اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی را به هر کسی که می‌خواهد با هزینۀ کم، درآمد بالایی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر این، دلایل دیگری وجود دارد که در ادامه، دربارۀ آن‌ها صحبت می‌کنیم.

در این مقاله می‌خوانید:

با هر کسی در مورد راه‌اندازی کسب و کار صحبت می‌کنیم، می‌گوید چرا برای خودت یک کسب و کار اینترنتی دست و پا نمی‌کنی؟ چرا یک سایت یا فروشگاه اینترنتی نمیزنی؟ چرا در اینستاگرام محصول خود را عرضه نمی‌کنی؟ و خیلی از پیشنهادات دیگری که در همین زمینه، به ما می‌دهند. به‌راستی، چرا این‌ همه دربارۀ  می‌شنویم؟!

قطعا کسب درآمد اینترنتی، مزایا و دلایلی دارد که افراد را برای استفاده از این روش ترغیب می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم، این دلایل را بدانیم. اگر شما، هنوز برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی تصمیم خاصی نگرفته‌اید، با ما همراه باشید. شاید شما هم، با دانستن دلایل استفاده از اینترنت برای کسب درآمد، در پایان، تصمیم گرفتید همین مسیر را در پیش بگیرید!

چرا راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی را پیشنهاد می‌کنیم؟

با تجربۀ چندین ساله‌ای که در زمینۀ کسب و کارهای اینترنتی داشته‌ایم، در حال حاضر، به همۀ مزایا و دلایل استفاده از آن آگاه هستیم. چند روز پیش داشتم در بازار وکیل دنبال یک فروشنده دست اول می‌گشتم تا یک فروشگاه اینترنتی فروش بدلیجات راه‌اندازی کنم. هرچی گشتم با قیت مناسب نتونستم فروشنده‌ای را پیدا کنم. یک لحظه به این فکر کردم کاش می‌شد بپرسم چرا فروشنده‌های فیزیکی و حضوری از وب‌سایت برای فروش محصولات خود استفاده نمی‌کنند. پرسیدم! پاسخ چیزی جز عدم آگاهی این دوستان از مزیای وب‌سایت و کسب‌وکار اینترنتی نبود. جلوتر 6 دلیل قانع کننده‌ای را به شما می‌گویم که شمارا به داشتن یک کسب‌وکار اینترنتی تشویق می‌کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در این ویدیو ۶ دلیل قانع کننده که چرا کسب و کار اینترنتی داشته باشیم را بررسی می‌کنیم. عزیزانی که طراح سایت هستند، می‌توانند با ارائه این دلایل، مشتریان بیشتری را قانع به ساخت و راه‌اندازی وب‌سایت کنند.

یکی از مشکلات امروز این است که هنوز بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی دلیلی برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود ندارند. اما به چشم خود سودهای بزرگ شرکت‌ها و استارتاپ‌های را می‌بینند. کسب‌وکار اینترنتی یک موفقیت خاموش است و اگر بتوانید آن را به خوبی مدیریت کنید و به ثمر برسایند می‌توانید بار خود را ببندید و بعد از 5 یا 6 سال و اگر کارتان عالی باشد کمتر از این زمان به درآمدهای 3 رقمی در کسب‌وکار خود برسید. البته این مبلغ به اندازه کسب‌وکار شما و میزان سود درآن کسب‌وکار برمی‌گردد. جلوتر به شما دلایلی می‌دهیم که کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

امروزه شاهد رشد بسیار کسب و کارهای اینترنتی هستیم. همان‌طور که می‌بینیم کسب و کارهای سنتی جای خود را به کسب و کار اینترنتی داده‌ است و هر کس حتی در کنار داشتن کسب و کار سنتی خود یک کسب و کار آنلاین یا اینترنتی نیز برای خود راه‌اندازی کرده‌ است. کسب و کار آنلاین یا اینترنتی قادر است شمارا با کمترین هزینه به بهترین نتیجه برساند و این موضوعی است که بسیاری از افراد را به سمت راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین جذب می‌کند بااین‌حال بسیاری از افراد نیز هستند که هنوز به همان روش سنتی به کسب درآمد می‌پردازند این افراد به دلایل مختلفی همچون ترس از تغییر، ترس از شکست، ترس از سخت بودن کار یا از دست دادن هزینه پرداخت‌شده برای شروع و راه‌اندازی کسب و کار، سایت اینترنتی خود را راه‌اندازی نمی‌کنند.

در این مقاله قصد داریم ۶ دلیل قانع‌ کننده برای شروع کسب و کار اینترنتی را به شما بگوییم. بنابراین اگر شما هم جزو کسانی هستید که می‌خواهید یک وب‌سایت اینترنتی راه‌اندازی کنید اما همواره دچار شک و تردید برای راه‌اندازی آن هستید به شما توصیه می‌کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا باید کسب‌وکار اینترنتی داشته باشیم

در اینجا قصد داریم به مقایسه کسب و کار اینترنتی با کسب و کار سنتی ازلحاظ میزان ارزش آن‌ها بپردازیم. شرکت اسنپ 21 هزار میلیارد تومان و شرکت سایپا 30 هزار میلیارد تومان ارزش دارد و بدتر از آن این‌که دیجی‌کالا و ذوب‌آهن اصفهان هر دو 22 هزار میلیارد تومان ارزش‌دارند. شرکتی که بیش از 50 سال دارد فعالیت می‌کند (ذوب‌آهن) و شرکتی که حدوداً 15 سال فعالیت دارد (دیجی‌کالا) و این نشان می‌دهد که چقدر تفاوت بین رشد در کسب و کار اینترنتی و کسب و کار سنتی وجود دارد.

