ماسک مو بدون سولفات چیست؟ + انواع ماسک مو

کراتینه کردن موها یکی از بهترین روش ها برای صاف و لخت کردن مو می باشد. اما بعد از کراتینه کردن موها نیاز به مراقبت های صحیح و اصولی دارند و باید از محصولات تخصصی استفاده نمود. در این مقاله پوست من قصد دارد ۵ ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده را بررسی کند، اگر شما نیز موهایی کراتینه دارید با ما همرا باشید.

کراتین مو چیست؟

کراتین کردن مو  در واقع روشی است که باعث رفع مشکلات مو به خصوص وزی و فری موها می گردد. همان طور که می دانید کراتین اصلی ترین پروتئین سازنده مو و ناخن می باشد. کمبود کراتین در موها باعث آسیب پذیری تارهای مو، شکنندگی آن ها، عدم شانه پذیری، فر شدن مو  و وزی موها می گردد به خصوص اگر موهایی رنگ شده و یا دکلره شده داشته باشید. کراتینه کردن مو در واقع روشی است که با رفع برخی از مشکلات مو باعث می گردد که موهایی صاف، لَخت و زیبا داشته باشید بدون این که آسیبی به آن ها وارد شود.

سولفات چیست؟

سولفات یک ماده شیمیایی است که اغلب به محصولات مو، به ویژه شامپو اضافه می شود. این ماده باعث می شود شامپوی شما بعد از تماس با آب به خوبی کف کند. کف حاصل شده نه تنها در حمام احساس خوبی می دهد؛ بلکه به از بین بردن کثیفی، چربی و پوست مرده از پوست سر و مو های شما کمک می کند؛ اما این پاکسازی در واقع برای پوست سر و مو های شما زیادی است و می تواند به آن ها آسیب برساند.
اگر قصد دارید شامپو و ماسک مو بدون سولفات خریداری کنید، بهتر است با علائم اختصاری این ماده شیمیایی آشنا باشید. سولفات ها بر روی برچسب محصولات به «-ate» ختم می شوند و با کلمات مختصر زیر نوشته می شوند:
SLS = سدیم لوریل سولفات
SDS = سدیم دودسیل سولفات
ALS = آمونیوم لوریل سولفات
ALES = آمونیوم لورت سولفات

تاثیر سولفات بر مو

حال سوال اصلی این است که تاثیر سولفات بر مو چیست و چرا بهتر است از ماسک موی بدون سولفات استفاده کنیم؟
سولفات ها کار خود را به عنوان یک پاک کننده خیلی خوب انجام می دهند. آنقدر خوب که نه تنها کثیفی و چربی و پوست مرده، بلکه روغن های طبیعی روی پوست سر را نیز از مو های شما پاک می کنند. این روغن ها باعث آبرسانی موها می شوند و در نتیجه آن ها را شاداب و زیبا و هیدراته نگه می دارند.

ماسک مو چیست ؟

ایجاد یک روتین منظم مراقبت از مو که شامل استفاده از ماسک مو مغذی است، در واقع برای حفظ موهای سالم و شاداب بسیار مهم است. همانطور که مراقبت از پوست را برای جوانسازی پوست خود در اولویت قرار می دهید، انجام اقدامات مشابه برای موهایتان نیز می تواند به شما در دستیابی به بهترین نتایج کمک کند. در اینجا کاوش دقیق تری در مورد اینکه چرا و چگونه ماسک مو می تواند موهای شما را احیا کند، آورده شده است:

ماسک مو مانند یک روز آبگرم برای موهای شما هستند. آنها حاوی مواد غنی و غلیظی هستند که عمیقا به ساقه موهای شما نفوذ می کنند. این آبرسانی عمیق ضروری است، به خصوص اگر موهای خشک یا آسیب دیده دارید. این به بازیابی رطوبت کمک می کند و موهای شما را نرم و قابل کنترل می کند.

