اخبار فرهنگیکسب و کار ایرانی

دیپلم هنرستان چند ساله است؟

دیپلم کاردانش چیست؟

اگر قصد ادامه تحصیل را دارید و هدایت تحصیلی خودتان را دریافت کرده‌اید، یکی از شاخه‌هایی که می‌توانید به آن وارد شوید، شاخه کاردانش است. دیپلم کاردانش، نوعی دیپلم رسمی است که دارای حدود 160 رشته مهارتی و فنی می‌باشد. این به آن معناست که دانش آموزان کاردانش در طول دوران تحصیلی خود با یک مهارت عملی و کاربردی آشنا شده و آن را فرا می‌گیرند و سپس به بازار کار وارد می‌شوند. برای دریافت دیپلم فوری و قانونی در تهران میتوانید از سایت های معتبر اقدام کنید.

بسیاری از افرادی که این دیپلم رسمی را دریافت می‌کنند، برای ورود به بازار کار نیازی به پروانه کسب ندارند و به راحتی پس از دریافت مدرک دیپلم کاردانش می‌توانند به بازار کار مربوط به رشته خودشان وارد شوند چراکه مدرک دیپلم کاردانش از سازمان آموزش فنی‌وحرفه ای کشور صادر شده که این مدرک برای به‌عنوان پروانه کسب‌وکار قابل بهره‌برداری است. البته افرادی نیز هستند که پس از اخذ دیپلم کاردانش به این دیپلم رسمی قانع نیستند و علاقه دارند به تحصیلات دانشگاهی وارد شوند و در مقاطع بالاتر تحصیل نمایند.

شما با دیپلم کاردانش به‌عنوان یک دیپلم رسمی از دو راه می‌توانید وارد دانشگاه شده و به تحصیل خود ادامه دهید. از راه اول، شما باید ابتدا دیپلم کاردانش خود را کسب کنید و سپس وارد پیش دانشگاهی هنر شوید و پس از آن از طریق کنکور در یکی از مقاطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته و یا کارشناسی به ادامه تحصیل بپردازید.

راه دوم این است که با دیپلم رسمی خودتان و از طریق بدون کنکور در یکی از رشته‌های مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته در دانشگاه های مختلف ثبت‌نام نمایید. در راه حل دوم، شما پس از کسب مدرک دیپلم کاردانش و قبولی در دانشگاه، دوسال باید در مقطع کاردانی پیوسته که معادل فوق دیپلم است به ادامه تحصیل مشغول شوید.

برای ورود به این مقاطع نیازی به پیش دانشگاهی نیست و همان دیپلم رسمی شما برای آن کافی می باشد و شما فوراً بعد از دریافت دیپلم کاردانش خودتان وارد کنکور می‌شوید. کلیه رشته‌های کاردانش پیوسته بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌نمایند. آموزشگاه پیشکسوتان در میدان تجریش به متقاضیان دیپلم کاردانش، این خدمات را ارئه می‌کند.

چرا رشته کاردانش و فنیوحرفهای با هم متفاوت هستند؟

پس از پایان دوره متوسطه اول دانش آموزان باید وارد یک رشته تخصصی شوند. دو رشته‌ای که شاخه‌های زیادی برای ادامه تحصیل این دانش آموزان دارد، رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش است که داوطلبان پس از پایان دوران تحصیل، دیپلم رسمی رشته خودشان را دریافت می‌کنند. اما این دو رشته در عین شباهت‌های فراوانی که با یکدیگر دارد، تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارد که سبب تفاوت دیپلم کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای می‌شود.

تقریباً بیشتر کلاس‌های رشته‌های کاردانش به‌صورت عملی و در کارگاه و آزمایشگاه‌ها برگزار می‌شود و عمدتاً کلاس‌های تئوری زیادی برای آن‌ها برگزار نمی‌شود و دیپلم کاردانش برای افرادی مناسب است که علاقه‌ای به کارهای تئوری نداشته و بیشتر به‌دنبال کار عملی هستند و می‌توانند پس از دوران تحصیل این دیپلم رسمی را دریافت کنند. برای اخذ دیپلم غیر حضوری در بندرعباس به سایت ما مراجعه کنید.

