اخبار سلامتکسب و کار ایرانی

طریقه مصرف گانودرما برای کیست تخمدان

قهوه گانودرما نوعی نوشیدنی بسیار مفید است که خواص درمانی بسیار زیادی دارد از قهوه گانودرما می توان برای درمان بیماری کیست تخمدان استفاده کرد

چگونه می توان از قهوه گانودرما در درمان بیماری ها استفاده نمود

امروزه افراد بسیاری به جای مصرف قهوه از نوعی قهوه به نام قهوه گانودرما استفاده می نمایند. این نوع قهوه دارای خواصی ویژه و بسیار مفید است که از مخلوط پودر قهوه و قارچ گانودرما تهیه می شود. در این مقاله به توضیح مزایای این نوشیدنی و اثرات آن بر بدن صحبت خواهیم نمود. قهوه فوری لاته دکتر بیز چه خواصی دارد؟

قهوه گانودرما

گانودرما نوعی قارچ است که بر روی شاخه ها و یا تنه درختان رشد می نماید و هنگام مصرف به علت سختی زیاد باید حتما آن را به صورت پودر در آورده و به مدت طولانی تری نسبت به چای آن را دم نمود. این کار علاوه بر آزاد نمودن کتین موجود در آن باعث افزایش اثرات دارویی این قارچ می شود.

قهوه گانودرما نیز از همین قارچ تهیه می شود. با این تفاوت که پودر این قارچ را با دانه های قهوه که تفت داده شده و به صورت پودر درآمده مخلوط و دم می نمایند. از فرایند دم کشیدن این مخلوط نوشیدنی بسیار مطلوب و خوش طعم شکل می گیرد که علاقمندان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب نموده است. برای تهیه محصولات دکتر بیز شکلات داغ کلیک کنید.

خواص درمانی گانودرما

قارچ های گانودرما که در گذشته به نام قارچ جاودانگی شهرت داشت و مردمان چین از سال های بسیار دور از مزایای این دارو استفاده می برده اند دارای خواص درمانی بسیاری است. از مزایای این قارچ می توان به این موارد اشاره نمود.

  • افزایش ایمنی بدن
  • افزایش عملکرد قلب، ریه و دستگاه تنفسی
  • بالا بردن عملکرد کبد
  • کاهش فشار خون و قند خون
  • درمان بیماری های خود ایمنی
  • کاهش خستگی های مزمن
  • کم نمون اثرات بی خوابی و بالا بردن کیفیت خواب

طریقه مصرف گانودرما برای کیست تخمدان

قارچ گانودرما در درمان بیماری های زیادی نقش دارد. درمان کیست های تخمدان نیز یکی از این بیماری هایی است که توسط این قارچ درمان می شود. کیست های تخمدان نوعی تومور هستند که قارچ گانودرما از طریق غیر فعال نمودن رشد آن ها به درمان آن کمک می کند. قهوه ماسالا دکتر بیز چه خواصی دارد؟

برای مصرف این قارچ لازم است که ابتدا با یک پزشک مشورت نمایید و از عوارض جانبی این قارچ اطلاع کامل داشته باشید و سپس اقدام به مصرف نمایید. اگر طعم گانودرما را به صورت دم کرده دوست ندارید می توانید از قهوه گانودرما برای رفع این مشکل و درمان بیماری های خود استفاده نمایید.

استرس |پزشک |پیاده روی

چگونگی تاثیر قارچ گانودرما بر کیست تخمدان

امروزه تقاضای فزاینده ای برای درمان های مکمل یا مواد طبیعی وجود دارد. وجود مواد شیمیایی ضد آندروژنی در گیاهان، آنها را به جایگزینی برای داروهای مصنوعی مدرن تبدیل کرده است. همچنین اعتقاد بر این است که اثرات جانبی کمتری از چنین روشهای درمانی گیاهی وجود دارد.

قارچ ها قرن هاست در سراسر جهان به دلیل خاصیت درمانی عالی و فواید غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها نه تنها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی هستند، بلکه فراتر از تغذیه ای که ارائه می دهند، اثرات سلامتی قدرتمندی برای تعادل هورمونی و تنظیم سیستم های مختلف بدن دارد. بسیاری از آنها دارای ویژگی های تنظیم کننده گی هستند و از بدن برای مقابله با هرگونه عوامل استرس زا، سموم و مختل کننده های غدد درون ریز و عدم تعادل هورمونی محافظت می کنند.

نحوه عملکرد گانودرما در کنترل اختلالات آندروژن

ریشی قرمز ( reishi ) که نوعی قارچ گانودرما است فواید سلامتی زیادی دارد. در یک مطالعه تحقیقاتی با بررسی اثرات ضد آندروژنیک 20 گونه قارچ نشان داد که قارچ ریشی بیشترین عملکرد را در مهار تستوسترون داشته است. در این مطالعه مشخص شد که قارچ ریشی به میزان قابل توجهی مقدار آنزیمی به نام 5a ردوکتاز را کاهش می دهد. وظیفه این آنزیم در بدن تبدیل تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون (DHT ) است. مقادیر بالای DHT و آندروژن ها در بدن باعث اختلال در تنظیم قاعدگی می شود که می تواند به انواع اختلالات بالینی از جمله سندرم تخمدان پلی کیستیک منجر شود. بنابراین افزایش آندروژن ها یا هورمون های مردانه یک عامل خطر برای شرایطی مانند کیست تخمدان به شمار می آیند.

چند نکته هنگام مصرف گانودرما

در صورتی که با یک پزشک برای مصرف این ماده مشورت نموده اید می توانید از قهوه گانودرما به عنوان یک نوشیدنی مفید استفاده نمایید. اما قبل از مصرف به این نکات توجه نمایید.

  • اگر دچار مشکلات معده نیستید این نوشیدنی را نیم ساعت قبل از صبحانه میل نمایید.
  • توجه کنید که از فعالیت های بدنی هنگام مصرف این ماده کم کنید.
  • این قارچ خواص رقیق کنندگی خون دارد. برای همین لازم است که هنگام مصرف از خوردن داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین پرهیز شود.
  • قهوه گانودرما را با آب جوش مخلوط و بعد از ولرم شدن مصرف نمایید.
  • بعد از مصرف کمی پیاده روی و ورزش های سبک کنید.
  • با این ماده ویتامین سی مصرف نمایید.
  • اگر در زمان شیمی درمانی هستید از مصرف این ماده خودداری کنید و بعد از زمان شیمی درمانی اقدام به مصرف نمایید.
  • سعی نمایید که هنگام مصرف این نوشیدنی از مصرف موادی که طبیعت سرد  دارند خودداری کنید.
  • طعم عسل با این نوشیدنی فوق العاده می شود. از این طعم استفاده نمایید.

برای خرید قهوه گانودرما می توانید به سایت ما مراجعه نمایید. کارشناسان ما در سایت آماده پاسخگویی به شما می باشند. با ما تماس بگیرید.

 

نمایش بیشتر