اخبار فرهنگی

سریال «هفت» مردادماه پخش می‌شود/ فقط ۶ دقیقه از سریال مشمول ممیزی شد

ساترا |شبکه |شبکه نمایش خانگی

کیارش اسدی‌زاده، کارگردان سریال نمایش خانگی «هفت»، درباره نحوه دریافت مجوزهای تولید و انتشار در ساترا گفت: از زمانی که صدور مجوزهای نمایش خانگی زیر نظر ساترا قرار گرفت درگیر ساخت دو کار در این مدت‌زمان شدم. طبیعتا باید برای گرفتن مجوزهای این دو کار با ساترا وارد گفتگو می‌شدیم. کار اول سریال «هفت» بود که دقیقا در بحبوحه انتقال صدور مجوز نمایش خانگی از وزارت ارشاد به ساترا تولید آن را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: تجربه‌ای که من در سریال «هفت» در مورد ساترا دارم، به‌طور خاص مربوط به تیم فعلی است که تعامل ویژه‌ای با ما داشتند. مزیت دریافت مجوز و طی کردن مراحل آن در ساترا این است که شوراها در این سازمان فرصت گفتگو ایجاد می‌کنند. درواقع اجازه می‌دهند تا من به‌عنوان نویسنده، کارگردان یا تهیه‌کننده با اعضای شورا گفتگو کنم و به راه‌حل برسم.

اسدی‌زاده خاطرنشان کرد: اتفاق جالب درخصوص دریافت مجوز این بود که در مدت‌زمانی کوتاه توانستم راجع به کارم به اعضای شورا توضیح دهم تا در این جلسات اگر نکاتی وجود دارد گفته شود؛ اتفاق ویژه‌تر در این موضوع آن است که وقت ویژه‌ای را به سریال من اختصاص داده‌اند تا آن را لحظه به لحظه با حضور من ببینند و نکات را همراه یکدیگر بررسی کنیم و درنهایت به راه‌حلی برسیم که سریال بدون اینکه آسیبی ببیند به پخش برسد و خداراشکر این اتفاق در زمان کوتاهی رخ داد.

وی راجع به زمان پخش سریال «هفت» بیان کرد: این کار قرار است در ماه آینده (مرداد ماه) از پلتفرم «تماشاخونه» منتشر شود. صادقانه بگویم باور نمی‌کنم از ۲۰ قسمت این کار درمجموع شاید ۶ دقیقه هم دچار ممیزی نشده است. فضای سریال «هفت» نسبت به سریال‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند، دارای فضایی جریان‌شکن است. به‌طوری که خودم را برای ممیزی بیش از این آماده کرده بودم. اما در تعاملی که رخ داد و راه‌حل‌هایی که اعضای شورا و من پیشنهاد کردیم درنهایت کار بیش از ۶ دقیقه دچار ممیزی نشد.

اسدی‌زاده تاکید کرد: سریال «هفت» جزو آثار پربازیگر تولیدات شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود. بازیگرانی چون رضا کیانیان، نیکی کریمی، مهدی هاشمی، مینا ساداتی و… در آن ایفای نقش کرده‌اند. «هفت» سریالی در ژانر اکشن-اجتماعی است؛ قصه یک خطی آن هم درباره گروهی به‌نام «هفت» است که برای گرفتن انتقام خون دوست‌شان از یک مافیای مواد مخدر دست به هر کار غیر قانونی می‌زنند.

وی در پایان گفت: داستان این سریال همان جریانی است که من ازنظر ممیزی نگرانی زیادی برای آن داشتم؛ اما خوشبختانه ساترا با نگاهی رو به جلو با سریال برخورد کرد.

۲۴۵۲۴۵

نمایش بیشتر

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.