این درحالی است که داوطلبان دیپلم رسمی فنی‌وحرفه‌ای باید تلفیقی از کلاس‌های تئوری و عملی را پشت سر بگذرانند تا موفق به اخذ دیپلم رسمی آن شوند که کار آن‌ها به مراتب نسبت به داوطلبان دیپلم کاردانش سخت‌تر است. از طرفی رشته کاردانش به دلیل وجود درس‌های عملی بیشتر، داوطلبان را در رشته‌های بیشتری پذیرش می‌نماید و داوطلب برای کسب دیپلم کاردانش، انتخاب‌های بسیار بیشتری نسبت به رشته فنی‌وحرفه‌ای دارد. در رشته کاردانش، داوطلب می‌تواند در بیش از 150 رشته دیپلم رسمی را دریافت نماید درحالی‌که در رشته فنی‌وحرفه‌ای تنها در حدود 40 رشته موجود می‌باشد و به‌دست آوردن دیپلم کاردانش راحت‌تر است.

تفاوت دیگری که بین این دو رشته وجود دارد در نحوه جذب آن‌ها توسط بازار کار می‌باشد. دارندگان دیپلم کاردانش راحت‌تر از دارندگان دیپلم رسمی فنی‌وحرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند زیرا آن‌ها به‌صورت عملی مهارت خودشان را افزایش داده‌اند و توانایی بیشتری دارند. به‌عنوان نکته آخر می‌توان گفت، نحوه ادامه تحصیل داوطلبان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش نیز یکسان است و داوطلبان هر دو رشته امکان ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند.

رشتههای تحصیلی کاردانش

داوطلبان زیادی وجود دارند که باتوجه به علاقه به کار عملی به رشته‌های مختلف کاردانش علاقه‌مند می‌شوند و قصد ادامه تحصیل در این رشته‌ها را دارند و می‌خواهند دیپلم کاردانش کسب نمایند. هدف از گرفته دیپلم رسمی کاردانش، آموختن فنون و مهارت‌های موردنیاز جامعه و هدایت و پرورش استعدادهای دانش آموزان است که آن‌ها با کسب دیپلم کاردانش آن را به دست می‌آورند. داوطلبان این دیپلم رسمی در 3 زیر شاخه اصلی صنعت، خدمات و کشاورزی و هنر می توانند تحصیل نمایند. تایید دیپلم برای کانادا در این وبسایت انجام میشود.

هر کدام از این زیر شاخه‌های خود تعداد بسیار زیادی رشته را شامل می شود که دانش آموزان با تحصیل در آن‌ها می‌توانند دیپلم کاردانش کسب نمایند. در حالت کلی شاخه‌های مختلف دیپلم کاردانش بیش از 150 زیر شاخه را شامل می‌شود. اما مورد مهمی که باید به آن توجه شود این است که تمام این رشته‌ها در یک هنرستان به تنهایی ارائه نمی‌شود و یا به بیان بهتر می‌توان گفت هیچ هنرستانی قادر به این کار نیست که همزمان 150 رشته را آموزش دهد.

دانش آموزان باید برای یافتن رشته مورد علاقه خودشان در زیر شاخه‌های کاردانش تحقیق کرده و هنرستانی که آن را ارائه می‌کند، پیدا کرده و در آن ادامه تحصیل دهند و در نهایت دیپلم کاردانش کسب نمایند. در شاخه صنعت بیشتر رشته‌های مرتبط با صنعت و امور الکترونیکی مشاهده می‌شود. در این شاخه رشته‌هایی نظیر برق ساختمان، الکترونیک صنعتی، برق صنعتی، مکانیک صنعتی، نساجی عمومی، تراشکاری، ماشین‌های الکتریکی و … آموزش داده می‌شود، که دانش آموزان با کسب هر دیپلم هر کدام از آن‌ها می‌توانند به تحصیلات دانشگاهی نیز ادامه دهند.

رشته صنعت در کل 62 رشته را شامل می‌شود. شاخه کشاورزی و خدمات نیز رشته‌هایی مانند امور اداری، حسابداری مالی، هتل‌داری، پروش قارچ خوراکی و … را شامل می‌شود و در کل شامل 45 رشته مختلف می‌شود. در شاخه هنر نیز رشته‌هایی مانند عکاسی، دیپلم معماری داخلی، تولید محتوا و انیمیشن و … را شامل می‌شود که در کل رشته‌های آن 48 مورد می‌باشد.