همان‌طور که در مقایسه بالا دیدیم به‌راحتی متوجه شدیم که کسب و کار اینترنتی در مدت‌زمان کم رشد بیشتری دارد و میزان درآمد آن بسیار بیشتر از کسب و کار سنتی و فیزیکی است و این به این خاطر است که شما به مشتریان بیشتری دسترسی دارید و می‌توانید خدمات خود را به افراد بیشتری ارائه دهید درنتیجه با جذب مشتریان بیشتر، درآمد بیشتری هم دارید. بنابراین یکی از دلایلی که افراد را به سمت راه‌اندازی کسب و کار آنلاین یا اینترنتی جذب می‌کند این است که در مدت‌زمان کم می‌توانند به رشد و پیشرفت بیشتری دست پیدا کنند. جهت طراحی سایت در مازندران اینجا کلیک کنید

موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی در زمان کم و جذب مخاطب خارجی

هیچ کسب و کار سنتی قادر نیست که در مدت‌زمان کم، مخاطب زیادی را به خود جذب کند به‌خصوص جذب مخاطب خارجی برای کسب و کار و ارائه خدمات به‌مراتب کار بسیار سخت‌تری است اما با کسب و کار آنلاین می‌شود به‌راحتی دایره مخاطب و مشتریان خود را افزایش داد و همچنین مخاطب از خارج از کشور هم جذب کرد. با یک مثال این ویژگی کسب و کار اینترنتی را باهم بررسی می‌کنیم. به‌عنوان‌مثال بیش از 15 ماه است که ما نسخه انگلیسی میهن وردپرس را راه‌اندازی کرده‌ایم.

در این 15 ماه توانستیم 23800 نفر را از طریق گوگل و تقریباً از تمام نقاط دنیا به‌جز کره شمالی و مغولستان و کشورهای آفریقای مرکزی که به اینترنت دسترسی ندارند، برای بازدید نسخه انگلیسی سایتمان جذب کنیم. همان‌طور که دیدیم نمی‌توان در هیچ کسب و کار سنتی در مدت‌زمان کم این حجم از مخاطب خارج از کشور را جذب و با کسب و کار خود آشنا کرد ولی با کسب و کار اینترنتی به‌راحتی این موضوع امکان‌پذیر است.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب و جالب کسب و کار آنلاین جذب مخاطب فرا منطقه‌ای است به این معنا که مثلاً شما در ایران هستید اما در کشورهای خارج از ایران هم به فروش یا ارائه خدمات خود می‌پردازید. بنابراین با کسب و کار آنلاین یا اینترنتی شما هیچ محدودیت جغرافیایی و مکانی برای ارائه خدمات خود ندارید و درنتیجه با داشتن مشتریان بسیاری از سراسر جهان، درآمد زیادی نیز خواهید داشت. علاوه‌براین شما بدون محدودیت جغرافیایی در هر جایی که باشید چه در روستا یا یک کلان شهر، تنها با داشتن یک خط اینترنت و یک دستگاه کامپیوتر می‌توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید که این خود دلیلی قانع‌کننده و محکم برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین است.

آشنایی |آموزش |اینترنت

شایعات کسب درآمد در خواب! مگر می‌شود؟

یکی دیگر از بهترین روش‌های کسب درآمد غیرفعال تولید محصولات دانلودی است. محصولاتی که شما دیگر هیچ دخالتی در فروش آن و رسیدن آن به دست مشتری ندارید و فقط کافی است یک‌بار وب‌سایت خود را کانفیگ کرده و تنظیمات صحیح را انجام دهید. ازآن‌پس شما در خواب نازتان کسب درآمد می‌کنید به شرطی که سئو خوبی را روی سایت خود پیاده کرده باشید.

شاید زیاد شنیده باشید که با کسب‌وکار اینترنتی در خواب هم می‌توانید درآمد داشته باشید. ممکن است در ابتدا این حرف برایتان کلیشه‌ای و غیرقابل‌باور باشد اما واقعیت دارد. فکر کنید ساعت 2 نصف شب درحالی‌که شما خواب هستید یک نفر وارد سایت شما می‌شود، محصولات شمارا سفارش می‌دهد، خرید می‌کند و هزینه را پرداخت می‌کند و یا این‌که کاتالوگ محصولات را می‌بیند و فردا با شما تماس می‌گیرد و از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کند. سیستم کسب و کار آنلاین به این شکل است که اکثر کارها به شکل خودکار و اتوماتیک انجام می‌شود مثلاً زمانی که شما یک فروشگاه اینترنتی دارید سایت شما محدود به زمان نیست و 24 ساعته در دسترس مخاطب است و مخاطب هرزمانی که بخواهد به‌راحتی می‌تواند سبد خرید خود را تکمیل و درنهایت از یک درگاه اینترنتی به پرداخت هزینه بپردازد و به‌راحتی خرید خود را انجام دهد.

ممکن است همه‌ی این اتفاقات در حالی رخ دهد که شما در خواب ناز هستید. اما در کسب و کار سنتی شما قادر نخواهید بود که محصولات خود را در یک مغازه به‌صورت 24 ساعته ارائه دهید این کار بسیار سخت و هزینه‌بر است در ضمن به این نکته هم باید توجه داشت که هیچ‌کس ساعت 2 نصف شب هوس خرید کردن نمی‌کند. اما در کسب و کار آنلاین مشتری هر ساعت از شبانه‌روز که باشد به‌راحتی می‌تواند وارد سایت شما شده و محصولات شمارا بررسی کند و سپس با توجه به نیاز خود از خدمات سایت شما استفاده کند که این خود دلیلی دیگر برای راه‌اندازی کسب و کار مجازی است.

همیشه اول در گوگل سرچ می‌کنیم!

وقتی قمیت یک چیز را بخواهید تا بازار می‌روید؟ معولم است که نه، روی همان کاناپه یا تختی که دراز کشیده‌ای گوگل را باز میکنی و سرچ میکنی قیمت طلا در بازار روز شنبه فلان تاریخ، یا ممکن است سوالاتی فنی درباره یک مشکل داشته باشی و باز در خیابان دنبال مهندس می‌گردی یا به رفیقت که متخصص تاسیسات ساختمان است زنگ می‌زنی؟ هیچ کدام. همه ما اولین کاری که در چنین شرایطی اجام می‌دهیم باز کردن گوگل و سرچ کردن است. اگر سئو سایتتان خوب باشد شما نیز می‌توانید در نتایج برتر گوگال به کاربر نمایش داده شوید و کسب درآمد کنید.

با توجه به فراگیر شدن اینترنت شما قادر خواهید بود بدون در نظر گرفتن زمان و مکان به‌راحتی و تنها با سرچ زدن در گوگل قیمت انواع کالاها یا بسیاری از اطلاعات را به‌دست آورید. مسلماً امروزه شما برای دانستن قیمت یک جاروبرقی نیاز نیست به فروشگاه لوازم برقی بروید تنها کافی است گوشی موبایل خود را برداشته و در مرورگر خود عبارت “قیمت انواع جاروبرقی” را سرچ کنید آنگاه با بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین مواجه می‌شوید که قیمت، مدل، مارک و بسیاری دیگر از ویژگی‌های محصول موردنظرتان را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما پس از تحلیل و آنالیز محصول تصمیم خود را برای خرید می‌گیرید.

