اخبار فرهنگی

درگذشت یکی از اعضای «فارست گامپ»

اسکار |پدر |جایزه

«اشمیت» که سابقه همکاری طولانی مدت با «رابرت زمکیس» داشت برای دو فیلم «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت» (۱۹۸۸) و «فارست گامپ» (۱۹۹۴) از ساخته‌های این کارگردان موفق به دریافت دو جایزه اسکار بهترین تدوین شد.

دیگر همکاری های این تدوینگر با «رابرت زمکیس» در فیلم‌های «مرگ در خور اوست» (۱۹۹۲) و «آنچه در زیر است» (۲۰۰۰) رقم خورد.

«رابرت زمکیس» فیلمساز آمریکایی در بیانیه ای گفت: «آرتور اشمیت فوق العاده با استعداد بود و کار کردن با او لذت بخش بود. او یک جنتلمن واقعی بود و مفتخرم که او را شناختم و با هم آثاری را خلق کردیم».

فیلم «فارست گامپ» به کارگردانی «رابرت زمکیس» محصول سال ۱۹۹۴ براساس رمانی به همین نام از «وینسنت گروم» ساخته شد و با فروش جهانی ۶۶۷ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم آمریکا در آن سال شد و «تام هنکس» بازیگر نقش اصلی آن بود. این فیلم نامزد دریافت ۱۳ جایزه اسکار شد که موفق به دریافت شش جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین بازیگر نقش اول مرد (تام هنکس)، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین تدوین شد.

«اشمیت » با فیلمسازان دیگری از «مایکل مان» گرفته تا «تیلور هکفورد»، «مایکل آپتد»، «مایک نیکولز»، «بری ساننفلد» و بسیاری دیگر نیز همکاری کرده است.

«آرتور پی. اشمیت» پدر او نیز یک تدوینگر فیلم تحسین شده بود که با افرادی مانند «بیلی وایلدر» همکاری طولانی داشت و پنج فیلم از ساخته‌های او از جمله فیلم «سانست بلوار» را تدوین کرده بود.

«آرتور اشمیت» برای فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه»، «فارست گامپ» و «جریکو مایل» نیز برنده جایزه اتحادیه تدوینگران سینمای آمریکا شده است.

او در سال ۲۰۰۹ نیز جایزه یک عمر دستاورد تدوینگران سینمای آمریکا را دریافت کرد.

۲۴۵۲۴۵

نمایش بیشتر

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.