اخبار فرهنگی

با عراق برای انتقال پول ایران در ارتباط هستیم

قطر |گاز |واردات

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما با عراق از نزدیک در ارتباط هستیم تا اطمینان یابیم انتقال پول ایران مطابق با تحریم های آمریکا انجام شود.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات نخست وزیر عراق مبنی بر اینکه مذاکرات با طرف آمریکایی برای پرداخت بدهی گاز ایران همچنان ادامه دارد و اینکه آیا واشنگتن قصد آزاد سازی تمام پول ایران در عراق و انتقال آنها را دارد؟ گفت: معافیت تحریمی واردات برق عراق از ایران، اجازه انتقال پول برق خریداری شده از ایران به یک حساب بانکی با دسترسی محدود و انتقال مجدد آنها به کشورهای مشخص و محدود ثالث در حساب های بانکی را با دسترسی محدود می دهد.

وی افزود: سودانی نخست وزیر عراق تعهد خود را به تقویت امنیت انرژی عراق نشان داده است. این مکانیسم تنها راهی است که ما به دنبال کاهش فشار ایران بر عراق هستیم. ما با عراق از نزدیک در ارتباط هستیم تا اطمینان یابیم انتقال پول ایران مطابق با تحریم های آمریکا انجام شود و از آن برای اهداف غیرقانونی استفاده نشود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما همچنان از استفاده این پول در راستای اهداف بشر دوستانه حمایت می کنیم و به تعامل با دولت عراق در مورد این موضوعات پیچیده ادامه خواهیم داد.

میلر در پاسخ به اینکه تمام ۱۰ میلیارد دلار از عراق به عمان منتقل می شود؟ گفت: من از مقدار پولی که قرار است از عراق به بانک های عمانی منتقل خبر ندارم.

وی، دوم مرداد ماه نیز  در نشستی در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره نقش عمان و قطر در بازپرداخت بدهی های ایران از سوی عراق افزود: می توانم علاقه مندی و تمایل عمان برای دریافت بخشی از این پول ایران را تایید کنم و ما انتظار داریم این انتقال انجام شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما معتقدیم این یک گام مهم برای خروج این پول از عراق است زیرا ایران از این پول به عنوان یک اهرم علیه کشور همسایه خود استفاده می کند.

میلر گفت: بنابراین این پول در عمان نگهداری خواهد شد اما محدودیت های عراق بر این پول در عمان نیز اعمال خواهد شد. از این پول تنها در اهداف غیر تحریمی و بشر دوستانه می شود استفاده کرد و هر انتقالی باید از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تایید شود.

نمایش بیشتر

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.