اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

با ردیاب خودرو خاموش و روشن شدن خودرو را متوجه شوید!

مقدمه

در زمان قدیم فکر کردن به این که ماشین از راه دور روشن یا خاموش شود عجیب و غیرممکن بود، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌ و سیستم‌ها این فکر عملی شده است. گاهی ممکن است از خودرو خود فاصله داشته باشید و دو به شک باشید که آیا ماشینتان روشن است یا آن را خاموش کرده‌اید؛ شما می‌توانید به کمک ردیاب خودرو این شک را برطرف کرده و به‌راحتی از روشن یا خاموش بودن خودرو خود خبردار شوید. همچنین یکی از مهم‌ترین کاربرد ردیاب‌ها اطلاع از سرقت خودرو و روشن شدن خودروتان توسط سارق است.

در واقع خودرو علاوه بر ارزش مادی که دارد نوعی فضای شخصی نیز محسوب می‌شود که برای هر فردی بسیار ارزشمند است؛ بنابراین تمام تلاش خود را می‌کند تا از آن مراقبت کند. این امر به کمک تکنولوژی روز یعنی به کمک انواع ردیاب‌ها امکان‌پذیر است. تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با انواع ردیاب‌های خودرو و کاربرد آنها آشنا شوید.

روشن‌کردن خودرو با ردیاب

شما می‌توانید در صورت نیاز و در مواقع خاص از راه دور توسط ردیاب ماشینتان را روشن کنید. نحوه عملکرد این سیستم به این‌گونه است که برای روشن شدن خودرو و وصل شدن برق آن کافی است که با گوشی خود پیامکی به ردیاب خودرو خود ارسال کنید و ردیاب به پیام دستوری شما پاسخ داده و برق خودرو را وصل می‌کند. با وصل شدن برق خودرو، ماشینتان روشن خواهد شد.

خاموش‌کردن خودرو با ردیاب

ردیاب‌های خودرو یکی از بزرگ‌ترین مزیتی که دارند توانایی خاموش‌کردن ماشین از راه دور است. در صورتی که خودرو توسط فرد سارق یا هر فرد دیگری روشن شده باشد شما اطلاع پیدا می‌کنید و فقط با زدن یک دکمه و ارسال پیام به ردیاب می‌توانید از راه دور خودرو خود را خاموش کنید. این عملکرد به‌گونه‌ای است که هیچ‌گونه محدودیتی از نظر فاصله ندارد و در هر مسافتی این عملیات اجرایی است این حرکت امنیت خودرو را بسیار بالاتر می‌برد.

ردیاب بعد از دریافت پیام خاموشی از طرف موبایل به هیچ عنوان روشن نخواهد شد مگر توسط خود فرد که اپلیکیشن ردیاب را روی گوشی او نصب است پیامکی به ردیاب برای روشن شدن ارسال شود. توجه داشته باشید که اگر سرعت خودرو بالای 20 کیلومتر در ساعت باشد به‌منظور بالابردن امنیت و حفاظت از خودرو ردیاب به شما هشدار می‌دهد و اتومبیل را خاموش نمی‌کند، اما شما می‌توانید این مورد را غیرفعال کرده و در هر سرعتی خودرو خود را خاموش و متوقف کنید.

