اخبار سلامتکسب و کار ایرانی

بهترین روش لاغری خانگی

شما برای لاغری درست باید پروتئین ها را در وعده های غذایی خود بیشتر کنید، همچنین مصرف قند خود را محدود کنید و بیشتر آب بنوشید. کاهش وزن باید همراه با یک رژیم غذایی سالم انجام شود. می توان آن را با محصولات مختلف طبیعی و روزمره همراه کرد تا متابولیسم شما را افزایش دهد، چربی سوزی را تحریک کند و اشتهای شما را سرکوب کند. از گن های شکمی مثل گن شکمی پادار قزن دار آرتان استفاده کنید تا سوخت و ساز بدنتان بالاتر رود. روش های ذکر شده در زیر را امتحان کنید تا بتوانید راحت تر لاغر شوید:

۱. غذاهای خود را با سبزی و ادویه بپزید

تغذیه خوب کلید داشتن یک سبک زندگی سالم است و برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، بهترین راه است. ما اغلب به گیاهان و ادویه‌هایی که به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن خود می‌پزیم فکر نمی‌کنیم، اما این مهم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. تعداد انگشت شماری از گیاهان می توانند به افزایش متابولیسم، کاهش فشار خون و سرکوب اشتها کمک کنند و منجر به کاهش وزن کلی شوند. در این بین استفاده از گن شکم بند آرتان را برای جمع شدن شکم و پهلوهایتان جدی بگیرید. اگر به دنبال افزودن چاشنی و ادویه به غذاهای خود هستید، سعی کنید این گیاهان را در غذاها و نوشیدنی های روزانه خود بگنجانید:

  • فلفل کاین: به افزایش متابولیسم کمک می کند و اشتها را سرکوب می کند
  • دارچین: قند خون را کاهش می دهد، اشتها را سرکوب می کند و تجزیه کربوهیدرات ها را کند می کند.
  • زیره: به کاهش وزن کمک می کند و روند چربی سوزی را تسریع می کند.
  • جعفری: متابولیسم کبد را بهبود می بخشد که برای هضم و ذخیره مواد مغذی ضروری است

۲. آب لیمو با عسل بنوشید

آب لیمو با کمی عسل یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که می توانید بنوشید، چه به دنبال کاهش وزن باشید یا نه. آب لیمو و عسل نه تنها راهی برای سم زدایی بدن شماست، بلکه به شما انرژی می دهد و هضم و ایمنی سالم را تقویت می کند. عسل یک آنتی اکسیدان طبیعی مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که برای هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است. نه تنها به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند، بلکه خطر ابتلا به بیماری های مزمن را نیز کاهش می دهد.

لیمو همچنین سرشار از مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین B۶ است که غذا را به انرژی تبدیل می کند. در حالی که تحقیقات محدودی در مورد مطالعه نوشیدن این نوشیدنی برای کاهش وزن وجود دارد، روزه گرفتن در حین مصرف نوشیدنی موثر واقع شده است. یک مطالعه روی ۵۰ شرکت‌کننده که ۳۰۰ میلی‌لیتر آب عسل لیمو را چهار بار در روز به مدت چهار روز متوالی در طول روزه‌داری می‌نوشیدند، کاهش قابل‌توجهی در وزن، شاخص توده بدنی (BMI)، توده چربی و تری گلیسیرید کل سرم با کاهش ناچیز چربی نشان داد.

۳. سیر را فراموش نکنید

اگر عاشق استفاده از سیر در غذاهای خود هستید، ممکن است متوجه کاهش وزن خود نیز شده باشید. سیر برای ایمنی سالم، داشتن یک خواب خوب و کمک به کاهش چند پوند اضافی بسیار عالی است. این سبزی همچنین متابولیسم شما را افزایش می دهد و سرشار از کلسیم، ویتامین B۶ و C است که همگی برای چربی سوزی ضروری هستند.

سیر نه تنها متابولیسم را افزایش می دهد، بلکه می تواند به تعادل سطح قند خون شما کمک کند و میل شما به خوردن وعده های غذایی را عادی کند. اگر می خواهید قدمی فراتر بردارید، کسانی که به طور مداوم سیر می جوند، هورمون سیری ترشح می کنند، اشتهای خود را سرکوب می کنند و در کل کمتر غذا می خورند. در حالی که سیر اشتها را سرکوب می کند، به طور همزمان آن را افزایش می دهد اما برای وعده های غذایی کوچک و خوردن وعده های غذایی کوچکتر به دفعات به جلوگیری از پرخوری کمک می کند و منجر به کاهش وزن می شود.

۴. دانه شنبلیله بخورید

دانه‌های شنبلیله یک گیاه رایج در غذاهای هندی است که به درمان بیماری‌های مختلف از جمله دیابت و کلسترول کمک می‌کند و همچنین می‌تواند به مبارزه با چاقی کمک کند. مطالعه ای که روی ۱۲ مرد در یک دوره ۱۴ روزه انجام شد نشان داد که مصرف ۱.۲ گرم عصاره دانه شنبلیله کالری دریافتی روزانه آنها را به طور متوسط ۱۲٪ و مصرف چربی آنها را ۱۷٪ کاهش می دهد. دانه های شنبلیله همچنین دارای فیبر غذایی بسیار بالایی با ۴۵.۴٪ (۳۲٪ نامحلول و ۱۳.۳٪ محلول) هستند که یک منبع عالی برای کمک به کاهش اشتها شناخته شده اند. بنابراین اگر به دنبال یک سرکوب کننده اشتها هستید که کلسترول را کاهش دهد و سطح قند خون شما را کاهش دهد، دانه شنبلیله یک گزینه عالی است.

۵. چای اولانگ بنوشید

تحقیقات نشان داده است که نوشیدن چای اولانگ می تواند به سوزاندن چربی در هنگام خواب کمک کند. یک مطالعه بر روی ۱۲ مرد غیر چاق را که چای اولانگ، کافئین یا دارونما مصرف کرده بودند در ارتباط با روند خواب مورد بررسی قرار داد. پس از ۱۴ روز آزمایش، نتایج نشان داد که کافئین و چای اولانگ هر دو اکسیداسیون چربی را تقریباً ۲۰٪ افزایش دادند بدون اینکه بر مصرف انرژی در ۲۴ ساعت تأثیر بگذارند.

به طور کلی، کسانی که هرروز چای اولانگ می نوشند باید در عین تحریک اکسیداسیون چربی، در مصرف انرژی افزایش پیدا کنند. در حالی که کافئین اغلب می تواند خواب را مختل کند، چای اولانگ هیچ نشانه ای از اختلال خواب را برای هیچ شرکت کننده ای نشان نداد. الگوهای خواب آنها از به خواب رفتن تا خواب ماندن یکسان بود، بنابراین سوخت و ساز بدن ناشی از سوزاندن چربی را مختل نکرد.

۶. سبزیجات خام بیشتری بخورید

هرگز ایده بدی نیست که سبزیجات بیشتری مصرف کنید. خوردن همه سبزیجات برای شما مفید است، اما مصرف سبزیجات خام اگر هدف شما کاهش وزن است گزینه مناسب تری برای شما می تواند باشد. از آنجایی که بیشتر سبزیجات دارای محتوای آب بالایی هستند، به پر شدن سریعتر معده و در عین حال مصرف کالری کمتر کمک می کند. در مقایسه با سبزیجات پخته، سبزیجات خام حجمشان کاهش نمی یابد، بنابراین فضای بیشتری را در معده شما اشغال می کنند.

سبزیجات خام علاوه بر حجم، فیبر بیشتری نسبت به سبزیجات پخته دارند. در حالی که فیبر غیرقابل هضم است، اما همچنان معده شما را پر می کند و به شما کمک می کند تا سریعتر احساس سیری کنید و مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید. جویدن و هضم سبزیجات خام نیز به زمان و انرژی نیاز دارد و در نتیجه کالری بیشتری سوزانده می شود.

نکته مهم

با وجود فهرست بی‌پایان داروهای آنلاین این روزها، همیشه ایده خوبی است که قبل از امتحان کردن آنها تحقیق کنید. مصرف برخی از آنها توصیه نمی شود زیرا کالری را تا حدی محدود می کنند که به طور بالقوه سلامت شما را به خطر می اندازد. علاوه بر این، قبل از شروع یک رژیم جدید با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر دارو مصرف می کنید. استفاده از گن سینه مدل کش پهن مبینا را در روتین روزمره خود قرار دهید تا در روند تغییر وزن، پوستتان دچار افتادگی نشود. حتی طبیعی ترین گیاهان نیز می توانند عوارض جانبی داشته باشند که ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشید. از همه مهمتر، چیزی را پیدا کنید که متناسب با شما و ترجیحات شما باشد.

نمایش بیشتر