اخبار جامعه

مرکز مشاوره «سماح» در سمنان افتتاح شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ایران |پوشش |خانواده

به گزارش خبرنگار آنلاین، مرکز مشاوره اسلامی سماح استان سمنان با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی با رویکرد اسلامی با حضور مدیر مرکز سماح کشور، استاندار سمنان، مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان و دیگر مسئولان در سمنان مورد بهره برداری قرار گرفت.

حجت الاسلام علی اکبر شورورزی، مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح کشور در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار آنلاین، هدف این مجموعه را ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی اعلام کرد و گفت: تمام رویکردها در این مرکز مبتنی بر تعالیم اسلامی خواهد بود.

شوروزی با بیان اینکه این مرکز در زمینه‌های مختلفی با بهره گیری از اساتید متخصص روان شناسی و تربیتی و… خدمات خواهد داد، ابراز کرد: در واقع مرکز سماح زیر نظر معاونت تربیت و تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات سماح در زمینه‌های کودک، نوجوان و همچنین تحصیلی خواهد بود، گفت: این مرکز مقوله ازدواج، خانواده را نیز تحت پوشش مشاوره خود خواهد داشت و در زمینه‌های استعدادیابی نیز فعالیت می‌کند.

مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح کشور با اشاره به ارائه خدمات روانشناختی، در این مرکز، گفت: این مرکز برای استفاده همه اقشار جامعه خواهد بود.

شوروزی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ هزار مورد مراجعه به مراکز مشاوره سماح در کشور ثبت شده است، تاکید کرد: در بحث نظام مشاوره‌ای به خصوص در بحث ازدواج بسیار تاکید شده که به زوج‌های جوان کمک شود لذا اقدامات لازم در این مرکز صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش آنلاین، این نخستین مرکز سماح در استان سمنان است که امروز در مرکز استان افتتاح شد.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.