 

«رشتههای کاردانش»

پولسازترین رشتههای کاردانش

اما مهم‌ترین علت برای تمایل دانش آموزان به رشته‌های کاردانش، پول‌ساز بودن آن‌ها می‌باشد و علاقه دارند با گرفتن دیپلم کاردانش، سریعاً به کسب درآمد بپردازند. یکی از مواردی که در پول‌ساز بودن این دیپلم رسمی اهمیت دارد، کارآمد بودن آن در استان زندگی فرد می‌باشد، مثلاً در بعضی از استان‌ها پرورش کندوی عسل بسیار درآمدزا می‌باشد. برخی دیگر از دیپلمهای کاردانش نیز به دلیل تمایل مردم، دیپلم رسمی آن‌ها بسیار می‌تواند پول‌ساز باشد، مثلاً هنرجویان قنادی و آشپزی بسیار درآمدزایی دارند. از جمله رشته‌های دیگری که درآمدهای بسیار خوبی و بعضاً حتی نجومی دارند می‌توان به دیپلم گردشگری، دیپلم رشته خیاطی، رشته ، دیپلم کاردانش طراحی صفحات وب، فرش‌بافی، قلم‌زنی، پرورش گیاهان دارویی و آپارتمانی، گلیم‌بافی، طراحی طلا و جواهر و … می‌توان اشاره کرد.

البته درآمد عالی در این رشته‌ها نیازمند ابتدا کسب موفق دیپلم کاردانش و پس از آن تلاش و همت فرد دارد. خوبی مهم دیپلم کاردانش که موجب پول‌سازی اکثر زیر شاخه‌های آن می‌شود، عملی یاد گرفتن آن است. اما از پرطرفدارترین رشته‌های دیپلم کاردانش، در سال‌های اخیر که در آموزشگاه پیشکسوتان در میدان تجریش نیز ارائه می‌شود، دیپلم گردشگری است. این دیپلم کاردانش رشته‌ای جذاب، آسان برای یادگیری و بسیار با طول دوره سریع است که متقاضیان دیپلم کاردانش زیادی را به خود جلب می‌کند.

 

«دیپلم کاردانش»

آن دسته از افرادی که متقاضی دریافت دیپلم کاردانش هستند و تاکنون موفق به اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش نشده‌اند، می‌توانند با گذراندن 54 واحد عمومی و تا 54 واحد مهارتی در مجتمع آموزشی پیشکسوتان مبادرت به دریافت دیپلم رسمی آموزش و پرورش در مقطع کاردانش نموده و بدون اینکه نیاز به گذراندن دوره پیش دانشگاهی داشته باشند وارد کلیه دانشگاه‌ها شده و در رشته دلخواه ادامه تحصیل بدهند.

در اینجا مطلب کامل و مفیدی درباره دوره‌های کاردانش مجتمع آموزشی پیشکسوتان و به‌طور کلی نحوه اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش (دیپلم کاردانش) برای کسانی که به هر دلیلی نتوانسته اند دیپلم خود را بگیرند آورده شده که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

دوره‌های دیپلم کاردانش در آموزشگاه پیشکسوتان بسیار سریع، با هزینه مناسب و امکان تقسیط و همچنین برگزاری کلاس‌ها در ساعت و روزهای متنوع و البته بسیار با کمیت و کیفیت برگزار می‌شود.

دوره‌های مهارتی دیپلم کاردانش در آموزشگاه پیشکسوتان به‌عنوان اولین آموزشگاه شمیرانات (میدان تجریش) تا 54 واحد مهارتی در رشته‌های گردشگری- هتلداری- معماری داخلی– نقشهکشی ساختمان- کامپیوتر- حسابداری- گرافیک رایانهای- عکاسی دیجیتال- برق با زمان کوتاه برگزار می‌شود.

قابل ذکر است دیپلم ردی‌ها و کسانی‌که مدرک قبولی سال سوم نظام قدیم و یا دوم نظام جدید را دارند نیازی به گذراندن دروس عمومی ندارند.

در حال‌حاضر واحدهای مهارتی دیپلم کاردانش در قالب مجموعه هشتم و نهم آموزش و پرورش ارائه می‌شوند.

توجه: ثبت‌نام دروس عمومی در مدارس در سه ترم پاییز (مهر ماه)، زمستان (دی ماه) و تابستان (تیرماه) انجام می‌پذیرد.

