خانه هوشمند tis چه مزایایی دارد؟

به معرفی خانه هوشمند Tis بپردازیم. خانه ها و ساختمان هایی که طی دهه اخیر ساخته شده اند، بسیار پیشرفته تر و مجهز تر از گذشته می باشند. در گذشته، اکثر امور مربوط به خانه، توسط صاحب­خانه و به صورت دستی می شدند اما امروزه، خانه های هوشمند، میزان دخالت صاحب­خانه را به حداقل رسانده اند. یکی از تجهیزات کاربردی و بسیار مهمی که در اکثر ساختمان های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم هوشمند tis نام دارد. در این بخش قصد داریم تا عوامل موثر در تعیین هزینه های مربوط به راه اندازی سیستم فوق را به صورت کامل به شما معرفی نماییم.

اموزش خانه هوشمند tis |بهترین خانه هوشمند |پنل هوشمند tis

 

فاکتور های موثر در تعیین هزینه های راه اندازی سیستم هوشمند tis

اگر شما قصد دارید تا خانه خود را به سیستم هوشمند tis مجهز کنید، باید ابتدا فاکتور های موثر در تعیین هزینه های راه اندازی سیستم فوق را در نظر بگیرید. این فاکتورها عبارتند از؛

  1. نوع پنل مرکزی سیستم هوشمند tis

پنل مرکزی، بخش اصلی سیستم هوشمند tis می باشد. این پنل، وظیفه کنترل سیستم های هوشمند خانه را بر عهده دارد و تمامی تجهیزات را با یکدیگر هماهنگ می کند. پنل های tis، در نمونه های مختلفی در بازار عرضه می شوند. برخی از این نمونه ها عبارتند از؛

  • پنل مرکزی دکمه ای
  • پنل مرکزی لمسی
  • پنل مرکزی مجهز به مانیتور
  • و…

مطمئنا، قیمت خرید پنل های مجهز به مانیتور و پنل های لمسی، بیشتر از قیمت خرید پنل های دکمه ای می باشد. بنابراین، شما باید در هنگام خرید پنل مرکزی، ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس، پنل مناسب را انتخاب کنید.

  1. تعداد تجهیزات قابل اتصال به پنل مرکزی

سیستم هوشمند tis، دارای نمونه های متنوعی می باشد. هر کدام از این نمونه ها می توانند تعداد خاصی از تجهیزات مختلف را کنترل نمایند. هر چه تعداد تجهیزات قابل کنترل توسط یک سیستم هوشمند tis بیشتر باشد، قیمت خرید آن نیز بیشتر خواهد بود.

  1. تعداد سنسور های سیستم هوشمند tis

هر کدام از مدل های سیستم های هوشمند tis، به سنسور های خاصی مجهز می باشند. این سنسور ها می توانند اطلاعات مختلفی را از محیط خانه دریافت کنند و به پنل مرکزی اعلام نمایند. برخی از مهم­ترین سنسور های سیستم های هوشمند tis، عبارتند از؛

  • سنسور حرکتی
  • سنسور حرارتی
  • سنسور اُپتیکال
  • و…

هر چه تعداد سنسور های یک سیستم هوشمند tis بیشتر باشد، هزینه خرید و راه اندازی آن نیز بالاتر خواهد بود. البته، فروشگاه های مختلفی در ایران، سیستم هوشمند tis را به فروش می رسانند. به همین دلیل، بهتر است تا شما قبل از خرید سیستم فوق، قیمت فروشگاه های مختلف را با یکدیگر مقایسه نمایید.

  1. مجهز بودنِ سیستم هوشمند tis به پنل دیمر

برخی از سیستم های هوشمند سازی TIS ، به پنل دیمر نیز مجهز می باشند. پنل دیمر، وظیفه تنظیم نور محیط را بر عهده دارد. به عنوان مثال، پنل دیمر در هنگام روز، نور محیط خانه را کاهش و در هنگام شب، میزان نور را افزایش می دهد. بنابراین، مجهز بودنِ سیستم tis به پنل دیمر، سبب کاهش میزان مصرف انرژی می شود.

در بازار فروش لوازم هوشمند سازی خانه، معمولا سیستم های tis مجهز به پنل دیمر، قیمت بالاتری نسبت به سیستم های معمولی دارند. به همین دلیل، مجهز بودن یا مجهز نبودن به دیمر، یکی از فاکتور های تعیین کننده قیمت سیستم tis می باشد.

  1. مجهز بودنِ سیستم هوشمند tis به پنل اینترکام

پنل اینترکام، پنلی است که به صاحب خانه اجازه می دهد تا از راه دور، ورودی و درب خانه خود را کنترل نماید. فرض کنید که در زمان عدم حضور صاحب خانه در منزل، شخصی به درب خانه مراجعه می کند. به محض اینکه شخص مراجعه کننده، دکمه زنگ خانه را به صدا در آورد، پیامی برای موبایل صاحب خانه ارسال خواهد شد. در این حالت، صاحب خانه می تواند با شخص مراجعه کننده صحبت کند و در صورت نیاز، درب خانه را برای وی باز نماید.

