اخبار فرهنگیکسب و کار ایرانی

فضای مورد نیاز آتلیه عکاسی جهت گرفتن عکس

چرا دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی مهم است؟

امروزه، رقابت در همه کسب و کارها بسیار زیاد شده است. در هر حرفه ای که مشغول به فعالیت باشید، رقبای زیادی در مقابل شما وجود دارند. هر کسی سعی دارد به هر نحوی که شده، مشتری های بیش تری جذب کند. در برخی از مشاغل، بازاریابی می شود و محصولات به صورت حضوری یا غیر حضوری، معرفی می گردند.

این یکی از راه های جذب مشتری بهترین آتلیه عکاسی است. با این حال، حرفه شما عکاسان، به گونه ای است که باید برای جذب مشتری از روش دیگری استفاده کنید. کیفیت عکاسی شما و مهارت هایی که به کار می گیرید، تنها قسمتی از خواسته های مشتریانتان را پوشش می دهد. دکوراسیون داخلی آتلیه، مربوط به بخش دوم خواسته های ایشان است. در صورتی که مشتری ها از دکوراسیون داخلی آتلیه تان استقبال کنند، موفق می شوید، اما اگر چنین نشود، ممکن است نیاز به تغییر دکوراسیون داشته باشید.

بنابراین، نظر گرفتن طراحی داخلی آتلیه در رونق کسب و کار شما نقش دارد و بسیار مهم است. مطمئنا شما در نقش یک عکاس، ایده های و نظرات زیادی برای بهبود دکوراسیون آتلیه تان دارید، اما فراموش نکنید که کارشناسان و طراحان حرفه ای حیطه طراحی داخلی، مهارت و تجربه زیادی در این کار دارند و کلیه اصول این زمینه را می دانند. آن ها می توانند بهترین ایده ها را برای طراحی داخلی آتلیه شما ارائه دهند تا مشتریان خود را خیلی بهتر جذب کنید.

 طراحی داخلی آتلیه عکاسی را به چه کسانی بسپاریم؟

در عکاسی صنعتی همان طور که گفته شد، طراحان داخلی، در تیم های حرفه ای و مجرب، مسئولیت طراحی انواع دکوراسیون داخلی را برای آتلیه های مختلف بر عهده دارند. این طراحان، با توجه به آموخته ها و تجربیاتی که کسب کرده اند، دکوراسیون داخلی آتلیه شما را به گونه ای ایده آل و مشتری پسند طراحی می کنند. آن ها حتی می دانند برای طراحی داخلی یک آتلیه کوچک به چه دکوراسیونی نیاز است و یک آتلیه بزرگ را چگونه باید طراحی کرد.

برق |پلان اتلیه معماری |پوشش

طراحان داخلی به تاثیر رنگ ها روی ظاهر فضا، چیدمان صحیح مبلمان و وسایل، همخوانی اجزای دکوراسیون و حتی محل قرارگیری تجهیزات آتلیه، آگاه هستند و کلیه نکات لازم را در طراحی داخلی آتلیه، پیاده می کنند. شرکت های گوناگونی با تیم های مجرب در زمینه طراحی داخلی فعالیت دارند که می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

 نکات کلیدی در طراحی داخلی آتلیه عکاسی

  • به کار بردن تجهیزات و لوازم مناسب: استودیو عکاسی لازمه دکوراسیون داخلی آتلیه، به کار بردن وسایل و تجهیزات مناسب است. گاهی اوقات، وسایل کوچک و تزئینات جزئی هم می توانند دکوراسیون آتلیه را متحول کنند و صد البته، کمبود این موارد کوچک در دکوراسیون داخلی حس می شود. در واقع باید گفت که تجهیزات و لوازم، مهم ترین بخش دکوراسیون داخلی آتلیه را تشکیل می دهند. تصور کنید یک آتلیه بزرگ با در و دیواری زیبا و خوش آب و رنگ دارید، اما هیچ وسیله ای در آن به چشم نمی خورد. مسلما است که چنین آتلیه ای مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد. به عبارت دیگر، فضای خالی آتلیه، نبود چنین مواردی را فریاد می زند. برای انتخاب لوازم دکوراسیون داخلی آتلیه، باید به فضای آن توجه نمود و با توجه به آن، دست به انتخاب زد. در صورتی که وسایل را از قبل دارید، باید فضا را با آن ها سازگار کنید. البته لازم به ذکر است که نباید فضای آتلیه را با لوازم زیاد دکور کرد، زیرا محیط آن شلوغ می شود. تعداد وسایلی که به کار می برید، باید با مساحت آتلیه در تناسب باشد. در ضمن، بهتر است فضای آتلیه تان را رنگارنگ نکنید و یک تم رنگی مشخص انتخاب نمایید. البته در آتلیه کودک، استفاده از رنگ های شاد و متنوع، توصیه می شود.
  • نوآوری و خلاقیت: در طراحی داخلی هر فضایی، اگر نوآوری و خلاقیت به کار رود، نتیجه کار، زیبایی و جلب توجه بیش تر است. با به کار بردن ایده های خلاقانه می توان با صرف هزینه اندک نیز به نتیجه دلخواه رسید. یادتان نرود که خلاقیت، یکی از اسرار موفقیت شماست.
  • هارمونی رنگ ها: هارمونی یا همان هماهنگی رنگ ها در طراحی داخلی آتلیه، شبیه به آزمون کنکور است. ممکن است یک نفر سال ها برای کنکور درس خوانده باشد، اما آزمون کنکور را که مهم ترین شرط برای ورود به دانشگاه است، با موفقیت نگذرانده باشد. در چنین وضعیتی، فرد احساس می کند که همه تلاش او بر باد رفته است و مجبور می شود برای جبران، یک سال دیگر به درس خواندن ادامه دهد. مشابه همین وضعیت در طراحی داخلی آتلیه نیز رخ می دهد. ممکن است شما بیش ترین هزینه را برای خرید وسایل و عناصر دکوراسیون داخلی، صرف کرده باشید، اما هیچ گونه هارمونی و تناسبی بین رنگ وسایل، دیوارها و کل فضای آتلیه دیده نشود. این یعنی عدم مقبولیت آتلیه عکاسی شما در نظر مشتری. در چنین وضعیتی، باید دوباره برای خرید وسایل و تغییر دکوراسیون، هزینه صرف کنید. برای این که چنین مشکلی برایتان پیش نیاید، هارمونی رنگ ها را جزو اصول اولیه کار خود قرار داده و به آن توجه کنید.
  • : نورپردازی در طراحی داخلی آتلیه عکاسی از مهم ترین فاکتورها به شمار می رود. شما که یک عکاس هستید، اهمیت این موضوع را بهتر از هر فرد دیگری متوجه هستید. اگر آتلیه شما، آتلیه عروس باشد، اهمیت این موضوع بیش تر می شود. برای ایجاد یک فضای رویایی و ایده آل، نیازمند نورپردازی حرفه ای هستید.
  • چیدمان: سعی کنید برای ایجاد یک دکوراسیون ایده آل، وسایل موجود در آتلیه خود را به بهترین شکل در کنار هم بگذارید. چیدمان صحیح و منظم وسایل در یک فضای کوچک، باعث زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون می شود. در آتلیه های کوچک تر باید به این موضوع، خیلی توجه کنید، اما در آتلیه های بزرگ، دستتان باز است. گاهی اوقات یک جا به جایی ساده و تغییر چیدمان نیز معجزه می کند.

 نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی کودک

دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی کودک، باید کودکانه و در تناسب با سلیقه و روحیه کودکان باشد، اما به هر حال باید در این مورد نیز اصول را رعایت کرد. دکوراسیون آتلیه کودک، باید به شکلی طراحی گردد که کودکی که برای عکاسی به آن جا آورده شده، در جذابیت آن غرق شود. این دکوراسیون باید طبیعی و زنده باشد. اگر دکوراسیون آتلیه شما بتواند توجه کودکان را جلب نماید، می توانید یک عکس طبیعی و فوق العاده از آن ها بگیرید. مسلما شما نمی توانید بچه ها را مجبور به گرفتن ژست های خاص کنید، پس باید کاری کنید که آن ها به شکل طبیعی در ژست جالب و هیجان انگیزی قرار بگیرند. می توان از نورپردازی آتلیه کودک به عنوان فاکتوری برای جلب توجه او استفاده کرد. کودکان، معمولا واکنش های جالبی به نور نشان می دهند. از رنگ های روشن استفاده کنید، زیرا مورد علاقه آن ها هستند. همچنین از وسایل فانتزی کودکانه در طراحی داخلی آتلیه بهره بگیرید.

