اخبار جامعه

تولد دومین گوساله‌ی مارال در پارک جنگلی فندقلوی اهر 

آسیا |تولد |حیات وحش

کردوار نیوز/آذربایجان شرقی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان اهر از تولد دومین گوساله‌ی مارال در مرکز تکثیر و احیای فندقلوی(پارک جنگلی فندقلوی) این شهرستان خبر داد. 

 عبدالرضا کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای حفاظت و تکثیر گونه‌ی ارزش‌مند مارال و جذب گردشگر در سایت حفاظت شده‌ی فندقلوی اهر، در پی تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران محیط‌بان این شهرستان دومین گوساله در مرکز تکثیر و احیای مارال منطقه‌ی حفاظتی پارک جنگلی فندقلوی این شهرستان متولد شد. 

وی افزود: خوشبختانه گوساله تازه متولد شده مارال در وضعیت خوب و رضایت بخش قرار دارد. 

کلانتری از اهداف بلند مدت اداره‌ی محیط زیست را احیای دوباره‌ نسل مارال در مساحتی بیش از شش هکتار عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت فعلی تکثیر و نگهداری مطلوب مارال در سایت حفاظت شده فندقلو اهر انشاالله به زودی به این مهم دست پیدا خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: وجود گونه‌ ارزشمند مارال برای بازدید کنندگان بسیار با اهمیت بوده و دیدن حیات وحش در محیط آزاد و در زیستگاه اصلی خود باعث هیجان و لذت زیاد برای گردشگران و محققان می باشد. 

گفتنی است، مارال (گوزن قرمز یا گاو کوهی) یکی از بزرگ‌ترین انواع گوزن‌هاست که بومی مناطق اروپایی، آسیای صغیر، غرب آسیا و آسیای میانه بوده که متاسفانه در بسیاری از نقاط جهان نسل این گونه نادر حیات وحش در حال انقراض بوده که در راستای حفاظت و تکثیر دوباره گونه ارزشمند مارال و جذب گردشگر در سایت حفاظت شده فندقلوی اهر در سال ۹۹ با توجه به وجود تنها یک راس مارال اقدام به انتقال یک راس مارال جوان دیگر از سایت احیای نسل مارال آینالوی خداآفرین به این مکان کردیم که خوشبختانه از این مارال‌ها دو گوساله به دنیا آمده است. 

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.