اخبار جامعه

به ثمر نشستن تلاش‌ دانش‌بنیان های ایرانی در صنعت نفت

تجهیزات پردازش آب توازن ناوگان شرکت ملی نفتکش تأمین می شود

علم |فناوری |موفقیت

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از نصب موفق دستگاه پردازش آب توازن رادکلین روی یکی از نفتکش‌های غول‌پیکر این شرکت خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، حسین شیوا، با اشاره به این موفقیت اعلام کرد: همسو با تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، پس از چند سال حمایت مدیریت فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش از این شرکت دانش‌بنیان داخلی، امروز شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها هستیم.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی ناوگان شمنا در تأمین منافع ملی و حفظ جریان صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی بیان کرد: با وجود پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های عملیاتی ناوگان، این نفتکش غول‌پیکر، نخستین شناور تحت پرچم ایران است که یک سیستم تصفیه آب توازن ساخت داخل را نصب کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تصریح کرد: کنوانسیون مدیریت آب‌توازن کشتی‌ها به‌منظور جلوگیری از انتقال گونه‌های مهاجم آبزی از طریق کشتی‌ها از هشتم سپتامبر ۲۰۱۷ لازم‌الاجرا شده است و به سبب عضویت جمهوری اسلامی ایران در این کنوانسیون، ناوگان ملکی کشور موظف به نصب سامانه تصفیه آب توازن هستند.

شیوا یادآور شد: شرکت دانش‌بنیان سازنده این دستگاه با کمک و نظارت مدیریت فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش، پیش از این موفق به دریافت تأییدیه‌های Basic Approval و Final Approval از سازمان بین‌المللی دریانوردی شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر