اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

نقش سئو سایت در افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی

تاثیرات سئو در فروش اینترنتی سایت و رونق کسب و کارهای اینترنتی

در دنیای اینترنت و مخصوصا فروشگاه های اینترنتی، لزوم بازاریابی برای کسب درآمد و مشتری بیشتر، از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که در این میان سئو و یا بهینه سازی موتورهای جستجو از درجه بالاتری نسبت به بازاریابی همچون تبلیغات رایج برخوردار است و این تاثیرات قابل توجه سئو در کسب و کارها و فروش اینترنتی را به خوبی می رساند. یکی از عواملی که می تواند به هر کسب و کار اینترنتی رونق و پیشرفت ببخشد و فروش اینترنتی را افزایش دهد مسئله سئو می باشد به طوری که اگر بخواهید رتبه و جایگاه بالایی در بین موتورهای جستجو داشته باشید و میزان ترافیک بالا و فروش عالی داشته باشید پس باید به قدرت سئو پی ببرید تا بتوانید پیشرفت چشمگیری داشته باشید. با ما در ریراکو همراه باشید تا در این باره بیشتر بگوییم.

ابزار بررسی سئو |اصول سئو سایت فروشگاهی |اموزش سئو سایت فروشگاهی

نقش مهم سئو در کسب و کار اینترنتی

مسلما هر مساله ای در جای خودش مهم و تاثیر گذار است و سئو نیز به طور حتم برای یک شخص عادی نمی تواند معنا و مفهوم خاصی داشته باشد ولی برای یک مدیر سایت و فروشگاه اینترنتی مفهوم سکوی پرتاب را می دهد، نبود سئو در فروشگاه اینترنتی یا هر سایت دیگر یعنی شانسی برای برنده شدن و قد علم کردن وجود ندارد.

هدف از سئو به این صورت است که وقتی کاربری دنبال کلمه کلیدی خاصی است و آن را جستجو می کند به کلمه کلیدی و سایت شما برسد و از سایت شما بازدید نموده و باعث شود سایت و یا فروشگاه اینترنتی شما در نزد موتورهای جستجو اعتبار بیشتری کسب نماید و در نتیجه باعث افزایش سود شما شود.

مدیران سایت ها و فروشگاههای اینترنتی مسلما از قدرت سئو بیشتر از کاربران در جریان هستند و این را می دانند که سئو در کسب و کارشان چقدر تاثیر دارد و از این نکته باخبرند که اگر سایتشان را برای موتورهای جستجو بهینه نکنند حتی اگر دارای محصولات قدرتمندی باشند باز هم نمی توانند فروش خوبی داشته باشند.

روند تاثیرات سئو در رونق کسب و کارهای اینترنتی چگونه است؟

وقتی یک سایت دارای سئوی خوب و حرفه ای باشد مسلما خواندن صفحات آن برای خوانندگان و بازدیدکنندگان راحت تر و بهتر خواهد بود و همین کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان همان موضوعی را که میخواهند پیدا کنند و در صفحات و موضوعات دیگر سردرگم نشوند. شروع فعالیت هر سایتی مسلما با ترافیک و بازدیدکنندگان کمی شروع می شود و همینطور اگر سئوی خوب و حرفه ای داشته باشد به مرور به ترافیک و بازدید کنندگان آن اضافه خواهد شد.

یکی از کارهایی که برای هر وب سایت و فروشگاه اینترنتی امری حیاتی تلقی می شود مساله جذب ترافیک می باشد، برای همین اگر سئوی سایت به درستی انجام شده باشد بازدیدکنندگان زیادی برای سایت بوجود خواهد آورد. بنابراین تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی می تواند واقعا شگفت انگیر باشد.

در زمینه بازاریابی نیز باید به سئو توجه ویژه ای کرد چرا که سئو در امر بازاریابی آنلاین و بیزینس و تجارت آنلاین یکی از رکن های مهم و همیشگی به حساب می آید. در عصر پیشرفت و تکنولوژی اگر شما به دنبال یک موضوع خاص باشید شاید رفتن به سمت کتاب و دایره المعارف را ترجیح ندهید و رفتن به سراغ اینترنت با استفاده از گجت ها و موبایل هایی که معمولا در دسترس همه افراد هستند را راحتر بدانید. معمولا کسب و کارها برای معرفی خود و فعالیتشان از یک سایت یا فروشگاه اینترنتی استفاده می کنند تا بتوانند کار و محصولات خودشان را معرفی کنند و مشتریانی را بدست آورند لذا به طور قطع به یقین سئو می تواند تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد.

مساله سئو با بازاریابی اینترنتی چه تفاوتی دارد؟

بازاریابی دارای شاخه های زیادیست که می توان گفت سئو یکی از ابزار های مهم برای رشد و رونق در کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی می باشد. همچنین از جمله ابزارهای دیگری که می توان گفت که میزان تاثیر گذاری آنها با سئو برابری می کنند شبکه های اجتماعی، ایمیل و استراتژی محتوا هستند.

هر کس که به راه اندازی یک وب سایت اقدام می کند مسلما در حال ایجاد یک کسب و کار اینترنتی می باشد که باید در این میدان با هزاران رقیب و سایت شبیه و شاید بهتر از خود رقابت کند که می توان گفت سئو بهترین ابزار برای رقابت و پیروزی است. سئو دارای دو بخش اساسی است: قسمت اول سئو شما را به موتورهای جستجو معرفی کند و جایگاهتان را بهتر می کند و بخش دوم مربوط به بعد از ورود بازدیدکنندگان و کاربران به سایتتان می باشد که باید نهایت رضایتشان جلب شود.

