اخبار جامعه

ولایتی حمله تروریستی در سوریه را محکوم کرد

آموزش |سازمان ملل |سازمان ملل متحد

به گزارش خبرگزاری کردوار نیوز، متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عملیات تروریستی در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان افسری دانشگاه حمص که منجر به شهید و زخمی شدن نزدیک به ۴۰۰ تن گردید، اقدام جنایتکارانه‌ای است که یک بار دیگر چهره کریه و خشن تروریسم را به نمایش گذاشت.

انجام عملیات تروریستی پهپادی در دانشکده افسری حمص که یکی از مراکز مهم آموزش نیرو‌هایی است که نقش مؤثری در تأمین امنیت و ثبات این کشور و مبارزه با گروه‌های تروریستی داشته و دارند، پرده از این واقعیت کنار می‌زند که آمران و عاملان چنین جنایتی که برخی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی در پشت پرده آن قرار دارند، همچنان به دنبال ناامن‌سازی سوریه با هدف چپاول و بهره‌برداری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی خود هستند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکومیت این عملیات تروریستی، دولت آمریکا و رژیم تبهکار صهیونیستی را جزو عوامل محرک، طراح و بنیادین این اقدام وحشیانه می‌داند که با ابزار تروریسم تکفیری در صدد پیشبرد و تأمین منافع خود هستند و این در حالی است که تجربه بیش از یک دهه گذشته هم گواه روشنی بر این واقعیت است که ثبات و امنیت در سوریه برخلاف راهبرد‌های منطقه‌ای این دو بازیگر خطرناک است.

در پایان ضمن اعلام حمایت و کمک همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت سوریه برای مقابله جدی و قاطع با گروه‌های تروریستی و دفع شر آن‌ها، تأکید می‌کند که راه‌حل امنیت و ثبات پایدار در سوریه در دو اقدام فوری و مؤثر خروج تمام کشور‌ها و بازیگرانی است که به صورت غیرقانونی و در اشکال مختلف و با اهداف مشخص در این کشور حضور دارند و دیگر، مسئولیت‌پذیری نهاد‌های مسئول بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد که بدون هرگونه رویکرد جانبدارانه، در جهت منافع ملت سوریه عمل کند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.