نکات مهم درباره دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی عروس

دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی عروس، کاملا از دکوراسیون آتلیه کودک متفاوت است. در طراحی داخلی آتلیه عروس باید به رویایی شدن فضا فکر کنید. نورپردازی فضا نیز باید در راستای همین رویایی به نظر رسیدن فضا باشد. هر چیزی که در دکوراسیون آتلیه عروس به کار می رود، باید با کاربری این فضا هماهنگ باشد. اگر از یک وسیله یا رنگ نا هماهنگ استفاده کنید، تاثیر بد آن را متوجه می شوید. ایده های رمانتیک و رویایی برای دکوراسیون داخلی آتلیه عروس، مناسب هستند.

 

راهکاری های طراحی داخلی آتلیه عکاسی

  • اولین راهکار در طراحی داخلی آتلیه، انتخاب ابعاد مناسب برای آن است. برای این که یک دکوراسیون مناسب داشته باشید، نیازمند فضای کافی هستید. حداقل فضای مورد نیاز به این منظور، دارای 7 متر طول است. در فضایی که طولش از این میزان کم تر باشد، فاصله اصولی برای انجام عکاسی رعایت نمی گردد و این به کم شدن کیفیت عکس ها منجر خواهد شد، زیرا امکان دارد صورت و بدن از فرم طبیعی خود خارج گردند. برای این که چنین مشکلی پیش نیاید، در همان مرحله اول، حداقل فضای مورد نیاز را در نظر داشته باشید.
  • دومین نکته ای که باید در نظر بگیرید، انتخاب عرض مناسب برای دکوراسیون داخلی آتلیه است. از نظر کارشناسان، حداقل عرض لازم برای دکوراسیون آتلیه، 3 متر است. این مقدار عرض، طوری تعیین شده که برای نیاز به عرض 270 فوت عکاسی، پاسخگو باشد. این عرض باید به گونه ای انتخاب گردد که از دو طرف بتوان از فلش بهره برد.
  • راهکار بعدی، استفاده از سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب است. تحمل یک فضای گرم یا سرد، باعث عدم رضایت مشتریان شما می شود و آن ها را کلافه می سازد. از طرف دیگر، گرم بودن محیط آتلیه، سبب عرق کردن و برق زدن پوست می شود که کیفیت عکس ها را کمی می نماید. کلافگی حاصل از گرمای هوا نیز عکس های شما را خراب خواهد کرد. آتلیه های سرد نیز پوست مشتری را برجسته می سازند و به نوعی دیگر، روی کیفیت عکس ها تاثیر منفی می گذارند.
  • به کار بردن هالوژن های آفتابی و لامپ های کم مصرف آبی را باید در طراحی داخلی آتلیه خود در نظر بگیرید. به این طریق، می توانید نور مناسب و ایده آلی ایجاد نمایید. به هیچ وجه، نور آتلیه را بیش از حد زیاد یا کم نکنید.
  • نکته بعدی که به شما کمک می کند، به کار بردن تم های هنری است. شما می توانید برای این منظور از دیوارپوش های سه بعدی گوناگون استفاده کنید که فضایی جذاب ایجاد می کنند.
  • نکته دیگر، در نظر گرفتن ارتفاع سقف است. طراحان داخلی، ارتفاع مناسب برای سقف آتلیه را حدود 270 سانتی متر می دانند. این نکته بر کیفیت عکس های شما تاثیرگذار است. هایی که ارتفاع کمی دارند، باعث ایجاد احساسات ناخوشایند برای مشتری ها می شوند.
  • بهتر است در دکوراسیون داخلی آتلیه از رنگ های تند استفاده نکنید، زیرا این رنگ ها باعث دلگیر و خفه شدن فضا می شوند. رنگ مشکی نیز به خاطر این که بازتاب نور را به حداقل می رساند، برای دکوراسیون آتلیه پیشنهاد نمی شود.
  • نظافت محیط آتلیه از دیگر نکات مهم است. مشتری ها هیچ وقت از یک فضای بی نظم و ترتیب و کثیف استقبال نمی کنند. سعی کنید محیط آتلیه را همیشه مرتب و تمیز نگه دارید.
  • شما می توانید از یک نور ملایم برای به نمایش گذاشتن نمونه عکس های خود در آتلیه استفاده کنید. به کار بردن نور ملایم از بازتاب نور جلوگیری می کند.
  • آخرین نکته نیز مشورت کردن با طراحان حرفه ای است. سعی کنید از نقطه نظرهای آن ها بهره مند شوید تا به بهترین نتیجه برسید

 

نمایش بیشتر