قهوه برای پاکسازی ریه

ریه ها یک اندام بسیار مهم هستند که در معرض عوامل مضر خارجی قرار می گیرند. بنابراین، حائز اهمیت است غذاهایی را انتخاب کنیم که به پاکسازی ریه ها کمک کرده و خطرات توسعه بیماری های ریه را کاهش دهیم. بیماری های ریه برخی از بیماری های شایع در سراسر جهان هستند و برخی مشکلات تنفسی از خفیف تا جدی، از جمله برونشیت، آسم، فیبروز کیستی و ذات الریه را ایجاد می کنند که باید از آن جلوگیری کنیم. با انجام تمرینات منظم، دوری از آلودگی و سیگار کشیدن، افراد زیادی این بیماری را مدیریت می کنند.

خوراکی های مفید برای ریه و شش‌ها

به منظور بهبود و پاکسازی ریه، داشتن یک رژیم غذایی سالم مهم است. در این بخش ، ما برخی از بهترین غذاها را برای پاکسازی و سلامت ریه ها معرفی می کنیم. محصولات دکتر بیز دستاورد شرکت ایرانی و بین المللی بیز است. شرکت بیز توانسته است در چند شاخه مختلف محصولات متنوع و کاربردی زیادی را تولید کند. دامنه فعالیت این شرکت روز به روز در حال گسترش است و توانسته است در بازارهای داخلی و بین المللی مشتریان و طرفداران زیادی را به دست بیاورد.

کلم:

اکسیدان، کلروفیل و ایزوتیوسیانات به از بین بردن سموم از بدن کمک می کنند و خون را تصفیه می کنند. بهترین انتخاب برای پاکسازی ریه ها گل کلم، کلم، کلم بروکسل، بروکلی هستند.در حقیقت سبزیجات برای سلامتی بسیار خوب است بنابراین آن ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

امگا۳:

اسید های چرب برای سلامت کلی بدن اهمیت دارد. مطالعات نشان می دهد غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب بالایی هستند اثرات مثبتی بر آسم دارند در صورتی که نمی توانید اسیدهای چرب امگا را به مقدار کافی از طریق آجیل، بذر کتان و ماهی به دست آورید، بنابراین مکمل های موجود آن را مصرف کنید.

ویتامین ث:

غذاهای حاوی ویتامین ث می توانند به پاکسازی ریه ها کمک کنند تا اکسیژن را به طور موثر در بدن حمل کنند. برخی از غذاهای حاوی ویتامین ث عبارتند از فلفل دلمه ای قرمز و سبز، مرکبات، لیمو، پرتقال، گریپ فورت ،گوجه فرنگی و سبزیجات، بروکلی، انبه، توت فرنگی، آناناس و هندوانه.

اسید فولیک:

غذاهای حاوی اسید فولیک برای جلوگیری از انواع سرطان و مبارزه با فرآیند سرطان ریه مناسب هستند. دانشمندان دریافتند که تنفس های کوتاه با مصرف کم اسید فولیک در ارتباط است. آن ها نتیجه گرفتند که افزایش مصرف اسید فولیک می تواند به پاکسازی ریه ها کمک کند. غذا های حاوی اسید فولیک مارچوبه، لوبیای سیاه، اسفناج، عدس، و چغندر هستند.

منیزیم:

منیزیم یک ماده معدنی است و برای کسانی که مبتلا به آسم هستند توصیه می شود. منیزیم به افزایش ظرفیت ریه های شما کمک کرده و در فرآیند تنفسی موثر است و راه مناسب برای دریافت مواد معدنی از طریق مصرف آجیل، دانه ها و یا لوبیا است.در واقع، غذاهای حاوی منیزیم یکی از بهترین غذاها برای پاکسازی ریه ها هستند که باید بدانید و هرچه زودتر به رژیم غذایی اضافه کنید.

کاروتنوئید:

کارتنوئید یک آنتی اکسیدان است و برای کاهش خطرات سرطان ریه مفید است و به طور طبیعی در سبزیجات و میوه های رنگ های قرمز و نارنجی یافت می شوند. هویج به دلیل داشتن بتاکاروتون انتخاب خوبی است. کدوتنبل، پاپایا، اسفناج و کلم پیچ حاوی بتاکاروتون هستند. این آنتی اکسیدان ها به ویتامین آ تبدیل می شود و ممکن است به شما در کاهش خطر آسم کمک کند.

غذاهای تازه:

غذاهای پردازش شده و کنسروی ممکن است ارزان و مناسب باشند، اما این غذاها قطعا هیچ فایده ای برای بدن ندارند. در عوض، آن ها فقط بدن شما را از هسته نابود کرده و تضعیف می کنند. به این دلیل که حاوی مواد شیمیایی مضر هستند و بر عملکرد متابولیک بدن و همچنین سطح قند خون تاثیر می گذارند. بنابراین توصیه می شود غذاهای تازه بخورید تا بدن تمیز شود. در عین حال، می توانید تفاوت در سلامت را نیز مشاهده کنید.

