اخبار فرهنگی

هوادار؛ مچ‌اندازی گل‌محمدی با متخصص جام حذفی

مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی

آسان |فناوری |نساجی

پرسپولیس و هوادار دومین دیدار نیمه نهایی جام حذفی را در شرایطی برگزار می‌کنند که روی نیمکت یکی از این تیم‌ها سرمربی تیم قهرمان جام حذفی فصل قبل حضور دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های پرسپولیس و هوادار در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ساعت ۱۸:۳۰ فردا در ورزشگاه پاس قوامین (دستگردی) به مصاف هم می‌روند تا تیم پیروز این دیدار هفته آینده دیدار فینال را مقابل برنده بازی تیم‌های استقلال و نساجی برگزار کند.

دو تیم که همانند دیگر تیم‌های لیگ برتر از مرحله یک شانزدهم نهایی وارد رقابت‌ها شدند برای حضور در این مرحله شرایط متفاوتی را تجربه کردند. پرسپولیس ابتدا در ضربات پنالتی ون پارس اصفهان را مغلوب کرد، سپس سپاهان را در خانه‌اش حذف کرد و بعد از آن در تهران از سد گل‌گهر سیرجان گذشت. در مقابل هوادار به سختی از سد چادرملوی اردکان گذشت، در ضربات پنالتی برابر مس رفسنجان برنده شد و در آخرین گام در خانه استقلال ملاثانی به برتری دست یافت.

پرسپولیس و هوادار در لیگ برتر جایگاه‌های متفاوتی را تجربه کردند. سرخپوشان پایتخت که تا چند هفته مانده به پایان تورنمنت در رده سوم قرار داشتند با برتری مقابل استقلال در دربی و در ادامه کسب پیروزی‌های متوالی از غفلت سپاهان که در تبریز به تراکتور باخته بود و در خانه مقابل ملوان به تساوی رسید نهایت استفاده را برده و توانستند برای مرتبه هشتم به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کنند. در مقابل تیم تهرانی هوادار نتوانست در میان ۸ تیم بالای جدول برای خود جایگاهی داشته باشد و به ایستادن در رتبه دهم اکتفا کرد.

دو تیم تا به حال ۴ مرتبه رودرروی هم ایستاده‌اند که سهم هر یک، یک پیروزی بوده و دو بازی دو تیم با تساوی خاتمه یافت. آخرین بازی دو تیم با برتری یک بر صفر هوادار به پایان رسید و این تیم توانست در ورزشگاه آزادی به برتری یک بر صفر دست یابد. نتیجه‌ای که پرسپولیس را در مقطعی از قهرمانی دور کرد و سرخپوشان برای رسیدن به عنوان قهرمانی به دردسر افتادند. به همین خاطر شاگردان یحیی گل‌محمدی که می‌خواهند در پایان فصل صاحب دوگانه شوند در مصاف با هوادار ضمن جبران شکست خود در هفته بیستم لیگ برتر، به فینال بروند و یک گام دیگر تا قهرمانی فاصله داشته باشند.

ساکت الهامی که فصل پیش موفق شد نساجی مازندران را به قهرمانی جام حذفی برساند امید زیادی دارد تا بتواند به عنوان سرمربی هوادار در مصاف با قهرمان لیگ برتر برنده شده و در فینال به دنبال کسب عنوان قهرمانی برای هوادار باشد. او فصل قبل با شکست استقلال که قهرمان لیگ برتر شد به مرحله نیمه‌نهایی رفت و با عبور از مس کرمان و آلومینیوم اراک عنوان قهرمانی را برای نساجی کسب کرد. قطعاً برتری مقابل پرسپولیس نتیجه بسیار خوبی برای هوادار خواهد بود و البته این مساله غیرممکن به نظر نمی‌رسد اما این کار چندان هم آسان نیست.

نمایش بیشتر