اخبار حوادث

کشف بیش از ۲۰۰۰ قلم جنس قاچاق از انباری در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۰۰۰ قلم انواع کالای قاچاق از انباری در محدوده شهرری خبر داد.

به گزارش کردوار نیوز، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده شهرری شدند. رسیدگی به این پرونده با اقدامات اطلاعاتی ماموران این پلیس در دستورکار قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در مهدی آباد شهر ری تخلیه و دپو شده است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که کالاهای خارجی از جنوب کشور به این مکان منتقل و به بازار ارسال شده است، گفت:  در ادامه هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم برای انجام ماموریت دریافت شد. پس از آن ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به محل اعزام شده و اقدام به بازرسی از محل که یک باب انبار کالای بازرگانی بود، کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان این بازرسی مشخص شد که کالاها در سامانه انبارها ثبت نشده است، گفت:‌ همچنین ماموران مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع لوازم آشپزخانه،  ابزار صنعتی و کارگاهی، کفش کتانی و …  در محل دپو شده است که طی استعلامات گمرکی مشخص شد، اسناد گمرکی  مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

به گفته افشاری کالاهای قاچاق کشف شده از این محل شامل ۵۰۴دستگاه لوازم آشپزخانه، ۴۱۱دستگاه ابزار صنعتی و کارگاهی، ۲۵۰جفت کفش کتانی و ۴۳۰عدد چراغ قوه ساخت چین بود که تمامی آنها صورتجلسه شد. 

وی با بیان اینکه پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد، گفت: یک نفر هم در جریان این پرونده دستگیر شد که به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در خصوص این پرونده نیز در حال انجام است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده نیز اظهارکرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.