اخبار فرهنگی

زندانیان سمنان آموزش صنایع‌دستی می بینند

آشنایی |آموزش |گردشگری

کردوار نیوز/سمنان سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، با مشارکت اداره کل زندان‌های استان سمنان، دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در زندان‌های استان برگزار می‌شود.

سمانه سلطانی پور ۸ مردادماه ۱۴۰۲ در دومین جلسه طرح تقسیم‌ کار ملی در اداره کل زندان های استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان حمایت از زندانیان است که با برگزاری دوره‌های آموزشی فرصتی برای مهارت‌آموزی، کمک به اقتصاد خانواده زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان افزود: برای حمایت از تولیدات صنایع‌دستی زندانیان در تمامی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان یک غرفه به عرضه و فروش صنایع‌دستی زندانیان اختصاص داده می‌شود.

 سمانه سلطانی پور گفت: در سال گذشته نیز ۱۰۶ نفر از زندانیان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در دوره‌های آموزشی تولید صنایع‌دستی در رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم دست‌دوز، معرق چوب، منبت چوب و زیورآلات چوبی شرکت کردند که ۵۹ نفر از آن‌ها گواهینامه تولید صنایع‌دستی ‌و ۴۷ نفر کارت شناسایی دریافت کردند.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان همچنین گفت: ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان سمنان در هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر معرفی می‌شود.

سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه جشنواره فجر به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود و از مهم‌ترین اهداف آن، آشنایی با هنرمندان، کشف استعدادهای نو در این عرصه و نیز ایجاد فضایی برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی است.

وی تصریح کرد: هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان نیز می‌توانند با آثار خود در این جشنواره بین‌المللی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره فرصتی برای شناسایی هنرمندان، کشف استعدادهای جدید و نمایش آخرین دستاوردهای هنرمندان سراسر کشور است، افزود: حضور هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان در این جشنواره، فصلی جدیدی را در ارتقای جایگاه هنرمندان و صنعتگران استان سمنان به‌عنوان استانی مطرح در ایران و جهان می‌گشاید.

سلطانی‌پور گفت: هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر در بهمن و اسفند سال جاری با تأکید بر محورهای آثار فاخر، آثار دارای نوآوری و خلاقیت، رویش دوباره سرو (تداوم حرفه والدین توسط فرزندان)، سایه سرو (پیش‌کسوتان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی)، کودکان فجر (کودکان خلاق صنایع‌دستی)، معرفی تولیدکنندگان برتر و برندهای مطرح، معرفی صادرکننده برتر، معرفی کارآفرین برتر، معرفی کتاب برتر در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، معرفی مقالات برتر، معرفی پایان‌نامه‌های برتر، بخش‌های میراث ناملموس، موسیقی سنتی و نمایش‌های آیینی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جزئیات بیشتر در رابطه با شرایط شرکت در این جشنواره به‌زودی اعلام می‌شود، افزود: هنرمندان استان در فرصت مناسب باقی‌مانده می‌توانند با توجه به موضوعات جشنواره، نسبت به طراحی و تولید آثار اقدام کنند.
انتهای پیام

نمایش بیشتر

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.