با سیلوئت مدرن و زیبای آجرهای قرمز، وسایل چوبی چشمگیر، سازه های بتنی مُد روز و تعداد بیشماری سازه شیشه ای که همگی در قاب عناصر مشکی فلزی قرار گرفته اند، درهم آمیخته اند. زیبا، معاصر و ساده. در دکوراسیون داخلی خانه از مواد طبیعی استفاده شده. تقریبا همه اتاق ها، فضایی راحت و دنج دارند که با کمک مبلمان بزرگ و ساده و راحتی به وجود آمده. نورگیر بودن، دلباز بودن و ارتباط نزدیک با طبیعت اطراف، خصوصیاتی هستند که این خانه مدرن و آجری را برای ما جذاب تر و دلنشین تر می کنند.

 طراحی ویلا با متراژ بیشتر

متراژ ویلا بستگی به نیاز ساکنین آن و ابعاد زمین و بودجه مالک خواهد داشت امروزه ویلا ها با متراژ های بسیار متنوعی در شرکت آرین پاراکس طراحی و اجرا می گردند اگر ویلا با متراژ 150 متر برایتان کافی نیست پیشنهاد می کنیم نمونه های را حتما ببینید. و با مشاورین ما جهت انتخاب ابعاد درست ساختمان مشورت نمایید.

البته توجه داشته باشید که کلیه این نقشه ها قابلیت ادیت دارند و به ابعاد دلخواه قابل تغییر است. در شرکت طراحی ویلا آرین پاراکس هیچ گونه پلان مهندسی از قبل آماده یا آرشیوی به مالکین محترم ارائه نمی شود و تماما بر اساس نیاز مالکین و مشخصات زمین نقشه های ویلا طراحی می گردد.

مزایای خانه های ویلایی

نکته دیگری که در خصوص نقشه خانه 150 متری یا هر متراژ دیگری وجود دارد این است که بسیاری از افراد به دلیل داشتن تمکن مالی خوبی که دارند علاوه بر دیزاین حیاط و بالکن می توانند از پشت بام آن به عنوان روف گاردن هم استفاده کنند.برخی آن را به صورت روف گاردن دیزاین می کنند و برخی دیگر با استفاده از شیشه های مخصوص به صورت دیوار آن را می پوشانند و با قرار دادن تلسکوپ شب ها ستاره ها رصد می کنند و از تماشای آسمان لذت می برند. البته هر چه قدر فضا بزرگتر باشد امکان ایجاد فضایی جهت آبنما و آلاچیق در بام محیا تر است بطور کلی اگر قصد ایجتد روف گاردن را دارید توصیه می گردد.

یکی از خصوصیات خوب خانه های ویلایی این است که از دو طرف نور وارد خانه می شود یکی از سمت پنجره های پذیرایی که منتهی به حیاط هستند و دیگری از سمت پنجره آشپزخانه که منتهی به کوچه است.

نمایش بیشتر