اخبار جامعه

احیای «برجام» معطل اراده سیاسی غرب است

سیاست خارجی |علم |فناوری

معاون وزیر خارجه روسیه گفت برجام آماده احیاست و فقط به اراده سیاسی غرب نیاز دارد که هنوز این اراده وجود ندارد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت: غربی‌ها، نه فقط آمریکا بلکه سه کشور اروپایی عضو برجام با بهانه‌های واهی تهران را مورد هجمه قرار می‌دهند و سیاست تحریم را ادامه می‌دهند.  

این دیپلمات ارشد روس افزود: در حالی که برجام کاملاً آماده احیاست و فقط به اراده سیاسی نیاز دارد که هنوز وجود ندارد.  

«علی باقری‌کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیروز (چهارشنبه) از گفتگو با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده هیئت این اتحادیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها درباره طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها خبر داد.  

باقری در توییتی اعلام کرد: جلسه‌ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم.

«مورا» هم در حساب کاربری خود در توئیتر در خصوص دیدار با باقری اعلام کرد درباره «طیفی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مسیر پیش‌رو درباره برجام» گفتگو کرده است.  

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ۲۳ خرداد هم از دیدار و گفتگو با همتایان خود از سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ابوظبی خبر داده بود.

باقری در خصوص این دیدار‌ها گفت: هیچ فرصتی را برای روشن کردن دیدگاه‌هایمان و هشدار نسبت به برخی سوءمحاسبه‌ها از دست نمی‌دهیم. در پیشبرد منافع ملی خود از جمله از طریق دیپلماسی مصمم هستیم.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.