این ویژگی در دسترس بودن اینترنت و فراگیر شدن آن خود دلیلی قانع‌کننده برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین است. امروزه بیش از 56 میلیون ایرانی دارای اینترنت هستند بنابراین با توجه به بزرگ بودن بازار مخاطب در اینترنت شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را به این کاربران و مخاطبان ارائه کنید. علاوه بر این امروزه مردم به خرید از فروشگاه‌های آنلاین گرایش زیادی پیداکرده‌اند و این آمار روزبه‌روز در حال افزایش است بنابراین هر چه زودتر فروشگاه و یا وب‌سایت اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید خیلی زودتر به موفقیت و رشد در کسب و کارتان می‌رسید.

فروش کالا با قیمت کف بازار و کسب درآمد بیشتر از بازار

فرض کنید در منطقه میرداماد تهران یک مغازه اجاره کرده‌اید در حالت عادی چند صد نفر و در بهترین حالت هزاران نفر وارد مغازه شما می‌شوند. برای اجاره و نگهداری مغازه و حقوق کارمندان نیز می‌بایست کلی هزینه پرداخت کنید ولی در وب‌سایت تفاوتی نمی‌کند که شما چقدر هزینه کنید، با توجه به‌کاری که انجام می‌دهید و تولید محتوایی که انجام دادید ورودی می‌گیرید و می‌توانید روزانه چند ده‌هزار نفر بازدیدکننده برای وب‌سایتتان جذب کنید و خیلی خوب و با هزینه بسیارکم از بازار محصولات خود را بفروشید. پس برای کسب و کار اینترنتی نیاز به پرداخت هزینه زیاد نیست. بنابراین شما می‌توانید با هزینه بسیار پایین و سرمایه کم کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید.  با هزینه طراحی سایت در ساری می توانید بهترین سایتها را داشته باشید

از فردا می‌توانی کسب‌وکارت را بزرگ‌تر کنی

کسب‌وکار اینترنتی مقیاس‌پذیری زیادی دارد. یعنی اگر بخواهید تعداد مشتری‌هایتان را بیشتر کنید و مقیاس کسب‌وکارتان را بزرگ‌تر کنید، خیلی راحت و بدون این‌که نیاز به پرداخت هزینه زیاد و یا استخدام افراد زیادی در تیم خودتان داشته باشید می‌توانید این کار را انجام دهید. پس با کسب و کار اینترنتی می‌توانید خیلی راحت‌تر کسب و کار خود را بزرگ کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم کسب و کار اینترنتی روزبه‌روز در حال افزایش است و در هر زمینه‌ای که بخواهید یک نسخه اینترنتی وجود دارد از خرید کفش و لباس به‌صورت آنلاین گرفته تا سوپرمارکت‌ها و تعمیرات لوازم برقی، تعمیرات موبایل و هر چیز دیگری که به ذهنتان خطور کند حتماً یک نسخه آنلاین از آن در اینترنت وجود دارد. طبق تحقیقات انجام‌شده تا پنج سال آینده تعداد کسب و کارهای اینترنتی سه برابر کسب و کارهای سنتی و فیزیکی می‌شود و کسب و کارهای سنتی جای خود را به کسب و کارهای اینترنتی می‌دهند.

در این زمان خیلی کم پیش می‌آید که برای خرید لوازم مختلف به بازار یا فروشگاه‌های فیزیکی بروید بلکه تنها با استفاده از اینترنت موبایل خود به‌راحتی محصول خود را سفارش می‌دهید و درب منزل تحویل می‌گیرید. بنا به توضیحات داده‌شده در این مطلب بهتر است هرچه زودتر به فکر راه‌اندازی وب‌سایت شخصی خشاید برای بعضی از افرادی که کسب و کار سنتی دارند، سوال پیش بیاید که چرا باید به سمت کسب و کار اینترنتی رفت؟ مشتریان ممکن است ترجیح دهند به جای مراجعه حضوری به فروشگاه شما برای اطلاع از محصولات و خدمات، به وبسایت مراجعه کنند. آنها همچنین انتظار دارند که آدرس سایت و شبکه­‌های اجتماعی­‌تان را بر روی کارت ویزیت و گزینه‌های تبلیغاتی ثبت کنید. دنیا به سمت مجازی شدن پیش می‌رود و تنها دلیلی که به بقای فروش و کسب درآمد کمک می‌کند همین اینترنتی شدن کسب و کارهاست. پس برای اینکه در تجارت و فروش زنده بمانیم باید ما هم با این دنیای مجازی ارتباط برقرار کنیم. در واقع دلایل بسیار خوبی برای شروع فروش و راه اندازی تجارت خود به صورت آنلاین وجود دارد، که در ادامه به بررسی این موارد می‌­پردازیم.

بیشتر افرادی که در دنیای واقعی کسب و کار خود را دارند می‌گویند ما راحتیم و درآمد خود را کسب می‌کنیم، با این حال چه نیازی است که کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم؟ ما دلایل محکمی را برایتان بصورت موردی در اینجا می‌آوریم تا قانع شوید. در زمان برنامه‌ریزی برای بیزینس آنلاین خود باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • تحقیق درباره عملکرد رقبای خود و سایر مشاغل که از ابزارهای آنلاین استفاده می­‌کنند.
  • مشخص کنید که چه جنبه­‌هایی از بیزینس آنلاین به نفع تجارت شما خواهد بود.
  • سرمایه‌­تان را مشخص کنید و به همان اندازه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی هزینه کنید.
  • آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به فعالیت­‌های کسب و کار اینترنتی
  • بررسی کنید چه نرم افزاری و چه نوع تجهیزات رایانه‌­ای برای اجرا کارتان نیاز دارید.
  • بررسی نیازهای خود و کارمندان در بیزینس آنلاین

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

برای اینکه بتوانیم کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنیم، باید مسیر درستی را از همان ابتدا انتخاب کرده و پیش برویم. ما دلایل زیادی را در بالا گفتیم اما در اینجا می‌خواهیم دلایل مهم‌تری را به تفسیر بیان کنیم تا شما را در گرفتن تصمیم درست یاری کنیم. همچنین در شرایط فعلی که بسیاری از کسب و کارها ضربه خورده‌اند، راهکارهایی داریم که قطعا به شما خواهیم گفت.

۱بهبود تصویر شرکت در نگاه مشتری

برندسازی کنید

این مورد به تنهایی می­‌تواند دلیل کافی برای راه اندازی وبسایت جدید و فروش آنلاین باشد. راه اندازی وبسایت، وبلاگ و حضور آنلاین یک عامل بسیار مهمی است، زیرا مشتریان شما متوجه می‌­شوند که چقدر در کار خود جدی هستید. امروزه شرکت‌های بزرگ و کوچک با صنایع متفاوت در حال تلاش برای یک حضور آنلاین موفق هستند.
اگر حضور آنلاین ندارید، نباید انتظار داشته باشید که همانند رقبایی که در اینترنت مشغول فعالیت هستند، موفق باشید و مشتریان‌تان تصویر خوبی از کار شما داشته باشند.
در حال حاضر بسیاری افراد تا اسم کسب و کاری را می‌شنوند به دنبال اسم و رسم آن در فضای مجازی و گوگل هستند. زمانی که مشتری و مخاطب شما نیز این جستجو را انجام می‌دهد با چه صحنه‌ای مواجه می‌شود؟! این مسئله به شدت مهم است.
کلام آخر، مشتری انتظار دارد که در اینترنت حضور داشته باشید و یک بیزینس آنلاین هم داشته باشید.

۲دسترس بودن ۲۴ ساعته در طول ۷ روز هفته

بعضی از مشاغل در حالت عادی خدمات ۲۴ ساعته را به افراد ارائه می­‌دهند. از جمله پمپ بنزین­‌ها، رستوران، فروشگاه­‌های بزرگ مواد غذایی و… اما برای اکثر مشاغل سنتی این کار غیرممکن است. مزیت داشتن بیزینس آنلاین این است که مشتریان شما در هر زمان از روز یا شب یا روزهای تعطیل به فروشگاه شما می­‌آیند و محصولات را بررسی کنند و یا سفارشات خود را ثبت می­‌کنند. دسترس بود فروشگاه در تمامی زمان­‌ها و حضور آنلاین تاثیر مثبتی بر روی فروش شما می‌­گذارد.

برخی از افراد می‌­خواهند پس از تمام شدن ساعت کاری خود از فروشگاه خرید کنند، که احتمال بسته بودن بعضی فروشگاه‌­ها وجود دارد. اما فروشگاه­‌های آنلاین در ۷ روز هفته ۲۴ ساعته در دسترس هستند. همچنین در فروشگاه­‌های آنلاین صف انتظار طولانی برای خرید وجود ندارد. شما می‌­توانید با صرف زمان کوتاهی خرید خود را انجام دهید. این یعنی صرفه جویی در زمان و حتی هزینه‌ها!

۳پشتیبانی بهتر از مشتری

ارسال محصول و پشتیبانی از آن

حضور آنلاین و کسب و کار اینترنتی این امکان را به شما می­‌دهد تا سوالات مشتری­‌ها را پاسخ دهید، مشکلات­شان را حل کنید بدون اینکه زمان زیادی از شما گرفته شود. یک ویدئو، برگه مشخصات محصول یا بخش سؤالات متداول ایجاد کنید و مشتریان خود را برای دریافت پاسخ به این بخش­‌ها هدایت فرمایید. نه تنها باعث صرفه‌جویی در وقت می‌­شود بلکه خدمات بهتری نیز ارائه خواهید کرد. معمولا مشتری­‌ها به دنبال اطلاعات خاصی هستند. مانند:

  • قبل از اینکه تصمیم به خرید محصولی بگیرند اطلاعاتی راجع به محصول کسب کنند.
  • چگونگی حل برخی از مشکلات در حین خرید
  • تحقیق قبل از تصمیم گیری در مورد خرید
  • مقایسه بین محصولات

با حضور آنلاین در فروشگاه اینترنتی، می­‌توانید اطلاعاتی را درست هنگامی که مشتریان به دنبال آن هستند، در اختیارشان قرار دهید. در این صورت تعداد تماس تلفنی کمتر می­‌شود و فروش بیشتری دارید. در کسب و کار اینترنتی، شما می­‌توانید زمان بیشتری صرف از شغل خود کنید و وقت کمتری را در پرداختن به مشکلات مشترک مشتری سپری کنید.

راه‌حل درست: بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین راه‌­ها برای ایجاد رابطه و افزایش فروش است.

۴هزینه‌های بسیار کم برای شروع تجارت

یک بیزنس آنلاین را می­‌توانید با هزینه بسیار کمی شروع کنید. شما هیچ ساختمانی برای ساخت و ساز فروشگاه و همچنین وسیله‌­ای برای خرید نیاز ندارید. در صورت نیاز چندین کارمند استخدام کنید. به راحتی می­‌توانید یک سایت اینترنتی راه اندازی کنید و فروش خود را آغاز کنید. اگر شما یک فروشگاه در سطح شهر دارید، با کیفیت و قیمت محصولات آشنا هستید، در این صورت به راحتی قادر به ساخت یک هستید. ایجاد یک فروشگاه آنلاین، مشتریان بیشتری را با کسب و کارتان آشنا می­‌کند.

طراحی یک سایت خوب نیازمند صرف هزینه­‌های بالایی نیست، البته برخی از رقبای اینترنتی برای بیزنس آنلاین خود، هزینه­‌های هنگفتی صرف می­‌کنند اما ما در همیار وردپرس به شما یاد دادیم که چگونه بهترین وبسایت را داشته باشید. با استفاده از یک پلتفرم رایگان مانند وردپرس و خرید و قالب حرفه­‌ای مناسب با کسب و کارتان و بدون نوشتن یک خط کد و تنها با و سپس ، یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید. همچنین اگر دوست دارید از یک طراح کمک بگیرید، بعضی از شرکت‌­های ارائه دهنده هاست، ابزارهای رایگانی برای طراحی و ساخت سایت ارائه می­‌دهند. هزینه­‌های اصلی برای طراحی سایت شامل هاست، قالب وردپرس، نام دامنه و سرویس پاسخگویی خودکار بازاریابی ایمیلی است.

راه‌حل درست: توجه داشته باشید بروزرسانی‌ها را به صورت منظم انجام دهید تا سایت شما با مشکلی رو‌به‌رو نشود.