دلیل نیاز داشتن فروشگاه و سایت اینترنتی به سئو چیست؟

آمارها نشان از این دارند که یکی از راههای جذب مشتری و بیننده به سایت سئو و بهینه سازی سایت می باشد. حدود نزدیک به 89% از کاربران اینترنتی از موتورهای جستجو برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند، بنابراین عدم توجه به سئو و اصول آن باعث از دست دادن حجم عظیمی از کاربران اینترنتی می شود.

مسلما وقتی فروشنده ای می تواند توجه دیگران را جلب کند که در دسترس و دید افراد باشد برای همین وقتی سایت و فروشگاه اینترنتی در لیست بالای گوگل قرار بگیرد مسلما نگاهها و توجهات عده زیادی را به سمت خودش جلب می کند و می تواند فروش بیشتر و بهتری داشته باشد، درست این همان کاری است که رقبای شما انجام می دهند یعنی به فکر بهینه سازی سایت و استفاده از تاثیرات مثبت سئو در عملکرد و فروش محصولات خودشان هستند. بعضی از سایت ها هم هستند که جایگاه متوسطی در بین نتایج گوگل و دیگر سایت ها دارند و به همین وضعیت خودشان بسنده می کنند در صورتی که اگر به مفهوم و تاثیر عملکرد گوگل توجه کنند مطمئنا جایگاهشان بهتر خواهد شد.

ماندگاری عملکرد سئو به صرفه تر و بیشتر از تبلیغات

در دنیای اینترنت و خصوصا کسب و کارهای اینترنتی برای دیده شدن و مطرح شدن روش ها و راهکارهای فراوانی وجود دارد مانند تبلیغات بنری و شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و… که برای بهره مندی و استفاده بیشتر از هر کدام باید یک هدف بلند مدت همراه با استراتژی مخصوص به خودشان را داشته باشید.

هنگامی که رقابت بین سایت ها و فروشگاههای اینترنتی زیاد می شود شرکت ها برای افزایش ترافیک و فروش بیشتر دست به اقداماتی همچون خرید بنرهای تبلیغاتی می زنند. بعضی دیگر نیز با استفاده از قدرت سئو و عملکرد آن بیشترین استفاده را برده و کمترین هزینه را می کنند و شانس بیشتری برای فروش نسبت به روش تبلیغات بنری خواهند داشت. برای اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

تفاوت سئو با بازاریابی محتوا در کسب و کارهای اینترنتی در چیست؟

بازاریابی محتوا و تولید محتوای سئو شده بدین معنی است که باید محتوایی ارزشمند و با مفهوم برای مخاطبان تولید کنیم تا با این کار بتوانیم تاثیر سئو را چند برابر کنیم. محتوایی که برای سایت ها تولید می شود علاوه بر ارزشمند بودن باید جنبه کاربردی، آموزنده و همچنین سرگرم کننده و مفید باشد تا مخاطبان از خواندن آنها لذت ببرند. برای انتخاب محتوا محدودیتی ندارید و شما می تواند از هرجا مثل پست های وبلاگی و کتاب ها و اینفوگرافیک ها استفاده کنید.

یکی از اهداف تولید محتوا این است که مخاطبان را به سمت خودش جذب کند و بتواند با دادن اطلاعات خوب آنها را برای خواندن دیگر مطالب ترغیب کند که در صورت انجام این کار می توانید مشتریان زیادی برای خرید محصولاتتان جذب کنید. هدف مشترک بازاریابی محتوا و سئو که فضای یکسانی را به اشتراک می گذارند این است که افراد بیشتری برای بازدید از سایت ترغیب شوند و در نتیجه میزان فروش سایت و کسب درآمد اینترنتی با سئو بالا رود. بازاریابی محتوا و سئو وظیفه اش این می باشد که میزان جذب خوانندگان سایت را افزایش دهد، در یک جمله به صورت خلاصه می توان گفت که محتوا بدون سئو و سئو بدون محتوا امکان پذیر نیست.

محتوا می تواند یک صفحه جدید در سایت اضافه کند که هر صفحه می تواند رتبه ای خوب در یک کلمه کلیدی مهم برای سایت کسب کند. با این که فقط صفحات سایت به تنهایی نمی توانند اهدافتان را برآورده نمایند ولی می توانند اهداف احتمالی شما را برآورده کنند و تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی را افزایش دهند.

داشتن و نوشتن محتوای خوب و با کیفیت زمینه ساز افزایش و اعتبار رتبه و جایگاهتان خواهد شد و می توانید رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید. همچنین محتوای ارزشمند قادر به جذب لینک های داخلی زیادی می باشد و می تواند فاکتورهای تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت در بهینه کردن سایت برای دیده شدن محتوای تولید شده توسط موتورهای جستجو کمک شایانی کند.

سئو برای یک سایت کسب و کار و فروشگاه اینترنتی می تواند حیاتی باشد و حتی می تواند از خود محصولات نیز مهمتر باشد بطوری که اگر سئو نباشد محصولات جایگاهی در بین مشتریان نخواهند داشت و سئوی همراه با تولید محتوای ارزشمند و مفید می تواند جایگاه سایتتان را افزایش داده و در لیست سایت های اول گوگل قرار دهد به طوری که بازدیدکننده با دیدن سایتتان در لیست اول ناخوداگاه وارد سایتتان می شود. در نتیجه شانس بیشتری برای مشتری شدن را نصیبتان خواهد کرد که همه و همه را باید مدیون تاثیرات سئو در رونق کسب و کارهای اینترنتی دانست.

نمایش بیشتر