در دوره‌های کاردانش آموزشگاه پیشکسوتان کلاس‌های آموزش و آمادگی آزمون (آزمون کتبی، تستی و عملی) به میزان کافی برگزار می‌شود. اساتید دپارتمان کاردانش سال‌ها در این حوزه فعالیت داشته و از نحوه آمادگی دانشجو برای امتحانات و قبولی اطلاعات و تجربه کامل و کافی دارند.

اکثریت اسایتد کاردانش آموزشگاه پیشکسوتان مولفین کتب در رشته‌های خود بوده و در کار گروه‌های مختلف طرح نمونه سوالات و آزمون سابقه فعالیت دارند.

در اینجا رشته‌های مختلف دیپلم کاردانش را برای شناخت و انتخاب راحت‌تر شما معرفی می‌کنیم.

رشته حسابداری:

رشته حسابداری همواره یک رشته مهم با اشتغال و درآمد پایدار بوده و در چند سال اخیر در اثر حساسیت‌های مالی برای کسب و کارها از استقبال بیشتری از سوی کارفرمایان کلیه مشاغل و صنوف برای استخدام حسابداران برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ روبرو شده است.

یک حسابدار علاوه‌بر نگهداری وضعیت دخل و خرج یک سازمان، شرکت یا فروشگاه و …. در جهت ارائه اطلاعات دقیق‌تر و كمك‌های موثرتر به مدیران و برنامه‌ریزان آن کسب‌وکار، نقش بسیار محوری را ایفا می‌کند. در حال‌حاضر با توجه به تاثیر مهمی كه امور حسابداری در برنامه‌ریزی های سازمان‌ها و شرکت‌ها و هر نوع کسب‌وکاری و تصمیم‌گیری‌های مدیران آن دارد، آموزش آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مهارت آموخته حسابداری معمولاً پس از زمان بسیار کوتاهی پس از خاتمه دوره آموزش می‌تواند به یک شغل دست پیدا کند. همچنین با توجه به توسعه فراگیر مؤسسات خدماتی، تولیدی و صنعتیِ در بخش‌های دولتی و خصوصی جامعه، گسترش اطلاعات و وقوع رویدادهای مالی مختلف نظیر مکلف شدن همه کسب‌وکار به پرداخت انواع مالیات و بسته شدن تمام راه‌های فرار از آن نیاز به حساب‌رسان، كارپردازان و مهارت آموختگان  امور مالی برای مشاغل حیاتی  شده است.

 

اما بهطور مختصر و مفید باید بدانیم حسابدار کیست و وظیفه او برای یک سازمان چیست؟

همانطور که گفته شد حرفه حسابداری جزء يکی از مشاغل حساس و حیاتی  جامعه محسوب می‌شود، کار حسابدار به‌طور خلاصه، شامل سه مرحله ثبت، تهيه گزارش و ارائه آن می‌باشد که حسابدار معمولاً اطلاعات مالی را ثبت و گزارشات مالی را تهيه و به مديريت شرکت يا مراجع قانونی ارائه می‌ کند، حسابدارن داده‌های خام را در دفاتر و نرم‌افزارهای حسابداری ثبت و به آن‌ها نظم می‌بخشند، اکثر حسابداران در ادارات و شرکت‌ها کار می کنند، البته بعضی از حسابداران حتی می‌توانند در  خانه مشغول به کار باشند.

یکی از دغدغه های اصلی هنرستانی های سال یازدهم که امسال به سال دوازدهم هنرستان می روند، نگرانی از ناشناخته های نظام آموزشی برای برگزاری اولین دوره های سال دوازدهم در کشور و ضوابط و قوانین جدید هست. بیشتر قوانین همزمان با خود هنرجویان ساخته شده و اطلاع رسانی های آنها معمولاً تا از شورای عالی به اداره کل آموزش و پرورش و بعد به آموزش و پرورش مناطق مختلف و در نهایت به هنرستان ها و دبیرستان ها و خانواده ها ابلاغ شود، مسیری آنچنان طولانی طی می‌کند که معمولاً خبر تغییر و یا اصلاح همان قانون، نوش دارویی پس از مرگ سهراب به حساب می آید! (البته دور از جان شما)
طبق قوانین جدید تمامی دانش آموزان هنرستانی یا دبیرستانی در سال دوازدهم با توجه به نوع رشته باید بین ۳۶ تا ۴۰ ساعت/واحد را بصورت پودمانی پاس کرده که این به معنی ۳۶ تا ۴۰ ساعت آموزشی در هفته می باشد. یعنی هنرجویانی که در نظام قدیم در دوران پیش دانشگاهی فقط ۲۴ واحد درسی را در دو ترم می گذراندند و فقط ۳یا حداکثر ۴روز مدرسه میرفتند، حال باید در نظام جدید از شنبه تا چهارشنبه یعنی ۵روز در هفته تا حدود ساعت۱۴:۳۰ در مدرسه یا هنرستان حضور داشته باشند که این کار آسانی نیست! (تازه اگر دبیرستان یا هنرستان مذکور دانش آموزان را مجبور به ثبت نام در کلاس های فوق العاده و کلاس کنکور و بقیه موارد که در زمان های قدیم در مدارس وجود نداشت، نکند!)