۵هدف اینترنت ایجاد بیزنس آنلاین است

در اینترنت افراد فقط با یک کلیک از فروشگاه، تا خرید فاصله دارند. از طریق اینترنت مشکلات مشتریان خود را حل کنید و راهنمایی­‌های لازم را انجام دهید. سفارشات و پرداختی­‌های انجام شده را مستقیما در صندوق ورودی فروشگاه ببینید.
هرچه ترافیک ورودی به فروشگاه بیشتر باشد، مشتریان بیشتری وارد فروشگاه می­‌شوند و در نتیجه فروش شما افزایش پیدا می­‌کند. در حالی که در گذشته بسیاری از مردم در انجام تجارت از طریق اینترنت مردد بودند، اما امروزه کسب و کار اینترنتی در حال گسترش و افزایش است و خرسندیم که فراگیر و فرهنگ‌سازی شده است.

۶کار و زندگی در هرجا

بدون محدودیت مکانی

تجارت آنلاین به شما این امکان را می­‌دهد در هر مکانی که می­‌خواهید کار و زندگی کنید. لازم نیست شما در یک مکان فیزیکی مشخصی زندگی کنید، تنها چیزی که برای کسب و کار اینترنتی اهمیت دارد، وجود اینترنت با سرعت قابل قبول است.
بسیاری از مردم در یک قاره زندگی می­‌کنند، هاست خود را از یک کشور دیگر خریداری می­‌کنند یا انبار محصولات­شان در شهر دیگری است. اینها هیچ محدودیتی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیست.

تجارت آنلاین محدودیت مکانی برای زندگی و مسافرت را از بین می‌­برد. اما برخی مشاغل همانند کسب و کارهای خانگی، پزشکی و… برای انجام کار خود باید در مکانی خاص باشند.
البته، به همان اندازه که تجارت آنلاین جذاب به نظر می­‌رسد، داشتن کسب و کار اینترنتی برای همه­‌ مشاغل مناسب نیست. لازم است بعضی افراد شغل روزانه یا تجارت سنتی خود را حفظ کنند. اما می‌توانند برای معرفی کسب و کار خود سایتی راه‌اندازی کنند. در واقع ساخت یک کاتالوگ که بتواند کسب و کارشان را معرفی کرده و در آن پیرامون کارشان به تولید محتوا مشغول شوند.

۷کاهش هزینه­‌های عملیاتی

راه اندازی بیزینس آنلاین نسبت به کسب و کار سنتی هزینه‌­های بسیار کمتری دارد. به عنوان مثال دریافت سفارشات بصورت آنلاین نیاز به کارمندان خدمات مشتری را کاهش می­‌دهد. سفارش طراحی سایت به لایت کمپانی و گستران وب در مازندران دریافت سفارشات بصورت آنلاین امکان پذیر شد


با نوشتن اطلاعات کامل در رابطه با خدمات و محصولات در فروشگاه یا یک فیلم جامع از محصولات، به مشتریان اطلاعات موردنظر­شان را می‌‌دهید و آنها به راحتی خرید خود را انجام می‌­دهند. در این صورت نیاز به کارمندی برای ارائه توضیحات درباره محصولات نیست. همچنین این سفارشات از طریق ایمیل و یا در پایگاه داده ثبت و به اطلاع مدیر فروشگاه می­‌رسد. از این رو تعداد کارمندان و هزینه‌­هایی در این زمینه کاهش پیدا می‌یابد. همچنین باید گفت بخش سوالات متداول و انجمن­‌ها نقش موثری برای پاسخگویی به سوالات مشتریان دارد.

۸بازار جهانی را هدف قرار دهید

یک تجارت آنلاین جهانی داشته باشید و کسب و کارتان را محدود به شهر خودتان نکنید. موفقیت یک کسب و کار اینترنتی به بازاریابی بستگی دارد. با داشتن یک سایت و بازاریابی خوب، هزاران نفر را به سمت بیزینس آنلاین خود بکشید.
شما باید بدانید که چگونه ترافیک سایت را افزایش دهید. بازاریابی محتوا یک روش عالی برای افزایش ترافیک سایت یا فروشگاه آنلاین است. همچنین شبکه‌های اجتماعی گزینه­‌ای مناسب برای هدایت کاربران به سایت شما هستند. اما در بین این‌ها تسلط در نوشتن، در واقع بازاریابی محتوا یکی از مهم­ترین مهارت­‌ها برای افزایش فروش است.

۹پاسخگویی سریع به مشتری

تأیید سریع سفارش خرید، پیشنهادات محصولات یا خدمات مشابه و… در جذب و کسب رضایت مشتری تاثیرگذار است. فروشگاه‌­های آنلاین سفارشات را پردازش کرده و پس از تایید به مشتری ارسال می­‌کنند. اما در زمان گذشته پیگیری سفارشات از طریق تلفن یا پست صورت می‌گرفت.
متناسب با حجم کاری کارکنان فروش، پردازش سفارش ممکن است ساعت­‌ها یا حتی روزها طول بکشد. اما با استفاده از یک برنامه فروشگاهی خوب، می­‌توانید به طور خودکار موجودی انبار، میزان فروش و موارد دیگر را مشخص کنید.

مقابله با مشکلات موجود برای کسب و کارهای اینترنتی

متاسفانه باید این موضوع را بگوییم که اینترنت و دنیای مجازی همیشه قابل اعتماد نیست و خطرات زیادی کسب و کارها را تهدید می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا می‌توانید به دنبال بستری امن و عالی برای کسب و کارتان باشید تا اطمینان بالایی را به شما داده و در شرایط سخت با مشکلات اینترنتی پابرجا باقی بماند. در هر صورت شما می‌توانید بستر امن خود را داشته و از سایر بسترها مثل شبکه‌های اجتماعی نیز در جهت کمک به کسب و کارتان کمک بگیرید.

نتیجه ­‌گیری نهایی

تجارت آنلاین محدودیت مکانی و زمانی کسب و کارها را حذف می­‌کند. همانطور که گفتیم لازم نیست هزینه­‌های هنگفتی را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی صرف کنید و همچنین هزینه‌­های شما نسبت به تجارت سنتی کمتر می‌­شود. یکی از مزیت­‌های اصلی کسب و کار اینترنتی، معرفی بیزینس شما به تمامی افراد جهان و گسترش آن است که این مساله در افزایش ترافیک و مشتری بسیار موثر است. نظر شما درباره راه اندازی بیزینس آنلاین چیست؟ چرا باید کسب و کارمان را اینترنتی کنیم؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کسب و کارهایی که در دنیای مجازی فعالیت دارند و بستر آن ها برای نمایش محصولات و خدماتشان سایت و شبکه های اجتماعی است.

