اخبار جامعه

کنترل دروازهای مرزی، مرزهای زمینی و آبی در دستور کار – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در جلسه قرارگاه اربعین که در پایانه مرزی چذابه برگزار شد، پیاده روی اربعین را یک راهپیمایی بزرگ علیه استکبار جهانی دانست و گفت: پیاده روی اربعین بزرگترین اجتماع بشری در جهان و نمایش قدرت الهی برای جمع کردن ده‌ها میلیون انسان حول محور انسان کامل و معصوم برای تشکیل ارتش منجی عالم بشریت می‌باشد و عظمت و شکوه پیاده روی اربعین حسینی نشان از اقتدار و صلابت اسلام است.

وی در ادامه با تأکید بر تسهیل تردد زائران و امنیت مرزهای استان خوزستان، گفت: ما در مراسم اربعین افتخار خادم الحسینی شیعیان و زوار ایرانی و برخی از کشورهای همسایه را داریم که بسیار برایمان ارزشمند است.

فرمانده مرزبانی انتظامی با قدردانی از تلاش‌های مرزبانان در اربعین سال گذشته، اظهار کرد: امنیت و آرامش مردم و زائران اربعین حسینی (ع) از اولویت‌های مرزبانان می‌باشد و برای تحقق آن از هیچ تلاشی نباید فروگذاری کرد.

سردار گودرزی تصریح کرد: مأموریت اربعین از جمله ماموریت‌هایی است که سرمایه اجتماعی و منزلت مرزبانی فراجا را در افکار عمومی ارتقا می‌دهد بنابراین اگر همدلی و همبستگی نباشد، این مأموریت عظیم به خوبی انجام نمی‌شود.

این مقام ارشد مرزبانی فراجا با تأکید بر دیپلماسی مرزی با کشور عراق برای تسهیل تردد و امنیت زائران در ایام اربعین، گفت: در هفته گذشته نشستی با فرمانده مرزبانی کشور عراق داشتیم و بحمدالله مرزبانان دو کشور در تمامی سطوح از صف و ستاد دارای روابط حسنه و هماهنگی کامل در کنترل مرزهای مشترک می‌باشند.

سردار گودرزی با بیان اینکه در زمان برگزاری ایام اربعین علاوه بر کنترل دروازه‌های مرزی، کنترل کل مرزهای زمینی و آبی در دستور کار قرار دارد، افزود: امسال زوار می‌توانند از مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق، تمرچین و مرز دریایی آبادان تردد کنند.

وی تأکید کرد: در زمینه کنترل مرزها، مرزبانان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق نهایت تلاش خود را برای ایجاد امنیت پایدار به کار خواهند گرفت.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.