در راستای همین مشکل اساسی با ماشوره با آموزشگاه از راهکارهای موجود در سال دوازدهم استفاده کنید!

بدلیل اینکه تدریس حجم زیادی از کتاب های نظام جدید آموزشی توسط معلمان زحمتکش قبل از موعد امتحانات به پایان نمیرسد و حذف امتحانات نهایی در سال یازدهم مشکلاتی از قبیل چاپ دیر هنگام کتب درسی و رساندن آن به هنرجویان پس از سپری شدن چندین روز از سال تحصیلی هنرجویان و همچنین عدم چاپ به موقع کتاب های روش تدریس و تفهیم کتاب که ویژه معلمین می باشد، معضلات زیادی را برای هنرجویان و هنرستان ها بوجود آورده بطوریکه دانش آموزان و خانواده های ایشان در هاله ای از ابهام به پیشتاز سال تحصیلی جدید می روند!

نکته جالب تر اینکه تمامی امتحانات نهایی و کشوری دانش آموزان رشته های ریاضی، تجربی و انسانی در سال «دوازدهم» برگزار می شود و در سال یازدهم هیچکدام از امتحانات بصورت نهایی و کشوری نیست و معدل آن هیچ تأثیری در نتیجه کنکور ایشان نخواهد داشت! (البته معدل امتحانات نهایی سال دوازدهم رشته های نظری تأثیر ناچیزی مابین 5/5 تا حدود 10 درصد با توجه به رشته ی مورد نظر در کنکور هنر خواهند داشت)

و جالب تر اینکه هیچکدام از امتحانات هنرجویان هنرستانی سال یازدهمی و حتی دوازدهمی بصورت نهایی، سراسری و یا کشوری نیست!

یعنی اینکه معدل سال دوازدهم هنرستانی ها چه ۱۲ باشد چه ۲۰ تفاوتی در موفقیت در رشته های با کنکور هنر ایجاد نمی کند!!!

البته غیر از رشته های پذیرش با «صرفاً با سوابق تحصیلی» که معدل دیپلم (میانگین هر سه سال دوره دوم متوسطه شامل سال دهم، یازدهم و دوازدهم) تنها فاکتور در پذیرش نهایی خواهد بود. اما معمولاً رشته های پر طرفدار در دانشگاه های معتبر فقط با کنکور هنر پذیرش دانشجو انجام می دهند.

پس به تمامی هنرستانی و دانش آموزان دبیرستانی که هدف نهایی آنها فقط در کنکور هنر است پیشنهاد می کنیم که بهتر است تمرکز کامل خود را بر روی دروس کنکور هنر بگذارید، چون به طرز عجیبی از ۱۶۰تستی که در ۷عنوان تخصصی مختلف در کنکور هنر منتظر شما هستند، تقریباً غیر از حدود 30 تا از 160 تا هیچکدام برای شما آشنا نخواهند بود!

