چگونه کفش آنلاین بخریم؟

7 نکته الزامی در خرید آنلاین کفش

این روزها خرید اینترنتی کفش والیبال بخش عمده ای از خرید ما را پوشش داده، مخصوصا بعد از شروع کرونا سبک خرید بسیار تغییر کرده و اتفاقا در محصولاتی مثل کفش که قبل از خرید باید بیشتر دقت کرد. در اینجا چند روش مختلف را اشاره خواهیم کرد که  را با اطمینان تجربه کنید. اصلا هم تفاوتی نداره کفش مورد نظر شما کفش مردانه یا زنانه، راحتی یا رسمی باشد.

کفش

1.از اعتبار سایت و برند اطمینان حاصل کنید.

یک فروشگاه اینترنتی حتما برای جلب اعتماد مخاطب و پشتیبانی جدا از پشتیبانی آنلاین، باید دارای شماره تماس مستقیم (همراه یا ثابت) باشد.هر فروشگاه آنلاینی احتمالا یک صفحه “درباره ما” دارد. در این صفحه باید به قدمت برند و میزان اعتبار آن بین مخاطبین توجه کنید. هر برندی جدا از محیط آنلاین، در محیط واقعی نیز باید دارای اعتبار و سابقه خوبی باشد.

بررسی کنید که در سایت آدرس پستی از دفتر، فروشگاه، نمایندگان یا تصاویری از فروشگاه یا کارخانه وجود دارد؟ این موارد تا حد زیادی به شناخت سریع شما از برند کفش کمک میکند. توجه کنید که سایت از تعداد و تنوع خوبی در محصولات برخوردار باشد، و به شما حق انتخاب در طرح ها و رنگ های مختلف را بدهد، این مورد خود بر اعتبار فروشگاه آنلاین کفش تاثیرگذار است.

سایت دارای شناسه کسب و کار اینترنتی (اینماد) با تاریخ معتبر باشد، کسی که دارای این نماد است یعنی تعهدنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی را تکمیل کرده و فعالیت های آن تحت نظارت قرار میگیرد. برای مشاهده نمونه ای از یک فروشگاه آنلاین معتبر کفش به مراجعه کنید تا موارد ذکر شده را ملاحظه کنید.

2. در سایت بتوانید بر روی تصاویر زوم کنید!

یکی از بزرگترین چالش های خرید آنلاین کفش این است که به سختی میتوان، اجزای مختلف را مشاهده کرد و تصمیم گیری کرد. به همین دلیل در صفحه محصول کفش باید بتوان تصاویر با کیفیت ، در زوایای مختلف و با قابلیت زوم را دید. باید بتوانید در خرید آنلاین کفش درک خوبی از رنگ، جنس رویه و زیره، مواد بکار رفته در آن، میزان مقاومت و جنس چرم داشته باشید. پس فروشنده جدا از تصاویر باکیفیت، باید در مشخصات محصول از جنس کفش و مشخصات ظاهری آن نیز توضیحات کاملی ارائه دهد.

3. بدنبال تصاویر لایف استایل و پوشیده شده با مدل بگردید.

در اغلب موارد کفش را در پای یک فرد دیگر ببینید بیشتر در انتخاب آن به شما کمک خواهد کرد، بخصوص وقتی که تمایل به خرید یک نوع جدیدی از کفش داشته باشید. معمولا سایت ها بدلایل محدودیت ها صرفا تصاویر صنعتی از کفش را درج میکنند، اما شما براحتی میتوانید در همان سایت، آدرس شبکه اجتماعی اینستاگرام آن را پیدا کنید و انواع تصاویر لایف استایل و کفش هایی که در پای یک مدل پوشیده شده است را ببینید. یا حتی از پشتیبانی سایت بخواهید که تصاویری از کفش موردنظر شما در پای یک فرد دیگر به شما نشان دهد.

4.پای خود را اندازه گیری کنید!

معمولا در سایت های مختلف، روش های مختلفی را برای اندازه گیری صحیح پا و انتخاب سایز متناسب با پای شما پیشنهاد میشود. یک روش ساده برای اندازه گیری سایز پا بدین صورت است:

پای خود را در یک سطح صاف بر روی یک برگه کاغذ سفید قرار دهید. با مداد قسمت خارجی آن را ترسیم کنید تا تصویر پای شما بر روی کاغذ ترسیم شود.

