اخبار حوادث

جلوگیری از خروج غیرقانونی موادپتروشیمی از کشور در پوشش ضایعات پلاستیک

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۹ تن مواد پتروشیمی قاچاق از یک انبار در محدوده باقرشهر خبرداد.

به گزارش کردوار نیوز، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی یک انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده باقرشهر را مورد شناسایی قرار دادند. در ادامه نیز تحقیقات تکمیلی را در دستورکار قرار داده و در جریان آن متوجه شدند که مقادیری مواد پتروشیمی خارجی در انباری در روستای قمصر باقرشهر تخلیه و دپو شده است.

وی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات مشخص شد که این مواد تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به خارج از کشور ارسال می‌شود، گفت:‌ ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نتایج بررسی‌های خود را به مقام قضایی ارجاع داده و در نهایت مجوزهای لازم برای انجام عملیات را دریافت کردند. در ادامه نیز در محل حاضر شده و اقدام به بازرسی از محل این انبار که یک باب انبار کالای بازرگانی بود، کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه کالاها در سامانه انبارها ثبت نشده بود، گفت: همچنین در جریان بازرسی ماموران مشخص شد که افراد سودجو در این انبار به شیوه و شگرد متقلبانه قاچاقچیان مواد خام پتروشیمی کارخانجات داخلی را به صورت غیر رسمی خریداری و در انبارها و سوله‌های اطراف تهران با مقدار کم مواد پلاستیکی ضایعاتی مخلوط کرده‌اند. همچنین در مواردی نیز بسته‌بندی شرکتی مواد را تغییر داده و آن را تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به کشورهای ترکیه ، عراق ، پاکستان و افغانستان قاچاق می‌کردند.

افشاری با بیان اینکه در مجموع بیش از ۵۹ تن مواد پتروشیمی از نوع گرانول به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال از این محل کشف شد، گفت: در همین راستا نیز انبار مذکور پلمب شد. همچنین پرونده قضایی مربوطه در این خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.