اخبار جامعه

رفع چالش تایید حساب کاربران خارجی ویراستی با ارسال تماس در دست بررسی است

در پاسخ به کردوار نیوز؛

امیر لاجوردی: رفع چالش تایید حساب کاربران خارجی ویراستی با ارسال تماس در دست بررسی است

ارسال تماس بی‌پاسخ به عنوان یک راهکار برای کاهش هزینه تایید حساب کاربران خارجی ویراستی توسط وزارت ارتباطات در حال بررسی است، این خبر را امیر لاجوردی قائم مقام وزیر فاوا در امور ارتباطات در پاسخ به کردوار نیوز اعلام کرد.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری کردوار نیوز؛ راه افتادن پویش «فیراستی بالعربیه» همچنین سانسور گسترده محتوای کاربران مسلمان کشورهای مختلف از جمله یمن در سکوهای غربی، سبب رشد محسوس حضور کاربران غیر ایرانی به خصوص عرب‌زبان‌ها در میکروبلاگ ایرانی ویراستی شده است.

همین امر سبب شد تا چند روز قبل مهدی انجیدنی در ویراستی از وزیر ارتباطات برای رفع چالش هزینه بالای ارسال پیامک تایید جهت عضویت کاربران خارج از ایران کمک بخواهد تا تدبیری عملیاتی برای این موضوع اندیشیده شود.

درخواست انجیدنی از وزیر ارتباطات برای کاهش هزینه ارسال پیامک

ضرورت حل این مشکل برای ادامه توسعه جهانی ویراستی و احتمالا سایر سکوهای ایرانی که در حال جذب کاربر خارجی هستند، باعث شد تا خبرنگار فناوری کردوار نیوز پیگیر راهکار احتمالی موضوع شود.

امیر لاجوردی قائم مقام وزیر فاوا در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی درباره راهکار رفع چالش مذکور برای جذب کاربر در سکوهای بومی به خبرنگار فناوری کردوار نیوز گفت: تماس با گوشی درخواست دهنده یکی از راهکارهای موجود است که برخی از سکوهای بین‌المللی هم در حال استفاده از آن هستند.

وی افزود: این تماس‌ها (نوعی تماس بی‌پاسخ یا میسکال) هستند که هزینه کمتری برای سکو ایجاد می‌کنند. در حال حاضر مشغول آزمایش مدل مورد اشاره برای دو سکوی بومی هستیم و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

به گزارش کردوار نیوز انتظار می‌رود که طی هفته آینده کمک به رفع این چالش وارد مراحل عملیاتی خود شود و حضور کاربران غیر ایرانی در سکوهای بومی به خصوص ویراستی رشد دو چندانی پیدا کند.

البته وزارت ارتباطات و دولت سیزدهم نشان داده‌اند که برای حمایت از سکوهای بومی در لایه‌های مختلف همت زیادی دارند به همین جهت پیش بینی می‌شود که این چالش هم در مدت زمان کوتاهی رفع شود.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.