مشتریان ممکن است ترجیح دهند به جای مراجعه حضوری به فروشگاه شما برای اطلاع از محصولات و خدمات، به وبسایت مراجعه کنند. آنها همچنین انتظار دارند که آدرس سایت و شبکه­‌های اجتماعی­‌تان را بر روی کارت ویزیت و گزینه‌های تبلیغاتی ثبت کنید.

تحقیق درباره عملکرد رقبای خود و سایر مشاغل که از ابزارهای آنلاین استفاده می­‌کنند. مشخص کنید که چه جنبه­‌هایی از بیزینس آنلاین به نفع تجارت شما خواهد بود. سرمایه‌­تان را مشخص کنید و به همان اندازه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی هزینه کنید. آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به فعالیت­‌های کسب و کار اینترنتی بررسی کنید چه نرم افزاری و چه نوع تجهیزات رایانه‌­ای برای اجرا کارتان نیاز دارید. بررسی نیازهای خود و کارمندان در بیزینس آنلاین

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

  • ود براییک شنبه، 05 دی 1400
  • آیدا خسبی

کثر کسب و کارهای سنتی، از فروش مواد خوراکی و پوشاک گرفته تا آموزش و تعمیرات، به کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده اند؛ تحقیقات نشان می دهد این روند آن چنان ادامه دار خواهد بود که تا 3-4 سال آینده، تعداد کسب و کارهای آنلاین، 3 برابر کسب و کارهای سنتی می شود. با خواندن چنین آمارهایی، شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟ در این مقاله از آسازون، به بررسی مزایا و دلایل راه اندازی کسب و کار اینترنتی می پردازیم!

دلایل لزوم راه اندازی کسب و کار اینترنتی

با پیشرفت تکنولوژی، دنیا به سمت مجازی شدن پیش می رود؛ تا جایی که تنها راه کسب درآمد، اینترنت خواهد بود. علاوه بر آن، نتایج نشان می دهد که در دنیای امروز، کسب و کار اینترنتی راهی است که با سختی کمتر، شما را به درآمد بیشتر می رساند. در ادامه مقاله، دلایل محکمی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، به شما معرفی خواهیم کرد.

نیاز به سرمایه اولیه پایین

مهم ترین دلیلی که باعث می شود اکثر افراد از راه اندازی کسب و کار خودشان منصرف شوند، نداشتن سرمایه است. امروزه برای شروع یک کسب و کار سنتی، نیاز به سرمایه اولیه زیادی، برای خرید یا اجاره یک مغازه مناسب، استخدام کارمند و… است؛ با وجود چنین مشکلاتی، به جای فراموشی رویای راه اندازی کسب و کار شخصی تان، بهتر است به سمت کسب و کار اینترنتی روی بیاورید.

شما با یک سرمایه اولیه اندک، می توانید کسب و کار دائمی و پولسازی را برای خود شروع کنید. بهترین راه برای شروع کسب و کار اینترنتی، راه اندازی یک وبسایت است. برخلاف تصور عام، راه های کم هزینه برای طراحی سایت فروشگاهی هم وجود دارد. یکی از کم هزینه ترین روش ها،  است؛ با آسازون خیلی راحت می توانید، در کمتر از یک ساعت، با هزینه پایین، سایت تان را با تمامی امکانات و مطابق سلیقه شخصی تان، راه اندازی کنید!

کاهش بازار کسب و کار های سنتی

​همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، ورژن مجازی اکثر کسب و کارها راه اندازی شده است و به تدریج ایده های نو، کسب و کارهایی که هنوز فقط نسخه سنتی دارند را هم مجازی خواهد کرد. در دنیای مجازی افراد فقط چند کلیک با خرید فاصله دارند و همین باعث می شود که اینترنت را برای رفع نیاز خود، انتخاب کنند. درکل تحقیقات نشان می دهد، تعداد خریدهای اینترنتی روز به روز درحال افزایش است.

با توجه به شواهد موجود، چیز زیادی از عمر کسب و کارهای سنتی نمانده است؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم، حتی اگر سرمایه اولیه لازم برای راه اندازی کسب و کار سنتی را دارید، این اشتباه را مرتکب نشوید.

کسب درآمد بالا

اگر در فکر درآمد بالا هستید، نیاز است که کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید. با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و تمایل افراد به خرید آنلاین، راه اندازی کسب و کار اینترنتی بهترین انتخاب است. با طراحی یک سایت فروشگاهی، ماه به ماه درآمدتان افزایش خواهد یافت. قطعا رسیدن به درآمد بالا در اینترنت، سختی خودش را دارد اما تحمل این سختی ها به نتایج درخشان بعدش، می ارزد.

تبلیغات کم هزینه

هر کسب و کاری برای افزایش فروش، نیاز به معرفی محصولات و خدمات خود دارد. بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کارهای سنتی، سخت و پرهزینه است اما در کسب و کارهای اینترنتی، این طور نیست. برای مثال، یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی، بهینه سازی (سئو) سایت است؛ با رعایت اصول سئو و تولید محتوا درست، می توانید بازدید سایت تان را تا حد زیادی افزایش دهید و کسب و کارتان را به آنها معرفی کنید. اگر با اصول صحیح تولید محتوا و سئو آشنایی ندارید، نگران نباشید؛ کارشناسان ما در آسازون، آماده کمک کردن به شما هستند!

بدون محدویت مکانی و زمانی

در کسب و کار اینترنتی، لزوم به حضور به مکان خاصی نیست. در منزل، مهمانی یا مسافرت، با سیستمی که به اینترنت وصل می شود، در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهید، می توانید کارتان را انجام دهید. درواقع نکته مثبت اینجاست که در کسب و کار اینترنتی، زمان و مکان در اختیار خودتان است!

ارایه خدمات 24 ساعته

ارایه خدمات 24 ساعته برای بسیاری از کسب و کارهای فیزیکی، برخلاف کسب و کارهای آنلاین، غیر ممکن است. شما با داشتن یک سایت فروشگاهی، می توانید به صورت 24 ساعته در دسترس مشتریان باشید و اینگونه شانس فروش تان را بالا ببرید.