سیب:

سیب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها ، پلی فنول ، فلانوئید ، ویتامین ث و فیبر به مبارزه با سرطان ، جلوگیری از افزایش سطح قند ، دستگاه تنفسی سالم کمک می کند .علاوه براین مطالعات نشان داده سیب می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه و آسم کمک کند. خوردن ۵ سیب در هفته به عملکرد بهتر ریه به دلیل مقدار بالای آنتی اکسیدان ها مرتبط است. به خاطر داشته باشید سیب ارگانیک را با پوست بخورید چون پوست آن ۶ برابر آنتی اکسیدان دارد.

بروکلی :

وقتی نوبت به مصرف غذاها برای سلامت ریه می رسد، از خوردن بروکلی غافل نشوید زیرا برای سلامت و پاکسازی ریه ها بسیار مفید است. بروکلی به دلیل داشتن ویتامین ث، اسید فولیک و منبع خوب از مواد فیتوکمیکال ها خاصیت ضد سرطانی دارد .مطالعه ای نشان می دهد که بروکلی می تواند به کاهش خطر سرطان ریه در سیگاری ها کمک کند.

طالبی:

طالبی غنی از ویتامین آ و ث است .همانطور که می دانید مصرف بالای سبزیجات و میوه های حاوی کارتنوئید با کاهش خطر آسم و سرطان ریه ارتباط دارد به همین دلیل توصیه می شود طالبی رسیده که شیرین و قلیایی است بخورید. در نتیجه به متعادل کردن pH کمک می کند. خرید حضوری محصولات شرکت بیز تهران برای عزیزانی که در دو شهر تهران و کرج ساکن هستند امکان پذیر می باشد

کرفس:

متعادل نگه داشتن الکترولیت و تعادل شیمیایی یکی از بهترین عوامل پاک سازی بدن است. کرفس به عنوان منبع خوبی از سدیم طبیعی به ازبین بردن دی اکسید کربن بدن کمک می کند. افراد مبتلا به آسم می توانند کرفس تازه و آب آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند زیرا حاوی مقدار بالای ویتامین ث هستند و به تسکین التهاب ریه ها کمک می کند.

قاصدک:

یکی دیگر از بهترین غذاها برای پاکسازی و سلامت ریه ها قاصدک است زیرا آب قاصدک حاوی پتاسیم، منیزیم، آهن، کلسیم و سدیم بالایی است که همه آن ها برای سلامت ریه ها مفید هستند. برای مثال، منیزیم به ساخت سلول های بدن، به ویژه بافت های ریه ها کمک می کند. اگر قاصدک تازه ندارید، می توانید کاهو را جایگزین کنید.

زردک:

زردک به دلیل داشتن فسفر و کلر برای دستگاه تنفسی و ریه ها مفید است .زردک به بهبود عملکرد برونشیت و به کاهش شدت آسم و افزایش گردش خون به ریه ها کمک می کند.

گشنیز:

گشنیز به دفع و کم کردن فلزات سنگین که موجب بیماری های ریوی و دیگر بیماری ها می شود کمک می کند. در واقع، یکی از سبزیجات توصیه شده برای پاکسازی و سلامت ریه ها است بنابراین آن را در رژیم غذایی بگنجانید.

کولارد سبز:

کولارد سبز به دلیل داشتن خاصیت سم زدایی احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. این سبزی حاوی مواد شیمیایی هستند که می تواند به شما در فعال کردن آنزیم های سم زدایی و مبارزه با سرطان ها کمک کند.علاوه بر این، کولارد سبز نیز دارای آنتی اکسیدان قوی، فرولیک اسید، کورستین، کافئیک اسید است که به کاهش خطر استرس اکسیداتیو در سلول های بدن کمک می کند و در نتیجه از سرطان ها جلوگیری می کند.

کلم پیچ:

کلم به دلیل خاصیت ضد سرطانی که دارد یکی از بهترین غذاها برای پاکسازی ریه ها است بنابراین آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، به خصوص اگر سیگاری هستید.

اسفناج:

اسفناج به دلیل داشتن ویتامین ب برای سلامت بدن مفید است. مصرف منظم اسفناج می تواند خطر سرطان ریه را کاهش دهد. می توانید اسفناج را بصورت خام و یا سوپ اسفناج بخورید.

بذرکتان:

مطالعه انجام شده در مورد فواید بذر کتان نشان داد رژیم حاوی بذر کتان نه تنها از بافت های ریه قبل از قرار گرفتن در معرض تشعشع محافظت می کند، بلکه همچنین می تواند پس از قرار گرفتن در معرض تشعشع، آسیب را کاهش دهد. بذرکتان ممکن است به کاهش خطرات سرطان ریه، محاظت از بافت های ریه و کمک به ترمیم آسیب های ریه کمک کند.قهوه فوری سوپریم  یکی از پرفروش ترین و با کیفیت ترین محصولات بیز انحصاری این شرکت است که از خاصیت بالایی برخوردار است

کدو تنبل:

کدو تنبل به دلیل داشتن محتوای بالای اسید پانتوتنیک، پتاسیم، منیزیم و ویتامین ث و ایی و مقدار زیادی کاروتنوئید به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه کمک می کنند. علاوه بر این، مصرف کدو تنبل برای بماران سرطانی مفید و علاوه براین مواد مغذی موجود در کدوتنبل برای کمک به مبارزه با اثرات جانبی ناخواسته داروهای قوی شیمی درمانی موثر است.

 

نمایش بیشتر