اخبار فرهنگی

در مدیریت استقلال یک نفر برای انتخاب سرمربی تصمیم نمی‌گیرد/در این شرایط گزینه داخلی بهتر از خارجی است

هواداران این فصل فقط قهرمانی می‌خواهند

خبرنگار |ریکاردو ساپینتو |علم

پیشکسوت تیم استقلال گفت: در مدیریت استقلال یک نفر برای انتخاب سرمربی تصمیم گیرنده نیست و مشورت‌های زیادی گرفته می‌شود.

شاهرخ بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه تکلیف سرمربی استقلال نامشخص است و به نظر او سرمربی داخلی بهتر است یا خارجی، اظهار داشت: سرمربی زیاد است اما انتخاب شخصی که تمامی مورد را برای سرمربیگری در استقلال داشته باشد خیلی دشوار است. استقلال مربی می‌خواهد که فاکتورهای استاندارد را داشته باشد و بتواند در این تیم نتیجه بگیرد چون هواداران خواسته‌ای جز قهرمانی ندارند و همین که تیم یکی دو بازی نتیجه نگیرد اعتراضات آنها شروع می‌شود. رزومه و کارنامه‌ای که سرمربی منتخب باشگاه دارد بسیار حائز اهمیت است چون خیلی‌ها روی این مربی توجه می‌کنند و عملکرد او در تیم‌های قبلی‌اش را به دقت بررسی می‌کنند.

**مسئولیت سرمربی جدید استقلال بیشتر است

وی ادامه داد: در مدیریت استقلال یک نفر برای انتخاب سرمربی تصمیم گیرنده نیست و مشورت‌های زیادی گرفته می‌شود. سبک و سنگین می‌کنند تا بهترین گزینه را انتخاب کنند ولی مسئله اصلی در استقلال این است که مدیریت باشگاه بدون ایراد باشد که چنین اتفاقی در حال انجام است. انتخاب خوب هم بسیار اهمیت دارد. اینکه مربی مطرح باشد تنها در همان روزهای ابتدایی است. همین که سرمربی نتواند نتایج مورد انتظار هواداران را کسب کند خیلی راحت علیه او شعار داده می‌شود. استقلال تیم کوچکی نیست و به راحتی شعار «حیا کن رها کن» از روی سکوها داده می‌شود. فصل قبل هم تیم در لیگ برتر و جام حذفی، قهرمانی را به پرسپولیس داده است. به همین خاطر مسئولیت سرمربی جدید در فصل پیش رو چند برابر بیشتر شده است.

**سرمربی خارجی مانند هندوانه در بسته است

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: سرمربی خارجی برای استقلال خوب است به شرطی که تمامی هزینه‌های وی پرداخت شود و او بعد از مدتی در خصوص مسائل مالی علیه باشگاه حرف نزند. ضمن اینکه مانند هندوانه در بسته است و زمان می‌خواهد تا در تیم جا بیفتد. نباید انتظار داشت سریع یک مربی خارجی بتواند خود را با شرایط استقلال مطابقت دهد و نتیجه بگیرد. او برای انتقال اندیشه‌های فنی خود باید فرصت داشته باشد. ریکاردو ساپینتو هم در نیم فصل دوم نتایج بهتری گرفت. طرفداران عجول هستند و باید به آنها حق داد چون با این فرهنگ بزرگ شده‌اند. طرفداران استقلال فقط با کسب نتیجه حامی تیم هستند و البته صبر آنها نسبت به گذشته کمی بیشتر شده است.

**سرمربی خوب خارجی راحت به ایران نمی‌آید 

بیانی یادآور شد: به نظر من سرمربی داخلی بهتر است چون حواشی حاکم بر فوتبال ایران را می‌شناسد. می‌داند خواسته هواداران چیست و به شکلی تیمش را می‌چیند که از هفته اول نتیجه بگیرد. البته باید فردی انتخاب شود که در اندازه استقلال باشد و بتواند با این تیم از همان آغاز مسابقات نتیجه بگیرد. سرمربی خوب خارجی راحت به ایران نمی‌آید و برای همین مربی داخلی را بهتر می‌دانم، البته من نظرم این است مربیان داخلی که مدنظر باشگاه قرار می‌گیرند با توجه به امکاناتی که در اختیار داشته و نتیجه‌ای که گرفته مورد ارزیابی قرار بگیرد. جواد نکونام، ساکت الهامی یا محمد ربیعی و هر گزینه دیگری بر مبنای همین موارد بررسی شوند. حاشیه را مدیر قوی از بین می‌برد و وقتی که تیم نتیجه بگیرد، هر شخصی سرمربی باشد محبوب هواداران می شود و شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

 

نمایش بیشتر

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.