اخبار حوادث

آموزش فعالیت‌های تعاملی به شهروندان در هنگام بحران/ ضرورت حمایت از کودکان پس از بحران

یک جامعه‌شناس تاکید کرد: از همین امروز باید نسبت به آموزش شهروندان برای فعالیت‌های تعاملی در هنگام بحران و بعد از آن در قالب گروه‌های حامی کودکان، امداد و نجات، اسکان و اطلاع‌رسانی، پیگیری و اقدام شود.

به گزارش کردوار نیوز، سیامک زند رضوی در نشست «بررسی درس آموخته های زلزله بم» که به مناسبت بیستمین سالگرد این زمین‌لرزه از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی برگزار شد، از عدم توجه کافی به کودکان و نوجوانان و آسیب‌های اجتماعی واردشده به آنان پس از وقوع زلزله بم انتقاد کرد و گفت: عدم مدیریت صحیح در توزیع و استفاده از امکانات موجود و کمک‌های مردمی در بم نیز موضوع دیگری بود که در آن زمان وجود داشت.

وی بر ضرورت ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای توجه به آسیب‌های اجتماعی و نیز توزیع مناسب کمک‌های مردمی تاکید کرد و گفت: از همین امروز باید نسبت به آموزش شهروندان برای فعالیت‌های تعاملی در هنگام بحران و بعد از آن در قالب گروه‌های حامی کودکان، امداد و نجات، اسکان، اطلاع‌رسانی و پیگیری اقدام شود.

این جامعه‌شناس افزود: حضور فعال این گروه‌های کاری محله‌محور، از یک‌سو از بار جابجایی در شهر بحران‌زده می‌‎کاهد و از سوی دیگر، اضطراب حاصل از بی‌پناه دانستن فرزندان را در والدین کاهش می‌دهد.

آموزش فعالیت‌های تعاملی به شهروندان در هنگام بحران/ ضرورت حمایت از کودکان پس از بحران
روزهای نخست زلزله بم

در ادامه این نشست، علی شفیعی فرماندار وقت بم نیز تجربیات خود در هنگام وقوع زلزله و روزهای پس از آن را تشریح کرد و گفت که نحوه جذب و توزیع کمک‌های مردمی پس از زلزله سال ۱۳۸۲ بم با مشکلات و نواقص زیادی مواجه بود.

شفیعی ضرورت هماهنگی میان دستگاه‌ها برای تعیین مدیریت فرماندهی واحد در هنگام زلزله در زمان پاسخ را یادآور شد و افزود: با وجود همکاری دستگاه‌های مختلف در در امر امدادرسانی و پاسخ موثر به بحران پس از وقوع زلزله بم، قهرمان اصلی مردم بودند که با همدلی و همکاری باعث شدند این فاجعه عظیم را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.