دروس تخصصی کنکور هنر:

باید این را هم در نظر گرفت که حجم واحدهای عملی در نظام جدید آموزشی به حدی شده که سواد هنرجویان در این بخش هیچگونه کاربردی در موفقیت کنکور نداشته و فقط صرفاً وقت با ارزش هنرجویان را در طول سال تحصیلی به خود اختصاص می دهد و احتمال موفقیت برای قبولی در کنکور هنر را کمتر می‌کند!
مخصوصاً این بلا بیشتر بر سر هنرجویانی می آید که معدل بالایی داشته و برای بالا نگه داشتن آن تلاش زیادی می کنند! این در حالتی است که همه می دانیم معدل بالا در نظام جدید آموزشی در سال دوازدهم هنرستان و حتی سال های ماقبل آن، وابستگی زیادی به تمرین کارهای عملی واحدهای مربوطه می‌کند و پس از ۵روز حضور در مدرسه، ۲روز باقیمانده هنرجویان در طول هفته با تمرین و آماده سازی کارهای عملی تلف خواهد شد.
در ضمن خبر دیگر اینکه بر خلاف سنوات گذشته و نظام آموزشی قدیمی، هنرجویان مجبور خواهند بود که سال دوازدهم هنرستان را فقط بصورت حضوری در هنرستان ها ثبت نام نمایند و امکان پاس کردن واحدها بصورت داوطلب آزاد، آموزش از راه دور، غیرحضوری و همچنین با ثبت نام با عنوان بزرگسال، دیگر بصورت قانونی در سال دوازدهم وجود ندارد! (حداقل تا اطلاع ثانوی که اینطور است تا زمانی که صدای خانواده ها و هنرجویان کمی بیشتر در آمده و با مشاهده موارد خاص دانش آموزان سال دوازدهمی که یک حقیقت است و ایرادات قانونی و گزارش آن توسط اداره کل آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم جدیدی را ابلاغ نماید! و البته با پیگیری های زیاد توسط اولیای دانش آموز یا هنرجو برای پیگیری درخواست مورد نظر و تشکیل کمسیون موارد خاص و بررسی شرایط ممکن است نتایج خوبی بگیرید)

پس از بررسی کامل این همه موارد که ثابت می‌کند کنکور هنر فعلاً بیشتر شبیه آبی گل آلود است، هنرجویانی که با فکر و برنامه سال یازدهم و یا دوازدهم را پشت سر می گذرانند، می توانند نتایج بسیار درخشانی بدست آورده و ازاین آب گل آلود، ماهی های درشتی را شکار کنند!
مثلاً یکی از مواردی که امسال قبولی برای هنرستانی ها را نسبت به سنوات قبل ساده تر می‌کند اینست که طبق قانون، تغییر رشته از گروه های آموزشی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر به یکدیگر از سال یازدهم به دوازدهم «ممنوع» است!!!
اهمیت این مطلب زمانی بهتر روشن می شود که به این نکته دقت کنید: اکثر رتبه های تک رقمی سال های ۹۰ تا۹۶ دانش آموزانی بودند که پس از اتمام تحصیلات در سال سوم دبیرستان و اخذ دیپلم، برای شرکت در کنکور هنر و موفقیت در آن، در سال پیش دانشگاهی به گروه هنر تغییر رشته داده و در صورت امکان پس از ثبت نام بصورت داوطلب آزاد و بدون حضور در مدرسه، با دقت و وقت کافی و با شرکت در کلاس های کنکور هنر در آموزشگاه های مختلف برای قبولی و کسب رتبه های برتر در کنکور هنر، جهش بزرگی انجام می داده اند.

اما خبر خوب اینکه از این پس، دانش آموزان سال یازدهمی که تازه به فکر استفاده از این استراتژی قدیمی افتاده اند، عملاً از گود مسابقه حذف شده اند و بالاجبار سال دوازدهم را در رشته خود باقیمانده و در بهترین حالت فقط می توانند در کنار رشته اصلی خود، در کنکور هنر نیز شرکت کنند! (البته همگی برای موفقیت این دسته از دانش آموزان دعا می کنیم! ولی هنوز هم راهکارهایی برای موفقیت اینگونه دانش آموزان داریم که در جلسات مشاوره ی حضوری به شما ارائه می شود)
با توجه به اینکه طبق قانون نظام آموزشی جدید در سال دوازدهم رشته های ریاضی، تجربی و انسانی نیز همانند هنرستانی ها، هفته ای ۵روز شرکت در کلاس های مدرسه اجباری است، عملاً این دانش آموزان زمان کافی برای مطالعه و تسلط بر روی منابع کنکور هنر نخواهند داشت و تا اندازه ای میدان رقابت را به نفع هنرستانی های سال دوازدهم ترک خواهند کرد! پس با مشاوره ی رایگان و حضوری با رتبه۱ کنکور هنر می تونین از راهکارهای نوین مطلع بشوید.

نمایش بیشتر