اخبار فرهنگی

عرصه فیلم‌کوتاه میدان کسب تجربه و بیان خلاقانه است

«حمیدرضا منتظری»: عرصه فیلم‌کوتاه میدان کسب تجربه و بیان خلاقانه است

«حمیدرضا منتظری» تهیه کننده فیلم «سرد روشن» عنوان کرد: فیلم‌کوتاه بستری برای بازنمایی درنگ‌ها و لحظات ناب زندگی در یک زمان کوتاه است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر کردوار نیوز؛ فیلم‌ داستانی «سرد روشن»  به کارگردانی «علی دارایی» که  «نادر فلاح» و «پیام احمدی‌نیا» در آن نقش آفرینی میکنند در شهر قم اکران خصوصی داشت. در حاشیه اکران خصوصی این فیلم «حمیدرضا منتظری» تهیه کننده این اثر بیان کرد: فیلم داستانی «سرد روشن» به دنبال تعمیق مفهوم انسانیت و ارزش‌های مبتنی بر اخلاق در قالب روایت یک قصه‌ به ظاهر ساده و مجموعه‌ای از مفاهیم و نشانه‌های پیچیده است.

این تهیه‌کننده فیلم‌کوتاه ضمن قدردانی از تمام عوامل همکار در این فیلم اظهار داشت: در فرآیند تولید این فیلم تمام تلاش تیم سازنده این بوده است که از مهارت‌های تخصصی و امکانات فنی و تکنیکی متناسب با جهان فیلم استفاده شود.

وی درخصوص شرایط فعلی حمایت از تولید فیلم‌کوتاه در سینمای ایران عنوان کرد: سینماگران عرصه فیلم‌کوتاه آینده‌سازان سینمای حرفه‌ای کشور هستند. میدان فیلم‌کوتاه، بستر کسب تجربه و آزمون و خطا برای اثبات توانمندی‌های فیلمسازان در بیان خلاقانه است.

وی ادامه داد: سینمای امروز کشور نیازمند تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآمد است. سرمایه‌گذاری در عرصه فیلم‌کوتاه و حمایت از فیلمسازان جوان در همین راستا باید انجام شود. اما امروزه شاهد هستیم به دلیل دشوارتر شدن شرایط فیلمسازی و تامین هزینه‌های تولید، سرمایه‌گذاران و حامیان سینمای مستقل رغبت کمتری به حمایت از فیلمسازان جوان و موضوعات خلاقانه سینمای کوتاه دارند و اغلب تولیدات شبیه به هم و تکراری شده‌اند.

«منتظری» خطاب به برخی مسئولین و برخی حاشیه‌های اخیر در سینمای ایران بیان کرد: مسئولین و متولیان عرصه فرهنگ و هنر بعد از تدبیر اعزام برخی سینماگران برای دانش‌افزایی به شهر قم، به فکر ارتقاء زیرساخت‌های فیلمسازی؛ حفظ ظرفیت‌های سینمای بومی و تربیت منابع انسانی متعهد در شهر قم باشند؛ چراکه فیلمسازان قم به لحاظ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عرصه فیلمسازی، از استعدادها و ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار هستند.

او در تبیین این موضوع بیان کرد: فعالیت‌های سینمایی و شرایط فیلمسازی در شهر قم خاص است و سینماگران مستعد این شهر از یکسو با محدودیت‌های منابع مالی و اعتباری مواجه هستند و از سوی دیگر در انتخاب موضوع و نحوه پرداختن به موضوعات کمی باید متفاوت عمل کنند، اما همواره شاهد درخشش آن‌ها در محافل و مجامع تخصصی بوده‌ایم.

«منتظری» در پایان ضمن ابراز امیدواری برای فراهم‌شدن شرایط بهتر فیلمسازی و تولید آثار مبتنی‌بر اندیشه و نگاه خلاقانه در سینمای کوتاه کشور بیان کرد: فیلم‌کوتاه بستری برای بازنمایی درنگ‌ها و لحظات ناب زندگی در یک زمان کوتاه است. امیدوارم در آینده بیش از پیش شاهد تولید آثار خلاقانه و مبتنی‌بر ارزش‌های انسانی و اخلاقی در سینمای کشورمان باشیم.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نمایش بیشتر

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.