  1. مجهز بودن به قابلیت وای فای

وای فای، یکی از مهم­ترین قابلیت های سیستم های هوشمند خانه می باشد. تکنولوژی وای فای، به شما این امکان را می دهد تا خانه خود را با موبایل و از راه دور، کنترل نمایید. امروزه اکثر سیستم های هوشمند خانه، به تکنولوژی وای فای مجهز هستند و سیستم هوشمند tis نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

سیستم های هوشمند tis، در دو مدلِ دارای وای فای و بدونِ وای فای، در بازار به فروش می رسند. سیستم های دارای وای فای، معمولا از سیستم های بدونِ وای فای، کمی گران تر هستند.

معرفی تکنولوژی خانه هوشمند Tis

کمبود زمان یکی از ویژگی‌های اصلی زندگی مدرن است و به همین خاطر داشتن یک سیستم کارآمد که به ما کمک کند چند کار را با هم انجام دهیم، می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد. راه‌حل‌های هوشمند Tis برای اجرا و نظارت بر چندین ابزار طراحی شده‌اند تا به شما کمک کنند در زمان کمتری کارهای خود را انجام دهید و در عین حال در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کنید.

کارآیی با راحتی همراه است و می‌توانید به سادگی سیستم امنیتی خانه خود را کنترل کنید، روشن و خاموش بودن لوازم خانگی را بررسی کنید یا سیستم‌های روشنایی را فعال و غیرفعال کنید و غیره. به این ترتیب می‌توانید مصرف برق و آب بهینه داشته باشید که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های شما می‌شود.

راه‌حل‌های هوشمند Tis برای اجرا و نظارت بر چندین ابزار طراحی شده‌اند تا به شما کمک کنند در زمان کمتری کارهای خود را انجام دهید و در عین حال در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کنید.

مزایای نصب خانه هوشمند Tis

سیستم اتوماسیون Tis به داشتن یک زندگی راحت‌تر کمک می‌کند و می‌توانید تمام کارها و نظارت‌ها را به سادگی از طریق اپلیکیشن هوشمند Tis روی آیپد یا تلفن همراه خود انجام دهید. راه‌حل‌های هوشمند سازی Tis بسیار کاربرپسند هستند و هرکسی می‌تواند با آنها کار کند. همچنین همه‌ی این محصولات هوشمند با استاندارد DIY طراحی شده‌اند.

Tis به ایمنی بیشتر خانه‌های شما کمک می‌کند و می‌توانید از طریق گوشی همراه خود وضعیت درب و پنجره، نشتی آب، سنسورهای دود و غیره را تحت کنترل خود داشته باشید. بعلاوه آلارم‌های نجات Tis در صورت سرقت یا آتش‌سوزی و فعال شدن نیز به کمک می‌آیند.

راه‌حل‌های هوشمند سازی Tis بسیار کاربرپسند هستند و هرکسی می‌تواند با آنها کار کند. همچنین همه‌ی این محصولات هوشمند با استاندارد DIY طراحی شده‌اند.

شخصی‌سازی خانه‌ها با سیستم هوشمند سازی Tis

شما می‌توانید با استفاده از فناوری Tis خانه‌ی خود را هر طور که دوست دارید شخصی‌سازی کنید. راه‌حل‌های Tis مجهز به تایمر هستند و شما می‌توانید خانه خود را به یک دستگاه پروتکل هوشمند مستقل تبدیل کنید که حتی بدون دستور و فرمان شما نیز می‌تواند تصمیم‌گیری کند. شما می‌توانید اتاق‌ها یا هر بخش خانه را با نور مناسب روشن کنید، را با توجه به نیاز خود فعال کنید و غیره.

با استفاده از فناوری Tis و راه‌حل‌های Tis مجهز به تایمر، خانه‌ی خود را هر طور که دوست دارید شخصی‌سازی کنید.

تکنولوژی اتوماسیون سیمی Tis

نصاب با استفاده از این فناوری می‌تواند تا 64 دستگاه را به یک کابل به طول 1200 متر نصب کند. اگر نصاب چندین حلقه‌ی باس را با استفاده از پل‌های شبکه به هم متصل کند، می‌توان حداکثر 65280 دستگاه را به راحتی در هر شبکه وصل کرد.

TIS-BUS اتصال بسیار انعطاف‌پذیری دارد که در درجه‌ی اول از یک زنجیره استفاده می‌کند و می‌تواند سیم‌کشی لوپ یا حلقه‌ی بسته یا توپولوژی ستاره‌ای باشد.

تکنولوژی اتوماسیون بی‌سیم یا وایرلس Tis

بنابراین به راحتی می‌توانید تمام تجهیزات و دستگاه‌ها را بدون نیاز به دروازه یا سخت‌افزار دیگر، کنترل کنید. در سه مرحله‌ی ساده‌ی نصب، ارتباط و کنترل می‌توانید سوئیچ‌ها و ترموستات‌های قدیمی را جایگزین کنید یا برای پرده هوشمند، لوازم خانگی یا سیستم تئاتر خانگی خود کنترل قرار دهید.