بازار هدف بزرگ تر

در کسب و کار سنتی، بازار شما، محدود به منطقه و شهر خودتان است. هرچقدر هم که محل فروشگاه شما پر رفت و آمد باشد، باز هم تعداد مشتریانتان از حد مشخصی فراتر نخواهد رفت. اما در کسب و کار اینترنتی، شما با یک بازار هدف وسیع رو به رو هستید و امکان دارد بازید از سایت تان، روزانه حتی به بیش از هزاران نفر هم برسد. دنیای مجازی به شما این امکان را داده است تا بتوانید کسب و کارتان را در معرض دید میلیون ها نفر بگذارید و اینگونه شانس فروش خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم با بررسی مزایا کسب و کار آنلاین، به سوال اینکه “چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟” پاسخ دهیم. با توجه به اینکه شروع کسب و کار اینترنتی سرمایه زیادی نمی خواهد و تجربه نشان داده است که نتایج درخشانی دارد، پیشنهاد می کنیم که بدون ترس، شروع به راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان کنید!

استیو جابز: «جسارت اجرایی کردن ایده هایت را داشته باش؛ وگرنه همیشه جهان پر بوده از ترسوهای خوش فکر»

ارائه محصولات و خدمات خود شوید.

برای شروع قدرتمند کسب‌و‌کار اینترنتی خود می‌توانید در شرکت کنید.

در ادامه راجع به این موارد صحبت خواهیم کرد.

1-با صرف هزینۀ کم، درآمد آنلاین بالا داشته باشید

اگر شما بخواهید یک کسب و کار سنتی راه‌اندازی کنید، هزینۀ زیادی را باید صرف خرید یا اجاره فضا، طراحی، نیروی انسانی، کارهای اداری و کسب مجوز، مالیات و سایر موارد کنید. حالا اگر سرمایۀ کافی برای این موارد را نداشته باشید، باید بیخیال راه‌اندازی کسب و کار شوید؟

خیر! اینطور نیست. خوشبختانه، محدودیت سرمایه در  حل و بسیاری از این هزینه‌ها حذف شده است. شما با حداقل سرمایه، یا حتی بدون آن هم می‌توانید کسب و کارتان را راه‌اندازی کنید و کسب درآمد کنید. نمونۀ آن کسب و کارهایی است که با کمک یک سایت، فروشگاه اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به ثروت‌های کلان رسیده‌اند. این کار را حتی در منزل هم می‌توانید انجام دهید؛ مثلا در مقاله ، کسب و کارهای اینترنتی یکی از بهترین ایده‌هاست.

مثلا اگر بخواهید، یک فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت داشته باشید، باید هزینه‌ای بابت ، ، طراحی سایت، پشتیبانی و دیجیتال مارکتینگ (البته اگر بخواهید مسئولیت آن رابه شرکت‌ها یا اشخاص دیگر بسپارید) بپردازید. اگر از سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز پرتال استفاده کنید، همۀ این هزینه‌ها، برای شما، می‌تواند از 500 هزار تومان تا 2 یا 3 میلیون تومان تمام شود. این هزینه برای داشتن یک سایت یا فروشگاه اینترنتی، کاملا به‌صرفه است. بد نیست، به ، نگاهی بیندازید.

2-خیلی سریع شروع به کسب درآمد کنید

شما از زمانی که تصمیم می‌گیرید، یک کسب و کار سنتی راه بیندازید، تا زمانی که به درآمدزایی برسید، حداقل چند ماه طول می‌کشد. پیدا کردن فضا، گرفتن مجوزهای کسب و کار، تامین محصول و شناخته شدن‌تان، مراحلی از یک کسب و کار است که همۀ این‌ها، معمولا بیشتر از چند ماه زمان می‌برد.

اگر به شما بگوییم، فقط در طول چند ساعت می‌توانید از کسب و کارتان درآمد داشته باشید، چه؟! اگر باورتان نمی‌شود، را امتحان کنید. خبر خوب این است که پرتال، یک تست رایگان 7 روزه هم در نظر گرفته که بتوانید با اطمینان تصمیم بگیرید. از زمان ثبت نام شما تا فعال شدن و راه‌اندازی سایت، فقط چند دقیقه طول می‌کشد. بعد از این، فروشگاه شما آمادۀ فروش محصول است؛ اما برای شناخته شدن آن و بالا آمدن در گوگل، باید زمانی حدود 2 یا 3 ماه را صرف و بازاریابی آن کنید.

نگران فروش و بازاریابی محصول‌تان نباشید، ما با مقالات وبلاگ‌مان، در این مسیر همراه شما خواهیم بود. به این ترتیب به بهترین نحو، محصول‌تان رامی‌فروشید! مثلا مقالۀ «»، راهنمای خوبی برای فروش محصول‌تان است.

3-با کسب و کارهای اینترنتی، درآمد همیشگی داشته باشید!

مثلا فرض کنید، یک پکیج آموزشی تهیه کرده و برای فروش در سایت قرار داده‌اید. یک‌ بار برای آن وقت صرف می‌کنید و دیگر نیازی نیست برای هر مشتری زمان بگذارید.

4-برای کسب درآمد از اینترنت، محدودیت‌ زمانی و مکانی را حذف کنید

در دنیای واقعی وقتی قصد شروع یک کسب‌وکار را دارید، ابتدا باید مکانی را اجاره یا خریداری کنید. البته اگر بخواهید تعداد بیشتری مشتری داشته باشید، باید مغازه یا شرکت‌تان، در خیابان‌ها و مناطق پررفت و آمدباشد، که طبیعتا هزینۀ آن بیشتر می‌شود. خوشبختانه در کسب وکارهای اینترنتی، لزوما به مکان فیزیکی نیاز ندارید. کارتان با یک سیستم لپ تاپ و سرویس اینترنت، راه می‌افتد.

به علاوه اینکه، اگر سفر کنید، یا به‌هر دلیلی در شرکت یا مغازه‌تان حاضر باشید، به‌راحتی، کارتان را همان‌جا انجام می‌دهید. همچنین، هر زمانی از شبانه روز می‌توانید کار کنید و هیچ محدودیتی، برای انجامش ندارید. خلاصه اینکه، می‌توانید، نصف شب در تخت خواب‌تان مشغول به کسب درآمد باشید!!

