اقتصادیکسب و کار ایرانی

آیا شیر و شکر به میزان متوسط در قهوه مضر است؟

خواص و فواید شیر:

ابتدا برایتان از شیر و خواصی که برایتان دارد می گوییم:

قیمت قهوه گانودرما برای پیسی: کلسیم: مهم ترین ترکیب موجود در شیر کلسیم است ،کلسیم به استحکام استخوان ها و دندان هایتان کمک می کند؛ همچنین چون ویتامین D باعث جذب بهتر کلسیم شود، مصرف آن به همراه شیر توصیه می گردد و می توانید تاثیرش را روی سلامت پوست، مو، دندان و استخوان ببینید، به همین خاطر اخیرا هم شیرهایی که از فروشگاه تهیه می کنیم به همراه ویتامین D  عرضه می شوند.

قهوه گانودرما برای بیماری پسوریازیس: پروتئین: پروتئین با فوایدی که برای سلامت بدن دارد وقتی به قهوه اضافه می شود باعث واکنش پروتئین با قهوه شده و عطر و طعم آن را بیشتر می کند، برای همین بعضی هایک فنجان شیر قهوه، یا را به قهوه تلخ ترجیح می دهند.

آدرس فروشگاه دکتر بیز در تهران: چربی: از فواید چرب موجود در شیر دادن طعم بهتر به شیر قهوه است، همچنین پروتئین شیر از فساد آن جلوگیری می کند، اما بهتر است از شیر کم چرب که کالری کمتری نسبت به شیر پرچرب دارد استفاده نمایید تا کالری و چربی اضافه شما را چاق نکند.

فواید شیر قهوه:

1-کسانی که شیر نمی خورند با درست کردن شیر قهوه می توانند از فواید کلسیم بهره مند شوند.

2-اگر جزو کسانی هستید که با خوردن قهوه دچار سوزش و رفلاکس می شوید و اسید معده تان زیاد است، نوشیدن شیر قهوه به کم شدن این عوارض قهوه کمک می کند.

3-اگر دوست دارید قبل از خواب قهوه بنوشید برای اینکه از بی خوابیتان جلوگیری شود، به قهوه خود، شیر اضافه کنید و از شیر قهوه لذیذ قبل از خواب لذت ببرید، چون شیر به داشتن خوبی بهتر نیز به شما کمک می کند.

4-اضافه کردن شیر به قهوه به کم شدن دمای قهوه کمک و خطر آسیب به مری را نیز کم می کند، پس اگر معده حساسی دارید شیر قهوه را با دمای متوسط بنوشید. اگر دچار مشکلات معده هستید حتما مقاله را در مجله مطالعه نمایید.

استرس |اکسیژن |انسولین

فواید شیر قهوه با عسل:

1-قهوه و عسل هر دو از منابع خوب آنتی اکسیدان ها هستند و رادیکال های آزاد را از بدن دور می کنند تا تنی سلامت تر داشته باشیم، یکی از دلایل زیاد شدن رادیکال های آزاد در بدن، رژیم غذای نامناسب، استرس و بی خوابی می باشد.

2-شیر قهوه عسل، به بهبود جریان خون کمک زیادی می کند، در واقع اگر هر روز این نوشیدنی مفید را بنوشیم به مرور زمان اکسیژن مورد نیاز برای فعالیت بهتر مغز فراهم می شود.

3-از خواص دیگر شیر قهوه عسل جلوگیری از ابتلا و کمک به بهبود بیماری های قلبی می باشد. اگر دچار یکی از بیماری های قلبی هستید حتما مقاله را مطالعه کنید.

4-شیر قهوه عسل سطح کلسترول خون و فشار خون را نیز کنترل می کند. برای فهمیدن ارتباط بین شیر قهوه و فشار خون به مجله کافی پارس مراجعه کرده و مقاله را از دست ندهید.

5-شیر قهوه عسل همچنین باعث تنظیم قند خون شما می شود و در کاهش مقاومت انسولین نقش دارد. اگر قندتان بالاست مقاله قهوه اسپرسو و دیابت را حتما بخوانید.