برای طول پا از انگشت بزرگ پا تا پاشنه آن را با خط کش اندازه گیری کنید. بسیاری از مردم اندازه پای چپ و راست شان با یکدیگر متفاوت است، پس هر دو پای خود را اندازه گیری کنید.

این سایز پای شماست، آن را بخاطر بسپارید، با همین سایز همیشه میتوانید در فروشگاه های مختلف بر حسب مشخصات ابعاد معرفی شده توسط فروشگاه بصورت آنلاین خرید کنید.

از آنجا که نحوه سایزبندی کفش های برندهای مختلف متفاوت است، به راهنمایی پشتیبان برند موردنظر دقت کنید تا با سایزی که شما اندازه گرفتید همخوانی داشته باشد.

5. به نظرات مشتریان قبلی گوش دهید.

وقتی بصورت آنلاین قصد خرید کفش یا هر محصولی دارید، نظرات سایر مشتریان یکی از گرانبهاترین مشاوره هایی است که میتوانید قبل از خرید به آن رجوع کنید.

به امتیازات، نظرات مثبت، نقات قوت و ضعف ذکر شده سایر مشتریان به دقت توجه کنید.

شما میتوانید این نظرات را معمولا در صفحه خرید هر محصول در بخش پایین و قسمت نظرات کاربران یا در صفحات شبکه های اجتماعی بیابید.

6. از برندهایی آنلاین خرید کنید که قبلا آنها را امتحان کردید.

اگر در خرید آنلاین وسواس دارید و به هر برندی اعتماد ندارد، به تجربیات گذشته خود رجوع کنید.

وقتی محصولی از یک برند خاص را از پیش تجربه کردید و سایز پای خود را متناسب با آن محصول میدانید، دیگر شک و تردید در خرید آنلاین به صفر خواهد رسید.

7. از شرایط گارانتی فروشگاه مطمئن شوید.

جدا از اینکه تمام راهنمایی های فوق کمک زیادی به خرید آنلاین شما میکند، وجود شرایط گارانتی در یک وبسایت موجب اطمینان خاطر هر مخاطبی در خرید آنلاین کفش میشود.

بهترین راهنمای خرید کفش

از زمان‌های قدیم گفته‌اند، پا قلب دوم انسان است و کفش‌ها نیز محافظ آن هستند. معمولاً زیبایی و رنگ‌بندی کفش‌ها توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند؛ اما باید نکاتی را نیز برای سلامتی پای خود در نظر بگیریم زیرا منشا بسیاری از کمردردها به خاطر انتخاب نامناسب کفش است. این که چه چیزی را کجا و چطور بپوشید هم به حفظ سلامت و هم البته به داشتن استایل شیک شما کمک زیادی خواهد کرد. برای دستیابی به این هنر، ما در این مقاله از رادیومدا با موضوع راهنمای خرید کفش می‌خواهیم شما را در خرید هر نوع کفشی کمک کنیم.

بهترین زمان خرید کفش

این روزها شمار مبتلایان به مشکلات پا در حال افزایش است؛ می‌پرسید چرا؟ چون کفش مناسب را انتخاب نمی‌کنیم! کفش‌های استاندارد به گونه‌ای طراحی می‌شوند که نحوه گام برداشتن‌ ما را تا حدامکان از حالت طبیعی و نرمال خارج نکنند. سایز مناسب و اندازه بودن کفش بسیار مهم است زیرا اگر کفش شما تنگ یا گشاد باشد، استایل شما را به هم می‌ریزد و باعث ناراحتی پا می‌شود. بهترین زمان خرید کفش، در پایان روز و به هنگام عصر است؛ چرا که در پایان روز پا به بزرگترین اندازه خود می‌رسد؛ به همین علت برای خرید یک کفش مناسب، بهتر است ساعات اولیه صبح را انتخاب نکنید.

ویژگی‌های بارز یک كفش استاندارد

کفش مهم‌ترین پوشیدنی است که هر سال برای خرید آن هزینه می‌شود. اما اگر کفش مناسب پا نباشد، بعد از گذشت مدتی از راه رفتن با آن، پاشنه، قوزک یا زردپی پا دردناک شده و آسیب می‌بیند. انتخاب کفش مناسب می‌تواند جلوی تمام این اتفاقات را بگیرد. یك كفش استاندارد، سه مشخصه بارز دارد:

  • کفش استاندارد باید جنس خوب داشته باشد.
  • پاشنه استاندارد کفش بسیار مهم است.
  • قالب و پنجه کفش باید استاندارد باشد.