در خانه هوشمند زیگ بی ( zigbee ) از یک سرور مرکزی (Hub) استفاده می شود و تجهیزات به این سرور تحت شبکه مش (Mesh) متصل می شوند که این امر باعث مطمعن شدن شبکه خانه هوشمند می شود. تمام تجهیزات به سرور مرکزی خانه هوشمند زیگ بی متصل و کنترل می شوند. سرور مرکزی خانه هوشمند zigbee hub مغز متفکر خانه شما محسوب می شود.

پروتکل باز خانه هوشمند Tis

پروتکل ثبت شده‌ی TIS-BUS نیز یک باز است که به صورت رایگان در اختیار توسعه‌دهندگان حرفه‌ای قرار گرفته است و هر سازمان یا توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند به راحتی و مستقیما پروتکل کامل مورد نیاز خود را پس از طی کردن مراحل قانونی دریافت کند. خانه هوشمند Tis آینده‌ی فناوری اتوماسیون را با تضمین باز بودن این پروتکل تضمین می‌کند.

پروتکل ثبت شده‌ی TIS-BUS نیز یک  باز است که به صورت رایگان در اختیار توسعه‌دهندگان حرفه‌ای قرار گرفته است.

محصولات خانه هوشمند Tis

شرکت Tis محصولات کاملی برای و خانه ارائه می‌دهد که می‌تواند تمام نیازهای مشتریان را پوشش دهد. این شرکت با بیش از 100 محصول اتوماسیون خانگی سیمی و بی‌سیم، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای ارائه می‌دهد که می‌توانند بسیار کاربردی باشند؛ راه‌حل‌های پیشرفته‌ای که متناسب با نیازها و سبک‌های خانه‌ها هماهنگ هستند.

از محصولات هوشمند سازی Tis می‌توان به ، ، ، ، تایمر، ، ، نرم‌افزارها و غیره اشاره کرد. در ادامه به معرفی دو دسته تجهیزات بی‌سیم و سیمی خانه هوشمند Tis می‌پردازیم.

محصولات سیمی Tis-BUS

پنل هوشمند دارای نشانگر LED است که با نزدیک شدن به آن روشن می‌شود.

سوئیچ دکمه‌ای خانه هوشمند Tis

سوئیچ‌های 12، 8 و 4 دکمه‌ای مارس دارای LED دورنگ برای هر دکمه هستند. این پنل‌ها دارای قابلیت دریافت IR داخلی هسند که می‌توانند سیگنال‌ها را از کنترل‌های دستی TIS-MRC برای مدیریت روشنایی، موتورها و حالات دریافت کنند.

سری سوئیچ‌های Terre خانه هوشمند Tis

سری سوئیچ‌های Terre شامل پنل و سوکت دیواری است که در رنگ‌های پلاستیکی، چوبی، چرمی، سنگی یا فلزی وجود است. این سوئیچ‌ها به عنوان رابط صفحه لمسی دکمه‌ای، صفحه لمسی ترموستات هوشمند، موزیک، سوئیچ زنگ، سوئیچ تک پل، سوئیچ دو پل و غیره موجود هستند.

سری سوئیچ‌های Terre شامل پنل و سوکت دیواری است که در رنگ‌های پلاستیکی، چوبی، چرمی، سنگی یا فلزی وجود است.

سنسور حرکتی سیمی خانه هوشمند Tis

سنسورهای هوشمند می‌توانند حرکت افراد را تشخیص دهند. این سنسورها مجهز به سنسور حرکتی PIR هستند و با تشخیص حضور شما می‌تواند سیستم روشنایی را فعال کند و در صورت خروج، آنها را خاموش کند و به این ترتیب این سنسور حرکتی می‌تواند برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها بسیار کاربردی باشد.

این سنسورها برای محیط‌هایی مناسب هستند که بدون رابط منطقی صرفا نیاز به تشخیص حرکت دارند. همچنین در صورت ورود غیرمجاز افراد به خانه نیز این سنسورها می‌توانند آلارم هشدار را به صدا درآورند.

موتور پرده سیمی هوشمند سازی Tis

یکی از تجهیزات کاربردی در خانه‌های هوشمند، است. موتور پرده خانه هوشمند Tis موتوری بسیار قوی و بی‌صدا است که می‌تواند پرده‌هایی با وزن پارچه تا 30 کیلوگرم را برقی ساخته و عملکرد آنها را از راه دور کنترل کند. کنترل این پرده هوشمند را می‌توانید از طریق ریموت کنترل انجام دهید.

امکان باز و بسته کردن پرده‌ها از طریق ریموت کنترل و یا از طریق اپلیکیشن وجود دارد و همچنین می‌توانید برای باز و بسته شدن آنها، برنامه‌ی زمانی تعیین کنید.

نمایش بیشتر