روش‌های روشن و خاموش‌کردن خودرو از راه دور به کمک ردیاب خودرو

چند روش برای خاموش‌کردن خودرو از راه دور وجود دارد که می‌توان به کمک آنها از سرقت ماشین توسط سارقان جلوگیری کرد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده از رله خاموشی: رله یک قطعه الکتریکی در مدارات است که به‌عنوان کلید عمل خواهد کرد. رله عملیات باز و بسته شدن را به کمک جریان الکتریکی انجام می‌دهد به همین خاطر می‌توان از آن به‌عنوان خاموش کننده یا روشن کننده در خودرو ها استفاده کرد. با نصب رله بر روی خودرو، صاحب خودرو می‌تواند با ارسال پیامک به آن و قطع یا وصل کردن برق خودرو، آن را خاموش یا روشن کند.
  • استفاده از بهترین ردیاب خودرو : بهترین و ایمن‌ترین روش برای روشن و خاموش‌کردن خودرو استفاده از ردیاب‌ها است. در واقع استفاده از ردیاب بهترین و فوق‌العاده‌ترین روشی است که با استفاده از آن علاوه بر روشن و خاموش‌کردن لحظه‌ای خودرو می‌توانید در لحظه و در هر مکانی موقعیت خودرو خود را مشاهده کنید. شما فقط با ارسال یک پیامک می‌توانید خودرو خود را خاموش کرده و موقعیت آن را مشاهده کنید سپس برای بازگرداند آن اقدام کنید.
  • استفاده از استارتر: یکی از قدیمی‌ترین راهکارها برای روشن و خاموش‌کردن خودرو از راه دور است. بزرگ‌ترین ایراد این آپشن برای خودروها برد کم آن است به طوری که هنگامی که سارق خودرو شما را دزدیده باشد دیگر کاربردی ندارد. یکی دیگر از ایرادات استارتر ایجاد سرو صدای زیاد در ابتدای کار است، به همین خاطر امروزه استفاده از آن منسوخ شده است.
با ردیاب خودرو خاموش و روشن شدن خودرو را متوجه شوید!
با ردیاب خودرو خاموش و روشن شدن خودرو را متوجه شوید!

اهمیت خاموش‌کردن خودرو از راه دور به کمک ردیاب خودرو

اهمیت و ارزش خاموش‌کردن خودرو از راه دور زمانی خود را نشان می‌دهد که خودرو شما توسط سارق دزدیده شده باشد. این امکان امروزه نه‌تنها برای خودروهای لوکس بلکه برای تمامی خودروها امکان‌پذیر است. شما می‌توانید ماشین سرقت رفته خود را در هر لحظه  متوقف کرده به طوری که سارق به هیچ وجه نتواند آن را روشن کند. این سیستم پیشرفته هم خودرو شما را متوقف می‌کند و هم مکان دقیق آن را به شما گزارش خواهد داد. با این وجود می‌توان گفت رسیدن به تکنولوژی ساخت ردیاب‌های خودرو یکی از بهترین و مهم‌ترین گام‌ها بری بالابردن امنیت و آسایش بوده است.

چگونه به کمک ردیاب روشن و خاموش بودن خودرو مشخص می‌شود؟

شما می‌تواند با نصب ردیاب خودرو بر روی خودرو خود و دریافت اطلاعات از طرف آن از خاموش و روشن بودن خودرو خود اطلاع کسب کنید. ردیاب این اطلاعات را به کمک سیم استارت خودرو به دست آورده و این اطلاعات را برای شما ارسال می‌کند. در این حالت شما با کمک یک دکمه سوخت‌رسانی به خودرو را در صورتی که سرعت بالا داشته باشد محدود کرده و در نهایت با سرعت کنترل شده‌ای خودرو خاموش خواهد شد.

مزایا روشن و خاموش‌کردن خودرو از راه دور توسط ردیاب خودرو

استفاده از ردیاب‌های دارای خاصیت کنترل از راه دور دارای مزایای چشمگیری است. این مزایا عبارت‌اند از:

جلوگیری از سرقت خودرو

شما می‌توانید با خیالی آسوده برای مدت‌زمان طولانی خودرو خود را در خیابان و مکان‌های مختلف پارک کنید بدون آنکه نگران به سرقت رفتن آن باشید. در این حالت با دستور به ردیاب و قطع کردن رله در هر لحظه می‌توانید از خودرو خود محافظت کنید.

بالارفتن سرعت عمل

شما می‌توانید فقط با استفاده از یک دکمه بر روی گوشی موبایل خود اقدام به روشن و خاموش‌کردن خودرو خود کنید. در واقع این فرایند فقط چند ثانیه طول خواهد کشید تا شما به هدف خود برسید.

پیشگیری از خسارات و کاهش میزان استهلاک

خاموش و روشن‌کردن خودرو به کمک ردیاب بسیار ایمن بوده و شما می‌توانید بدون نگران بودن از آسیب رسیدن به خودرو هنگام ارسال دستور شما، آن را روشن یا خاموش کنید.