راهنمای خرید کفش اینترنتی

باتوجه به این موضوع که با گذشت عمر یکی از پاها بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از پای دیگر می‌شود؛ بهترین روش، مراجعه حضوری و پا کردن هر دو جفت کفش است. اما گاهی به دلایل مختلف این امکان وجود ندارد، از جمله این موارد خرید کفش مناسب از طریق اینترنت است. با توجه به متفاوت بودن سایزبندی کفش‌ها در برندهای مختلف تجاری، توصیه می‌شود ابتدا با راهنمای خرید کفش اینترنتی موجود در این مطلب، سایز استاندارد پای خود را پیدا کنید.

برای این منظور، پای خود را روی سطحی صاف مانند کاغذ قرار دهید و به صورت عمود و دقیق پاشنه و نوک شست را علامت گذاری کنید. طول پای خود را از پاشنه تا نوک انگشت شست اندازه بگیرید. حال عدد به دست آمده را در جدول زیر قرار دهید و سایز خود را پیدا کنید. در صورتی که سایز پای شما دقیقا برابر اعداد جدول نشد و ما بین دو عدد بود، عدد بزرگتر را به عنوان سایز کف پای خود انتخاب کنید. در کشور ملاک ما برای پیدا کردن سایز کفش، سایز اروپایی است.

راهنمای سایز کفش برای خرید اینترنتی

به طور کلی در تمام دنیا کفش‌ها بر اساس کشور تولیدکننده، با سه فرمت، سایزبندی می‌شوند که تفاوت‌هایی دارند که برای خرید اینترنتی کفش باید به آن دقت کرد. در این قسمت برای راهتمایی بهتر شما برای خرید اینترنتی کفش، جدول‌هایی را آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید:

  • سایز کفش انگلیسی (UK)
  • سایز کفش آمریکایی ( US)
  • سایز کفش اروپایی (EU)

راهنمای خرید کفش اسپرت و پیاده روی

بهتر است قبل از خرید آنلاین کفش به این نکات توجه داشته باشید:

  • کفش پیاده روی باید سبک باشد تا هنگام دویدن یا قدم زدن در آن احساس راحتی و سبکی نمایید، معمولاً وزن کفش پیاده روی استاندارد بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم است.
  • هنگام ورزش و فعالیت تعریق بدن و پاها افزایش می‌یابد، کفش باید قابلیت تنفس داشته و هوا در آن گردش نماید.
  • انعطاف پذیری از دیگر خصوصیات کفش ورزشی مناسب است. کف کفش باید مناسب با قوس پاها باشد، در غیر این صورت دردهایی در ناحیه تاندون آشیل یا عضلات پشت ساق ایجاد می‌کند.
  • زیره کفش پیاده روی باید دارای قوس‌هایی در ناحیه میانی کفش باشد، تا فشار حاصل از ضربات وارد شده را بهتر به پا منتقل کند.
  • کفش پیاده روی عموماً رویه ای کوتاه دارد تا پاشنه پا قابلیت حرکت بیشتری در آن داشته باشد، هم چنین پنجه این کفش‌ها باید قدری پهن تر از کفش معمولی باشد تا فشار به انگشتان وارد نشود.
  • رویه کفش اسپرت بهتر است از الیاف کتان باشد، چرا که به جابه جایی هوا کمک می‌کند و مانع ایجاد بیماری‌های قارچی در ناحیه پا می‌شود.

راهنمای خرید کفش مجلسی زنانه

پوشیدن کفش زنانه با پاشنه بلند باعث افزایش اعتماد به نفس در خانم‌ها می‌شود و زیبایی خوبی به استایل شما می‌دهد. بعضی از خانم‌ها برای خوش استایل بودن، هر رنجی را به پاهایشان تحمیل می‌کنند اما در اصل هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی نیست. با توجه به تنوع دنیای کفش مجلسی زنانه، ما در این جا به گفتن مهمترین نکته بسنده می‌کنیم؛ وقتی که می‌خواهید کفش زنانه پاشنه بلند را انتخاب کنید، اولویت اولتان را راحتی‌ پا در نظر بگیرید، این موضوع را باید جدی گرفت؛ زیرا در دراز مدت متوجه می‌شوید که کفش پاشنه دار می‌تواند چه آسیب هایی به ستون فقرات و پاها وارد کند.

نمایش بیشتر