اخبار جامعه

بارش باران در این مناطق کشور

به گزارش کردوار نیوز،«صادق ضیائیان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور توضیح داد: امروز (سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳) سامانه بارشی در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، گلستان، ارتفاعات البرز شرقی و شمال هرمزگان فعالیت می‌کند و به‌تدریج از کشور خارج خواهد شد.

ایلنا در خبری نوشت:وی افزود: از بعد از ظهر امروز تا پایان هفته با گذر متناوب امواج تراز میانی جو، در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب کشور بارش و وزش باد رخ خواهد داد. فردا (چهارشنبه ۸ فروردین) نیز علاوه بر شمال غرب، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز پنجشنبه (۹ فروردین) در برخی نقاط مرکز و شمال شرق در بعضی ساعات ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. برای روز جمعه (۱۰ فروردین) نیز گستره بارش در برخی نقاط مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب شرق خواهد بود و برای روز شنبه (۱۱ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی سواحل کشور نیز گفت: امروز (سه‌شنبه ۷ فروردین) در سواحل دریای خزر افزایش دما و برای فردا (چهارشنبه) کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز خلیج فارس و چهارشنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده نیز توضیح داد: آسمان شهر تهران فردا (۸ فروردین) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید، گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد و طی روز پنجشنبه (۹ فروردین‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید، با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: طی فردا و پس‌فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۳- و ۴- درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

۲۱۷

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.