6-ترکیب شیر قهوه با عسل ویتامین هایی نیز به بدنتان می رساند که در سلامت شما نقش بسزایی دارند و به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک می کند مانند منیزیم، سلنیم و زینک.

با این حال حواستان باشد با اینکه عسل یک قند طبیعی است از زیاده روی در مصرف آن خودداری کنید تا کالری اضافه دریافت نکنید و دچار افزایش وزن نگردید.

روش های تهیه شیر قهوه:

1-شیر قهوه با روش ساده:

می توانیم بعد از داغ کردن شیر آن را مستقیم به قهوه اسپرسو که از قبل آماده کرده ایم اضافه کنیم (حجم شیر و قهوه سلیقه ای است) برای سرو شیر قهوه باید ماگ یا لیوان انتخاب کرد.

2-شیر قهوه با موکاپات:

برای تهیه این نوشیدنی با ، بعد از آماده سازی قهوه، شیر را داغ می کنیم و به قهوه اضافه می کنیم، همچنین می توانیم بعد از داغ کردن شیر، آن را فوم گری کرده و در نهایت فوم شیر را به این نوشیدنی اضافه نماییم.

3-شیر قهوه با قهوه فوری:

خوبی این روش این است که قهوه نیاز به دم کردن ندارد و این نوشیدنی خیلی سریع آماده می شود. کافیست قهوه فوری را به میزان لازم داخل فنجان یا ماگ ریخنه بعد شیر داغ را به آن اضافه نماییم.

4-شیر قهوه غلیظ:

برای تهیه باید قهوه را با شکر و خامه مخلوط کنیم، سپس شیر داغ را به ترکیبمان اضافه نماییم تا یک شیر اما کمی پر کالری را داشته باشیم. در سایت کافی پارس مقاله بررسی را حتما مطالعه کنید.

5-شیرقهوه با قهوه ترک:

یک روش ابتکاری جذاب و خوشمزه درست کردن شیر قهوه ترکیش است، کافیست بجای آب سرد در قهوه جوش شیر سرد اضافه نمایید و روی شعله ملایم بگذارید تا به جوش آید و کف مورد نظر را نیز ایجاد نماید. مقاله  را در مجله کافی پارس سرچ و بخوانید.

6-شیر قهوه با قهوه فرانسه:

پس از دم کردن قهوه فرانسه با فرنچ پرس یا دستگاه برقی فرانسه ساز، به آن شیر داغ اضافه نمایید و از نوشیدن این نوشیدنی فرانسوی لذت ببرید.

نکاتی مهم در تهیه شیر قهوه سالم:

1- اگر دنبال لاغری و کاهش وزن هستید و کالری ای که به بدنتان وارد می کنید مهم است، این نوشیدنی را بدون شیر و شکر مصرف نمایید. یک فنجان متوسط این نوشیدنی 56 کالری دارد در حالی که یک فنجان اسپرسو 3 تا 4 کالری.

2- از شیر کم چرب بجای شیر پرچرب برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید تا کالری کمتری دریافت نمایید.

3- اگر دیابت و اضافه وزن دارید بجای شکر از عسل برای شیرین نمودن شیر قهوه استفاده نمایید که روش تهیه آن در بالا گفته شد.

4- میزان و حجم قهوه اسپرسو و شیر سلیقه ایست، اما بهتر است به ترتیب 1 به 1 یا 1 به 2 باشد تا بتوانید از فواید هر دو مورد در شیر قهوه بهره ببرید.

در انتها باید بگوییم شیر قهوه یک نوشیدنی محبوب در بین افراد بزرگسال می باشد، بخصوص برای کودکان هم بسیار لذیذ است و می توانند از خواص و فواید قهوه اسپرسو و شیر هردو یکجا استفاده نمایند؛ همچنین مصرف به اندازه این نوشیدنی به افزایش تمرکز، رفع خستگی، سلامت پوست و مو، دندان و استخوان کمک بسزایی می کند. اگر تمایل به داشتن یکی از هستید، را در سایت مطالعه فرمایید یا تماس بگیرید.

نمایش بیشتر