بازگرداندن خودرو سرقتی

اگر خودرو شما دارای ردیاب باشد به‌راحتی می‌توانید آن را برگردانید. شما با قطع کردن برق خودرو به کمک ردیاب خودرو خود را خاموش کرده و موقعیت‌یابی می‌کنید سپس نسبت به برگرداند آن اقدام خواهید کرد.

نحوه نصب ردیاب با قابلیت روشن و خاموش‌کردن از راه دور روی خودرو

ردیاب‌ها دارای قابلیت نصب بر روی تمامی ماشین‌های که در بازار ایران وجود دارند هستند. این عمل بهتر است توسط افراد متخصص و ماهر انجام گیرد؛ چراکه نصب آن نیاز به آشنایی با برق خودرو دارد. نصب ردیاب باید در قسمتی از ماشین باشد که دور از دید سارق بوده و هیچ‌گونه مشکلی برای برق خودرو شما ایجاد نکند. ضرورت این امر برای ماشین‌های خارجی بیشتر دیده می‌شود؛ چراکه دارای پیچیدگی‌ بیشتری هستند. نحوه عملکرد ردیاب به‌گونه‌ای است که مدتی پس از قطع‌شدن برق همچنان به عملکرد خود ادامه داده و می‌تواند موقعیت مکانی خودرو را برای صاحب ماشین نشان دهد.

نحوه عملکرد ردیاب روی خودرو

سؤالی که ممکن است برای همه شما پیش آید این است که ردیاب چگونه می‌تواند با دستور از راه دور خودرو را خاموش کند. در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت ردیاب به کمک رله قطع کن این عملیات را انجام می‌دهد. ردیاب با دریافت پیامک به کمک رله فوراً برق خودرو را قطع کرده و مانع ادامه حرکت ماشین خواهد شد. در این حالت خودرو حتی با سوئیچ هم روشن نخواهد شد مگر اینکه صاحب ماشین پیامک روشن شدن خودرو را برای ردیاب ارسال کند.

چه افرادی می‌توانند از ردیاب خودرو کنترل از راه دور استفاده کنند؟

امروزه باتوجه به بالارفتن تعداد سرقت‌های خودرو ردیاب‌هایی طراحی شده است که همه افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند. علاوه بر افراد عادی، افرادی مانند شرکت‌های ناوگان حمل و نقل، نمایشگاه‌های خودرو و… نیز می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.

آیا تمامی ردیاب‌ها قابلیت روشن و خاموش‌کردن خودرو از راه دور را دارند؟

تمامی ردیاب‌ها این قابلیت را ندارند که بتوانند از راه دور خودرو را روشن و خاموش کنند. تنها ردیاب‌هایی این قابلیت را دارند که بتوانند از سنسور رله قطع کن پشتیبانی کنند. شما هنگام خرید ردیاب خودرو می‌توانید به این موارد توجه کرده و پرکاربردترین ردیاب را خریداری کنید.

کلام آخر

برای خاموش‌کردن خودرو روش‌های متعددی وجود دارد که بهترین این روش‌ها برای حفظ ایمنی خودرو استفاده از ردیاب است. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی این امکان برای راننده‌ها فراهم شده است تا بتوانند بدون حضور فیزیکی خودرو را روشن یا خاموش کند. در واقع هدف اصلی این عملکرد مانع شدن از سرقت خودرو است. ردیاب‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که می‌توان آنها را بر روی تمامی خودروها نصب کرد. بهتر است ردیاب‌ توسط افراد ماهر و متخصص روی خودرو نصب شود تا با خیالی آسوده و بدون ایجاد مشکلی از آن استفاده کنید. فقط کافی است که هنگام خرید ردیاب مدلی انتخاب کنید که دارای آپشن روشن و خاموش‌کردن از راه دور باشد. شما می‌توانید پرکاربردترین و بهترین ردیاب‌ خودرو را با قیمت مناسب از سایت ردیاب من خریداری کنید.

نمایش بیشتر