اخبار جامعه

دوبلور و گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت

دوبله |رادیو |علم

حمید منوچهری، گوینده باسابقه رادیو و هنرمند قدیمی عرصه دوبله پس از مدتی بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، شب گذشته در ۸۲ سالگی درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید منوچهری مدتی پیش به دلیل شکستی لگن و در ادامه به دلیل عارضه ریوی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهرام بستری شد و همچنان در این بخش تحت مراقبت بود.

صدای این هنرمند باسابقه کشورمان بیش از ۶۰ سال در رادیو و دوبله آثار نمایشی مختلف شنیده شد و جوانان بسیاری با شنیدن صدای این هنرمند فقید، به حضور در رادیو و البته هنر دوبله علاقه‌مند شدند.

حمید منوچهری که متولد دی ماه ۱۳۲۰ است، به گفته خودش در شانزده سالگی با نمایش‌های رادیویی و یک سال بعد از طریق هوشنگ کاظمی با حرفه دوبله آشنا شد. او در سال ۱۳۴۲ با کمک نصرت‌الله محتشم به رادیو ایران آمد و در سال ۱۳۵۱ کارگردانی برنامه کودک رادیو را بر عهده گرفت، منوچهری تا سال ۱۳۵۷ چندین برنامه دیگر را کارگردانی کرد.

او علاوه بر گویندگی در فیلم‌های سینمایی همچون «مشت و تفنگ شکسته»، «شیطان صفتان»، «ماموریت»، «چهره دوم سقوط»، «جغدها» و مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی مثل «یکی از این روزها»، «داستان یک زندگی» و «معمای شاه» به عنوان بازیگر ایفای نقش داشته است.

خبرگزاری آنا درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.