5-با کسب و کارهای اینترنتی، بازار بزرگ‌تری را در اختیار بگیرید

فرض کنید، صاحب مغازه‌ای در یکی از شلوغ‌ترین مناطق شهر هستید. به‌نظرتان روزانه چند نفر به شما سر خواهند زد؟ چند نفر از شما خرید می‌کنند؟ 10 نفر؟ 100نفر؟ یا اصلا 500 نفر.

شما فروشگاه‌تان را در هر موقعیتی از شهر راه‌اندازی کنید، فقط تعداد محدودی از افراد شهر به شما سر می‌زنند ومشتری شما می‌شوند. اما در کسب و کارهای اینترنتی، روزانه چند هزار یا حتی چند میلیون بازدیدکننده داشته باشید، باز هم عجیب نیست.

شبکۀ جهانی اینترنت، این امکان را به‌وجود آورده تا خودتان را در معرض عدۀ فراوانی از افراد قرار دهید. به این ترتیب، به بخش بزرگ‌تری از بازار هدف دسترسی دارید. این یعنی !

حالا یک وب‌سایت را تصور کنید که رنکی سه رقمی در الکسا دارد. به‌طور قطع می‌‌توان گفت این سایت روزانه چندین هزار نفر را میزبانی می‌کند. حالا به‌نظرتان مشتریان هدف، در کدام مورد بیش‌تر است؟ دنیای واقعی یا اینترنت؟

6-در کسب و کارهای اینترنتی، اطلاعات را کامل آنالیز کنید

بیایید به سناریوی فروشگاه در دنیای واقعی برگردیم. فرض کنید که صاحب یکی از همین فروشگاه‌ها هستید. آیا دربارۀ تک‌تک مراجعه‌کنندگان اطلاعاتی دارید؟ می‌دانید دقیقا، چند مشتری و مراجعه کننده در روز، هفته و ماه داشته‌اید؟ دقیقا می‌دانید که این ماه چقدر مالیات پرداخت کرده‌اید؟ آیا از گردش مالی خود مانند سود و زیان  مطلع هستید؟

احتمالا، این اطلاعات در اختیارتان نیست و جمع‌آوری آن زمان زیادی از شما می‌گیرد. اما در دنیای اینترنت ماجرا کمی فرق می‌کند. مثلا در مورد وب‌سایت، خیلی راحت، به اطلاعاتی مانند ، فروش روزانه ماهانه، سالانه، سود فروشگاه، میزان رشد سایت همواره دسترسی دارید. اطلاعات و آنالیز آن، به شما کمک می‌کند، وضع کسب و کارتان را بررسی کنید، جلوی ضرر و شکست را بگیرید و آن را به رشد تبدیل کنید!

7-با دیجیتال مارکتینگ، درآمد آنلاین خود را بالا ببرید

تا زمانی که دیگران شما را نشناسند؛ ناب‌ترین ایده و بهترین محصول برای شما، آب و نان نمی‌شود! بعضی از افراد، وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی می‌کنند و بدون هیچ اقدام دیگری، به‌انتطار کسب درآمد می‌نشینند. اما این اتفاق نمی‌افتد؛ چون کسب و کارهای اینترنتی نیز، مانند بیزنس‌‌های سنتی به مارکتینگ نیاز دارند.

در دنیای اینترنت، روش‌های متنوع‌ و قدرتمندی برای بازاریابی وجود دارد که به این فعالیت‌ها،می‌گویند. مثلا می‌توانید، بنرهای تبلیغاتی جذاب و متحرک خود را در محبو‌ب‌ترین سایت‌ها، قرار بدهید، محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، یا اینکه از روش‌های تبلیغات گوگل مانند استفاده کنید.

روش‌های مارکتینگ و تبلیغات در فضای اینترنت، قدرت این را دارد که کسب و کار شما را در بازار، به سقف برساند! چیزی که در بازار سنتی، هزینه و زمانی به‌مراتب بیشتری می‌برد.

8-با راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی، انقدر جلو بزنید که رقبا به شما نرسند!

با وجود اینکه اخیرا، کسب و کارهای اینترنتی سر و صدای زیادی به‌پا کرده است، اما هنوز هم کسب و کارهای سنتی زیادی هستند که ترجیح می‌دهند، به همان شکل گذشته فعالیت کنند. واقعیت این است، افراد علاوه بر اینکه، از راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی آگاهی کافی ندارند، با این گونه کسب و کارها ارتباط برقرار نمی‌کنند.

این موضوع فرصتی برای شما به‌وجود آورده است، که از رقبای‌تان جلو بزنید. حتی آن‌هایی که در اینترنت فعال هستند هم زیاد قوی کار نمی‌کنند. مثلا در حوزۀ پزشکی یا زیبایی، با جستجوی هر کلمه کلیدی در گوگل، سایت‌هایی باز می‌شود که کیفیت بالایی ندارند. به این ترتیب، اگر از آن‌ها بهتر کار کنید، راحت در گوگل بالا می‌آیید و سهم بیشتری از بازار می‌گیرید.

9-از شکست نترسید؛ چون چیز زیادی از دست نمی‌دهید!

آیا شما جرات راه‌اندازی کسب و کار خودتان را ندارید؟ یا می‌ترسید، سرمایه‌ای که صرف کرده‌اید از بین برود؟ اگر از این دسته افراد هستید، کسب و کار اینترنتی، برای شما بهترین گزینه است. انجام کارهای آنلاین، نیاز به سرمایۀ چندان ندارد، حتی گاهی بدون هزینه نیز امکان‌پذیر است؛ بنابراین حتی اگر کارتان به نتیجه نرسد، باز هم چیز خاصی از دست نمی‌دهید.

سخن آخر ما

خب، حالا که از مزیت‌های راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی آگاه شدید، مقاله را در وبلاگ مطالعه کنید و یکی از ایده‌ها را برای شروع کسب و کار آنلاین خود انتخاب کنید. اگر هنوز آمادگی لازم را برای شروع کار ندارید، مقاله را نیز مطالعه کنید.

راستی، شما قصد دارید از چه روشی کسب درآمد اینترنتی داشته باشید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید، برنامه‌تان برای کسب درآمد چیست، تا تجربه و اطلاعات‌ مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به علاوه اینکه، نسخه pdf مقاله را در زیر برای شما قرار داده‌ایم.

همچنین، در هر زمان از شبانه روز می‌توانید با شماره داخلی 2، تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

نمایش بیشتر