قرار گرفتن روزانه در معرض عوامل محیطی مانند آلودگی، اشعه ماوراء بنفش و ابزارهای حالت دهنده گرما می تواند به کوتیکول های مو آسیب برساند. ماسک های مو برای ترمیم این آسیب با مهر و موم کردن کوتیکول ها و جلوگیری از از دست دادن بیشتر رطوبت طراحی شده اند. این فرآیند ترمیم می تواند موهای شما را براق تر و صاف تر نشان دهد.

ماسک مو اصل  اغلب حاوی پروتئین ها و اسیدهای آمینه هستند که به تقویت تارهای مو کمک می کنند. وقتی موهای شما قوی‌تر است، کمتر در معرض شکستگی و شکافتن انتهایی قرار می‌گیرد و در نتیجه موهایتان بلندتر و سالم‌تر می‌شود.

اگر موهای شما درخشندگی و درخشندگی طبیعی خود را از دست داده اند، یک ماسک مو می تواند آن را زنده کند. با آبرسانی و تغذیه عمیق موهای شما، می تواند ظاهر سالم و براق را به موهایتان بازگرداند.

فواید ماسک مو

ماسک های مو اغلب حاوی ترکیبی غنی از مواد و روغن های طبیعی هستند که هر کدام فواید منحصر به فرد خود را برای موهای شما دارند:

روغن آرگان: که به عنوان “طلای مایع” شناخته می شود، روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E است. این روغن به مرطوب کردن و درخشندگی موهای شما کمک می کند و در عین حال وز را رام می کند.

روغن جوجوبا: روغن جوجوبا شباهت زیادی به سبوم طبیعی تولید شده توسط پوست سر شما دارد و آن را به یک مرطوب کننده عالی تبدیل می کند. همچنین می تواند باعث سلامت پوست سر شود که برای رشد موی سالم ضروری است.

روغن نارگیل: روغن نارگیل یک ماده همه کاره است که می تواند به ساقه مو نفوذ کند و به کاهش ریزش پروتئین و تقویت موهای شما کمک کند. همچنین در جلوگیری از شکستگی و شکافتن موها موثر است.

قیمت ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده |ماسک مو بدون سولفات بدون آبکشی |ماسک مو بدون سولفات برای موهای کراتینه

روغن آووکادو: سرشار از ویتامین های A، D و E و همچنین چربی های تک غیراشباع، روغن آووکادو به مرطوب کردن و تغذیه موهای شما کمک می کند. همچنین می تواند رشد مو را تحریک کرده و بافت مو را بهبود بخشد.

روغن بادام: روغن بادام سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب است که آن را به گزینه ای عالی برای نرم کردن و تقویت موهای شما تبدیل می کند. همچنین می تواند التهاب پوست سر و شوره سر را کاهش دهد.

روغن زیتون: روغن زیتون منبع عالی آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است. به بهبود حالت ارتجاعی مو و کاهش خطر شکستگی کمک می کند.

ماسک مو بدون سولفات ونتی پیو

در حوزه مراقبت از مو، گزینه‌ها و محصولات متنوعی وجود دارند که برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند، اما اگر به دنبال موهایی سالم‌تر و درخشان هستید، وقت آن رسیده که سراغ ماسک مو سولفات فری بروید. انواع ماسک موهای فاقد سولفات، دنیای درمان‌های تخصصی مو را طوفانی کرده‌اند. اما چرا؟
سولفات که اغلب در شامپوها و نرم کننده‌ها وجود دارد، شوینده خشنی است که می‌تواند روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد و آنها را خشک و وز کند. محصولات بدون سولفات، رویکرد ملایم‌تر و طبیعی‌تری برای مراقبت از مو ارائه می‌کنند و انواع ماسک‌های موی بدون سولفات، در خط مقدم هستند.

برند ونتی پیو دو ماسک مو بدون سولفات و پارابن را عرضه کرده است، که هر کدام وظایف مشخصی دارند. ماسک ترمیمی ونتی پیو و ماسک تکنیکا. این دو محصول جزء بهترین ماسک مو بدون سولفات خارجی مخصوص استفاده در حمام هستند و خاصیت درمانی نیز دارند. در ادامه این دو ماسک را جزئی‌تر بررسی می‌کنیم.

نمایش بیشتر