اخبار جامعه

ادامه تلاش‌ها برای راه‌اندازی ۲ کارخانه جدید آسفالت

به گزارش شفاف، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به آغاز عملیات نصب قطعات کارخانه جدید آسفالت در محدوده گرمدره، اظهار داشت: فرآیند حمل قطعات کارخانه جدید آسفالت شرق تهران که قرار است در محدوده منطقه ۱۳ شهرداری تهران نصب شود نیز به اتمام رسیده است و کار نصب و راه‌اندازی این واحد تولیدی نیز به زودی آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه این کارخانجات مدرن دارای ساختار برجی شکل است، خاطرنشان کرد: این واحد‌های تولیدی به لحاظ رعایت ملاحظات زیست محیطی از بالاترین استاندارد‌های روز دنیا برخوردار است و بالغ بر ۷۰۰ عدد بگ فیلتر در ساختار این کارخانجات کمک می‌کنند تا فرآیند تولید آسفالت با کمترین میزان آلودگی انجام شود.

شعبانی با اشاره به ظرفیت اسمی هر یک از این کارخانجات که شامل تولید ۲۴۰ تن آسفالت بر ساعت است، گفت: بهره‌برداری از این واحد‌های تولیدی جدید، نزدیک به ۴۰۰ تُن بر ساعت به ظرفیت تولید این محصول استراتژیک در شهر تهران می‌افزاید و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این کارخانجات، وضعیت روکش معابر در هر دو پهنه شرق و غرب پایتخت بهبود یابد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان اینکه ۴ کارخانه دیگر سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با حداکثر ظرفیت در حال تولید آسفالت برای پروژه‌های مرمت معابر می‌باشند، از ثبت یک رکورد جدید تولیدی توسط همین واحد‌ها خبر داد و گفت: کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در تاریخ ۲۸ فروردین ماه امسال و در حالی که هنوز ۲ کارخانه جدید وارد مدار تولید نشده‌اند، بیش از ۶ هزار تن آسفالت تولید کرده‌اند.

به گفته شعبانی، آسفالت تولید شده در فروردین ماه در پروژه‌های مختلفی از قبیل احداث بزرگراه شهید بروجردی و بهسازی روکش آسفالت بزرگراه‌های آزادگان، شهید همت، شهید چمران، کردستان و … پخش و اجرا شده است.

نمایش بیشتر